2020-11-08, 14:51
Jag minns högstadiet. En del hade alltid stånd i duscharna, och de verkade inte skämmas. Kukarna var dessutom stora och rakade. På vissa badhus går män obehindrat med rå-stånd/hammarskaft och pratar om oväsentligheter som om de inte vore medvetna om sina stånd.
Själv var jag rädd över att få stånd i duscharna, men gympan och grupptrycket tvingade mig till att duscha. På vissa sommarläger var det dessutom blandade duschar, dvs båda könen.
Hur tänker lärarna... Hur kan dom blanda elever på det sättet och utsätta en för sånt i en tid då man ofta är blyg och känslig?
Jag förstår än idag inte hur man inte kan skämmas, eller inte känna sig obekväm, med erektion bland andra män. Även bland kvinnor är det inte alltid roligt.
Är ni oroliga för erektion i bastu, duschrum, badhus mm? Runkar ni innan, eller hur gör ni för att inte få stånd? Är erektion något att skämmas över, eller ska man stå för sitt stånd? Hur stort är problemet idag?
Varför tar inte lärare, tränare och samhälle upp problemet om hur man ska förhålla sig och agera?
Citera
2020-11-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finnenandersson
Jag minns högstadiet. En del hade alltid stånd i duscharna, och de verkade inte skämmas. Kukarna var dessutom stora och rakade. På vissa badhus går män obehindrat med rå-stånd/hammarskaft och pratar om oväsentligheter som om de inte vore medvetna om sina stånd.
Själv var jag rädd över att få stånd i duscharna, men gympan och grupptrycket tvingade mig till att duscha. På vissa sommarläger var det dessutom blandade duschar, dvs båda könen.
Hur tänker lärarna... Hur kan dom blanda elever på det sättet och utsätta en för sånt i en tid då man ofta är blyg och känslig?
Jag förstår än idag inte hur man inte kan skämmas, eller inte känna sig obekväm, med erektion bland andra män. Även bland kvinnor är det inte alltid roligt.
Är ni oroliga för erektion i bastu, duschrum, badhus mm? Runkar ni innan, eller hur gör ni för att inte få stånd? Är erektion något att skämmas över, eller ska man stå för sitt stånd? Hur stort är problemet idag?
Varför tar inte lärare, tränare och samhälle upp problemet om hur man ska förhålla sig och agera?

Varför skulle man få stånd bland andra män?
Tvärtom för mig t kuken krymper i omklädningsrummet,

Får du stånd bland män så är du antagligen homosexuell,
Citera
2020-11-08, 15:04
Medlem
Jag minns det inte som vanligt att folk gick runt med stånd i den gemensamma duschen efter gympan.
Det är ingen sexuell miljö. Får du stånd är du nog bög.
Citera
2020-11-08, 15:11
Medlem
Bonnatorps avatar
Håller med ovanstående.

Har man regelbundet stånd bland nakna män är man antagligen homosexuell.
Vill man inte vara det så kan det vara bra att ta sig en seriös funderare på situationen, för impulser behöver definitivt inte vara ekvivalent med personlighet.

För jag är heterosexuell, men jag jag har i princip aldrig stånd bland folk längre.
För mig är det en förlust då det finns kvinnor som blir alldeles till sig av makt när de känner sig ha lyckats ge någon stånd, och då blir de bara odrägliga att ha att göra med.

Alltså, jag får inte stånd, eftersom jag aktivt har gjort det till en övningsfråga att stå emot.
Inte bara för ultrakyska kristna principer, utan för att det är fyller en praktisk funktion och gör både det medmänskliga och det professionella bemötandet enklare.
Det är inte kul att ha att göra med folk går runt och brinner av begär hela dagarna, även om det är lite av en folksport på vissa arbetsplatser.

Det är anstötligt.

Med det sagt behöver man inte prompt skambelägga någon för att haft stånd i gemensamma duschen någon gång.
Men försöker de vända det till något positivt eller sexualisera situationen så förtjänar de definitivt offentlig skambeläggning.
Senast redigerad av Bonnatorp 2020-11-08 kl. 15:19.
Citera
2020-11-08, 15:24
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Bra försök till trolltråd. Lite annorlunda vinkel men tyvärr överdrev TS liiiiite väl mycket.

On Topic : Nej män/pojkar har inte stånd i duschen i skolan eller badhuset. Jag har under mina 40+
på denna planet aldrig sett ett stånd i badhus eller skola (iofs så brukar vår generation inte kuk-blänga som dagens generation tydligen gör)
Citera
2020-11-08, 15:58
Medlem
Scamps avatar
Så uppenbar trolltråd. Vem fan får stånd bland andra snubbar? Aldrig sett det eller varit med om det själv.
Citera
2020-11-08, 16:40
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Jag minns högstadiet. En del hade alltid stånd i duscharna, och de verkade inte skämmas.
Det var märkligt vilket intresse du har för dina kamraters kukar. Som hetro-kille förstår jag inte att du kan uppleva ett omklädningsrum dr du och dina kamrater byter om som sexuellt laddat.
En normal kille skulle inte få stånd i en offentlig miljö (utom möjligen i dambastun).
Citat:
Det finns inget problem. utom möjligen i ditt eget huvud.
Citera
2020-11-08, 17:06
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Vad är detta? Ungdomsmottagningen?

Citat:
Hur kan dom blanda elever på det sättet och utsätta en för sånt i en tid då man ofta är blyg och känslig?
Kanske för att det är just därför man inte längre är blyg och känslig. Men du verkar vara finne och i Finland kör ni ju mixad bastu.

Citat:
Är ni oroliga för erektion i bastu, duschrum, badhus mm?

Nej. Händer det - vilket det aldrig gjort - så är det bara att fortsätta med det man höll på med, dvs. basta, duscha färdigt eller klä om.

Citat:
Runkar ni innan, eller hur gör ni för att inte få stånd?

Givetvis är Jesunamnet något man tar till här - det vet väl alla?

Citat:
Är erektion något att skämmas över, eller ska man stå för sitt stånd?

Erektion kommer av ökad blodcirkulation till snoppen (som kan skapas med rätt stimulans), så om du vill skryta om att du har ett fungerande blodomlopp kan du kanske imponera på någon.

[quote]Hur stort är problemet idag? [/QUOTE

Det beror lite på vem du är och hur välhängd du är. Men du kan ju mäta nästa gång och rapportera hur stor lillen blev.

Citat:

Därför att feminismen enbart bryr sig om tjejer och kvinnor. Män har inte kroppskomplex likt gnälliga brudar.
Citera
2020-11-08, 17:10
Medlem
Vi hade bara en kille i klassen som gick runt med stånd i duschen men han gick in pp toan o runka igång den först alltid men aldrig varit med om det nån annan gång snarare tvärt om haha
Citera
2020-11-08, 18:15
Fast det här handlar inte om kroppskomplex, utan nervositet för att få stånd i olämpligt sammanhang. Numera har jag möjligheten att tacka nej till sådant men när man var i den åldern hade man inte guts nog att inte bry sig om saker och folk som man inte brydde sig om.
"Feminismen enbart bryr sig om tjejer och kvinnor." Det är väl ingen ursäkt för att sopa problem under mattan!
Jag kan säga, redan när jag var 3 år gammal och en jämnårig tjej tog av sig naken och ville titta så hade jag kraftigt stånd och var superkåt. Om jag ens var 3. Jag minns det än idag.
Citera
2020-11-08, 18:59
Medlem
Även en flashback-kuk lyckas ju krympa till ett russin när man är i omklädningsrummet/duschen med andra män. Om man däremot går runt med bånge bland nakna män så är man utan tvekan bög.

Ett gränsfall är om det också finns nakna tjejer i duschen. Fast synen av blandningen av nakna feta gubbar med minikukar och heta unga tjejer skulle nog även det orsaka att kuken blir som ett litet russin, blir ju nästan omöjligt att bara fokusera på tjejerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in