2020-11-07, 22:40
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Svensk film från 2018 som i skrivande stund visas på TV4. Av och med Lorry-gänget, med några nya tillskott.

Vad tycker FB om detta alster? Hittills har den underhållit mig åtminstone! Dalle, Dorsin och Ulvesson är genier - särskilt den förstnämnda!
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2020-11-07 kl. 22:47.
Citera
2020-11-07, 23:34
Medlem
snegdas avatar
har också på den i bakgrunden, sneglar då och då. Tycker den är helt okej, ingenting jämfört me yrrol
Citera
2020-11-07, 23:45
Medlem
TokyoBarns avatar
Missat hela, men tänkte på Yrrol då jag kände igen några skådespelare.

Såg Björn Gustavsson knulla en brud bakifrån och började bråka om feminism iaf.

Såg bara den fått dåligt betyg på IMDB, men är det alltså värt att se hela?
Citera
2020-11-07, 23:51
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snegda
har också på den i bakgrunden, sneglar då och då. Tycker den är helt okej, ingenting jämfört me yrrol
Förlagan var förvisso roligare. Jag tycker dock att denna är fenomenalt smart i sitt sätt att poängtera hur mänskligheten inte kommit särskilt långt sedan tidernas begynnelse, även om vi gärna vill tro det med våra ord och handlingar som egentligen saknar betydelse. Vi kämpar hårt i ett socialt spel vi själva skapat för att uppnå något som egentligen är fundamentalt enkelt.
Citera
2020-11-07, 23:53
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Såg bara den fått dåligt betyg på IMDB, men är det alltså värt att se hela?
Jag tycker den är sevärd! Det är dock ingen enkel film, som vanligt med det här gänget. Likt Monty Python kan det framstå som korkat trams om man inte funderar gällande den underliggande sociala kritiken.
Citera
2020-11-08, 00:01
Medlem
GoUoDs avatar
Nope, den var mest specialeffekter och sitcom. Yrrol är kanon men vad fan var det här.

Edit: nu visas strul från 88, vilken jävla filmkväll. Såg den senast när jag var 8-9år hos min kompis minns jag tydligt.
Senast redigerad av GoUoD 2020-11-08 kl. 00:05.
Citera
2020-11-08, 00:18
Medlem
Jag gillar den där "ogifta par" som hade premiär för en 20 år sen. Då spelar Johan Ulvesson en avdankad skådespelare som inte får några roller. På julafton ska han spela jultomten, spelar över som fan, blir aspackad och fastnar i en snödriva upp till midjan. Det tyckte jag var roligt.
Citera
2021-03-23, 17:41
Medlem
snivlems avatar
jag såg denna igår....och blev en aning överraskad fr jag kunde inte minnas att jag hört nåt om den överhuvudtaget...och mina förväntningar va väldigt milda men den överraska och var klart sevärd. perfekt för en seg vardagskväll ...

många scener fick mig att skratta högt

nån som vet varför inte ulla skoog var med förresten??
Citera
2021-12-04, 23:12
Medlem
Kul sketch med de olika religionerna, Liberalerna och kvinnorna. Kommer inte ihåg den och då är ju inte filmen mer än några år (2018) gammal. Finns den i kortform på youtube eller liknande så får någon gärna lägga upp en länk. De driver friskt med religionerna, vilket nästan känns omöjligt i nutid. Likväl är den ju nästan nygjord. Har kanske inte ens sett den innan, men det är ju bl.a. ihopsatta delar ur deras tidigare program eller åtminstone liknande Lorry eller om det var Yrrol.

Nu kom det ytterligare en sketch om att de snackar om negrar som genast översätts till chokladbollar. Att de vågar sända detta i tv, låt vara sent om kvällen.

Filmen går nu på TV4, 22:15 - 00:00.
Senast redigerad av KamratBlue 2021-12-04 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in