• 2
  • 3
2020-11-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDB5
Det är
Glömde skriva det. Blev för mycket information jag ville ha med.

Bjöd ut henne. Där sa jag som det var. Hur jag kände för henne.
Hon sa då att hon vill att vi bara är vänner.

Efter vi varit ute skickade hon att jag var en super fin kille.
Och att jag förtjänar en fin tjej. Och att jag var den bästa.

Då har hon ju i alla fall varit tydlig med hur hon känner. Du har ingen chans på henne men hon vill inte såra dig så därför skicka hon det där efteråt. Så det är bara att försöka gå vidare. Hitta något annat som kan distrahera dig
Citera
2020-11-08, 23:53
Citat:
Jo allt det där har jag gjort.

Och vem vet hur lång tid det tar att läka. Det är ju inte gjort på 1 vecka.

Hur lång tid det tar beror på. När jag fick mitt hjärta krossat tog det flera månader innan det slutade göra ont, men idag tänker jag sällan på den personen och det finns ingen saknad, längtan eller kärlek kvar. Men man behöver distans för att komma dit, kontakt river bara upp såren. På det sättet är det bra att ni jobbar på olika avdelningar, eftersom det innebär att du inte måste ha (så mycket) kontakt med henne för jobbets skull. Och utanför jobbet behöver du inte ha kontakt med henne alls.

Du har ju redan haft snacket med henne, hon vet vad du känner och hon vet att du vill ha space för att må bättre. Så det som hon håller på med är i mina ögon bara trakasserier. Om du hade betytt något för henne hade hon antingen satsat på ett förhållande eller låtit dig vara ifred för att läka. Det trixiga är att på jobbet måste man kunna samarbete, vilket betyder att ni båda två behöver behandla varandra på ett sjysst sätt när arbetet kräver det, men hon använder det just nu som en ursäkt för att gå över dina gränser.

Om du inte vill involvera kollegorna så skulle jag råda dig till att snacka med chefen. Du behöver som sagt inte dra förklaringen om att du har känslor för henne, utan bara säga att du tycker att kontakten med henne har blivit för mycket och att du bett om space som hon inte respekterar. Säg att du inte har några problem att jobba ihop med henne när jobbet kräver det, men att du inte är bekväm med att hon söker upp dig och försöker sätta press på dig att umgås utöver det.

Du kommer att läka och hitta en fin tjej som känner samma sak för dig. Det kommer dessutom gå mycket snabbare om du får distans från den här tjejen.
Citera
2020-11-09, 00:03
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Dock har hon sagt att det är inget seriöst. Bara oseriöst. Vad det nu innebär...
Hon menar nog att de bara knullar. Så allt TS behöver göra är att bli oseriös med henne han också och se vart det leder. Är han bra på att ge henne multipla orgasmer komner hon bli kär i honom och hans magiska förmågor.
Citera
2020-11-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladFlata
Då har hon ju i alla fall varit tydlig med hur hon känner. Du har ingen chans på henne men hon vill inte såra dig så därför skicka hon det där efteråt. Så det är bara att försöka gå vidare. Hitta något annat som kan distrahera dig

Försöka gå vidare hade inte varit några problem om de just inte varit jobbet.
Nu är det så. Så jag hoppas att denna tråden ska kunna hjälpa mig att ta mig vidare.
Lite svårt att bryta all kontakt.

Citat:
Ursprungligen postat av unzipit
Hur lång tid det tar beror på. När jag fick mitt hjärta krossat tog det flera månader innan det slutade göra ont, men idag tänker jag sällan på den personen och det finns ingen saknad, längtan eller kärlek kvar. Men man behöver distans för att komma dit, kontakt river bara upp såren. På det sättet är det bra att ni jobbar på olika avdelningar, eftersom det innebär att du inte måste ha (så mycket) kontakt med henne för jobbets skull. Och utanför jobbet behöver du inte ha kontakt med henne alls.

Du har ju redan haft snacket med henne, hon vet vad du känner och hon vet att du vill ha space för att må bättre. Så det som hon håller på med är i mina ögon bara trakasserier. Om du hade betytt något för henne hade hon antingen satsat på ett förhållande eller låtit dig vara ifred för att läka. Det trixiga är att på jobbet måste man kunna samarbete, vilket betyder att ni båda två behöver behandla varandra på ett sjysst sätt när arbetet kräver det, men hon använder det just nu som en ursäkt för att gå över dina gränser.

Om du inte vill involvera kollegorna så skulle jag råda dig till att snacka med chefen. Du behöver som sagt inte dra förklaringen om att du har känslor för henne, utan bara säga att du tycker att kontakten med henne har blivit för mycket och att du bett om space som hon inte respekterar. Säg att du inte har några problem att jobba ihop med henne när jobbet kräver det, men att du inte är bekväm med att hon söker upp dig och försöker sätta press på dig att umgås utöver det.

Du kommer att läka och hitta en fin tjej som känner samma sak för dig. Det kommer dessutom gå mycket snabbare om du får distans från den här tjejen.

Hon verkar inte förstå att det river upp. Man kan ju undra om det är för att trakassera mig eller om inte bara fattar som gör att hon fortsätter springa nere hos mig.

Mina kollegor står enade bakom mig så detta kan vi sköta snyggt internt. För de kommer såklart undra vad som hänt när hon slutar springa hos mig när jag sagt till henne.

Tack. Processen underlättas dock inte av att det är på jobbet. Men en lärdom jag får ta med mig vidare i livet.
Citera
2020-11-15, 09:36
Medlem
Jag måste ta ett snack med henne snarast.

Hon ringer till mig på jobbet. Från hennes jobbtelefon till min jobbtelefon utan att vilja något.
Frågar jag vad hon vill svarar hon bara: "Det glömde jag av" "Nej det var inget speciellt".

Vad är hon ute efter?
Citera
2020-11-15, 16:50
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Jag måste ta ett snack med henne snarast.

Hon ringer till mig på jobbet. Från hennes jobbtelefon till min jobbtelefon utan att vilja något.
Frågar jag vad hon vill svarar hon bara: "Det glömde jag av" "Nej det var inget speciellt".

Vad är hon ute efter?

Att fucka upp din redan mosade hjärna! Svara inte din cuck!
Citera
2020-11-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Att fucka upp din redan mosade hjärna! Svara inte din cuck!

Men om hon vill något jobbrelaterat blir det inte så jävla bra om jag alltid skiter i att svara.

Och vad skulle hon tjäna på att fucka upp min hjärna?
Citera
2020-11-15, 18:18
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Men om hon vill något jobbrelaterat blir det inte så jävla bra om jag alltid skiter i att svara.

Och vad skulle hon tjäna på att fucka upp min hjärna?

Lägg ner lama ursäkter ”om hon vill något jobbrelaterat”. Hon har dig i en liten tändsticksask, och drar ut dig när hon vill ha lite roligt. Hon njuter av att du är betuttad i henne fattar du inte det?
Citera
2020-11-15, 20:49
Medlem
Som.jag skrev förut .så är ni i början av er kärlek .men det du ska göra nu är att ..va iskall .inte elak men undvika henne så mycket du kan..för nu ska du låta henne få jobba som fasiken för att visa att hon älskar dig trots allt ..för vad jag tror är att hon hade en annan kille PG .när det plötsligt började hetta till mellan er.hon.är kär i dig.helt säkert
Senast redigerad av bea67 2020-11-15 kl. 20:51.
Citera
2020-11-16, 06:27
Medlem
Demetrioss avatar
Somliga tjejer brukar låtsasflörta på jobbet. De gör det speciellt överdrivet för att uppenbart visa upp att de låtsas. (massa hjärtan och smileysar) Någon slags lek för att göra jobbmiljön lite roligare och trevigare. Att få lite uppmärksamhet med.
Men somliga dårar börjar tro att allting är på riktigt. Beklagar ...
Citera
2020-11-16, 07:31
Medlem
introvertos avatar
Citat:
En tjej på mitt jobb visade intresse för mig i början av sommaren.
Vi var/är bra vänner på jobbet. Men jag levde av principen "man ska inte skita där man äter".

Men hon charmade mig. Jag höll emot allt vad jag orkade för att inte få känslor för henne.
Det gick ett tag. Men jag lyckades inte hålla emot.
Utan började få känslor för henne. I samma veva gick hon på semester. Vi hördes inget mer än via SMS till och från under hennes och min semester.

När vi kom tillbaka efter semestern så var det inte riktigt samma sak. Hon var väl inte riktigt lika intresserad av mig längre. Även om det fanns ett litet intresse där. Jag hade kärat ner mig i henne.

Det visade sig då att hon hade börjat träffa en annan snubbe. Därför har hennes intresse svalnat av för mig. Dock har hon sagt att det är inget seriöst. Bara oseriöst. Vad det nu innebär...

Kvar står jag med mina känslor för henne på samma arbetsplats. Och vet inte hur jag ska göra.
Försöker undvika henne så mycket det går för att få bort mina känslor. Men hon kommer och frågar mig ibland vad är är med mig. Varför jag aldrig kommer och hälsar på henne.

Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Bäst vore nog att byta jobb. Men jag trivs med mitt jobb och mina kollegor. Hon jobbar på en annan avdelning än mig. Så vet inte hur jag ska gå tillväga.
Känns som jag blivit lite inlurad i en situation jag ville undvika.

Vad har ni för råd?
Man up!

Vad är det med dig? Låta en kvinna ta så mycket plats? Förstår att det är lätt att trilla dit men du kan inte låta en kvinna skaka om ditt huvud och känsloliv så mycket att du överväger att byta jobb. Du hör väl själv hur dumt det låter?

Håll emot, ignorera och försök fokusera på annat så ska du se att detta ger sig med tiden. Testa att jobba under arbetstid och sysselsätt dig på fritiden, så tittar du tillbaka i tråden om ett par månader och rodnar åt hur fånig du var som lät denna bruden ta så mycket plats i ditt huvud.
Citera
2020-11-16, 07:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Mitt råd är att hitta en annan kvinna du kan spendera din tid på, kvinnor håller alltid på såhär, och kommer alltid att göra det.

När hon tröttnat på sin nuvarande så kanske hon lockar till sig dig igen, du är ju en backup hon har i bakfickan.

Fokusera stenhårt på att förbättra dig själv som person, börja med hobbies om du inte redan har någon och träna på gym eller något liknande för att få tankarna på annat.

Lycka till!

Och glöm inte en sista sak, det är mannen som är priset, inte kvinnan.
"Kvinnor håller alltid på såhär"? Oh really?
För I min erfarenhet är det precis tvärtom. Killarna vid ålder 20-30 har alltid en tjej "på uppvärmning"/i bakfickan. Oavsett hur mycket uppmärksamhet man ger dem, och visar att man vill vara "exclusive" dvs "jag dejtar bara dig" . När de sen mognat till och deras hjärnor förhoppningsvis utvecklats så brukar de lägga undan de stolligheterna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in