Citat:
Ursprungligen postat av
MartinDB5
Jo allt det där har jag gjort.
Och vem vet hur lång tid det tar att läka. Det är ju inte gjort på 1 vecka.
Hur lång tid det tar beror på. När jag fick mitt hjärta krossat tog det flera månader innan det slutade göra ont, men idag tänker jag sällan på den personen och det finns ingen saknad, längtan eller kärlek kvar. Men man behöver distans för att komma dit, kontakt river bara upp såren. På det sättet är det bra att ni jobbar på olika avdelningar, eftersom det innebär att du inte måste ha (så mycket) kontakt med henne för jobbets skull. Och utanför jobbet behöver du inte ha kontakt med henne alls.
Du har ju redan haft snacket med henne, hon vet vad du känner och hon vet att du vill ha space för att må bättre. Så det som hon håller på med är i mina ögon bara trakasserier. Om du hade betytt något för henne hade hon antingen satsat på ett förhållande eller låtit dig vara ifred för att läka. Det trixiga är att på jobbet måste man kunna samarbete, vilket betyder att ni båda två behöver behandla varandra på ett sjysst sätt när arbetet kräver det, men hon använder det just nu som en ursäkt för att gå över dina gränser.
Om du inte vill involvera kollegorna så skulle jag råda dig till att snacka med chefen. Du behöver som sagt inte dra förklaringen om att du har känslor för henne, utan bara säga att du tycker att kontakten med henne har blivit för mycket och att du bett om space som hon inte respekterar. Säg att du inte har några problem att jobba ihop med henne när jobbet kräver det, men att du inte är bekväm med att hon söker upp dig och försöker sätta press på dig att umgås utöver det.
Du kommer att läka och hitta en fin tjej som känner samma sak för dig. Det kommer dessutom gå mycket snabbare om du får distans från den här tjejen.