2020-11-06, 20:13
Medlem
rtyuios avatar
Bögrörelsen har nu normaliserats i reklamfilm. Såg precis ett youtube reklamfilm för Yoggi yoghurt där en halvnaken man kommer in i rummet där hans pojkvän sitter och kallar honom för älskling. Bredvid pojkvännen står ett paket yoggi yoghurt.
Är Sverige nu så långt gånget att bögar/flator anses vara såpass vanliga att ingen bryr sig längre och tycker detta är konstigt?
Personligen är detta ett företag vars produkter jag tänker bojkotta. Vad tycker ni andra?
Citera
2020-11-06, 20:29
Bannlyst
Skulle klassa det som anti-bög reklam.

Man väljer att stereotypiskt porträttera homosexuella som unga, sexiga, nakna, fåfägna, ytliga-modell-pojkar.

Det är ganska långt från Ian McKellen.

Vet inte om bögarna tycker att all reklam är bra reklam eller om dom kommer protestera.
Citera
2020-11-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Bögrörelsen har nu normaliserats i reklamfilm. Såg precis ett youtube reklamfilm för Yoggi yoghurt där en halvnaken man kommer in i rummet där hans pojkvän sitter och kallar honom för älskling. Bredvid pojkvännen står ett paket yoggi yoghurt.
Är Sverige nu så långt gånget att bögar/flator anses vara såpass vanliga att ingen bryr sig längre och tycker detta är konstigt?
Personligen är detta ett företag vars produkter jag tänker bojkotta. Vad tycker ni andra?

Då får du svårt att handla då det är ARLA

Kan du länka?
Citera
2020-11-06, 22:00
Medlem
Citat:

Tycker det låter som du har dålig självkänsla och är osäker. Förstår verkligen inte problemet, om du inte identifierar dig med bögarna låt det bara fan vara och slappna av - vad har det för inverkan på ditt liv - men antar att du är lite smygbög och rädd att det ska komma ut så därför måste du helt opåkallat ta avstånd. Sad.
Citera
2020-11-07, 03:40
Medlem
Narutoshippchops avatar
Jag råkade också ut för den reklamen på Youtube. Jag mådde så jävla illa efteråt.
Tänk på barnen som får sån skit uppkört i ögonen.
Citera
2020-11-07, 04:19
Medlem
Citat:

Yoggi är nästan som Yogi.
Yogi är känd som Yogi Bear.
Bear kan vara en stor hårig (skäggig) bög.
Så associationen mellan Yoggi och bögar finns.
Citera
2020-11-07, 09:40
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Kan du länka?
Har redan bojkottat ARLA sedan de gjorde en anti svensk reklamfilm för några år sedan. Fattar inte vad anti-nationalism och homosexualitet har med mjölk produkter att göra?

Testade att leta efter den, men hittar inte. Men längre ner i tråden är det en till som råkat ut för den.
Citera
2020-11-08, 13:22
Medlem
jontebulas avatar
Motbjudande och vidrig reklam bara. Hatar bögar det ska aldrig normaliseras i media.
Citera
2020-11-09, 02:43
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Kan du länka?

Skånemejerier, Valio med flera tar nog gärna den kunden.
Inte direkt svårt att välja bort ARLA, gjorde det själv för flera år sedan,
finns många alternativ.

ARLA är ett bra konstigt företag, verkar drivas av kompletta idioter, man kan leka Social Justice Warrior om man inte har konkurrenter, ARLA har massor av konkurrenter, de verkar helt puckade på det där företaget.
Citera
2020-11-09, 03:07
Medlem
Krokosauriens avatar
Citat:

äntligen, nu kan jag börja köpa yoggi igen
Citera
2020-11-09, 09:25
Medlem
Sqeptisks avatar
Yoggi? Är inte det en någon översockrad och kemikaliestinn smet de marknadsför som "yoghurt"? Kan inte bry mig mindre om dom kör med homoreferens i reklamen eller inte. Inget som kommer ner i min matlucka oavsett
Citera
2020-11-09, 10:43
Medlem
Varför ska vi normala människor bli tvingade att få detta i ansiktet hela tiden? Det finns inget gulligt med bögar. Fan vilket öde om ens barn blev homosexuella och kommer hem med sina pojkvänner på middagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in