2020-11-05, 15:30
Medlem
Hej jag undrar vad en dödlig dos av melatonin är alltså hur mycket melatonin krävs för att dö är bara intresserad allmänt av hur mycket kroppen klarar?
Citera
2020-11-05, 15:37
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdfghjklfgyhujnimk
Hej jag undrar vad en dödlig dos av melatonin är alltså hur mycket melatonin krävs för att dö är bara intresserad allmänt av hur mycket kroppen klarar?

Det vet man inte, men väldigt hög om den existerar. Man har inte kunnat fastslå LD50 (den dos där 50 % av testdjuren dör) bland djur och upp till 800 mg/kg har visat sig vara icke-dödligt i människor.
Citera
2020-11-05, 15:39
Avslutad
15 gram oralt för en vuxen man, hälften om du injicerar det.
Citera
2020-11-05, 15:41
Medlem
Aldrig förstått varför man vill veta onödig information som denna.
Citera
2020-11-05, 16:11
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Aldrig förstått varför man vill veta onödig information som denna.
För att han/hon ska ha ihjäl sig själv.
Citera
2020-11-05, 16:13
Bannlyst
Citat:

Du vet att det är emot reglerna att diskutera sätt att begå självmord.
Ryck upp dig, det kommer bli bättre, även för dig. Det finns massor med människor som haft det värre än du och som fått ordning på sin tillvaro, ser tillbaka och tänker "vilken jävla tur att jag inte tog livet av mig när jag mådde som sämst".
Citera
2020-11-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
För att han/hon ska ha ihjäl sig själv.

Jo jag såg i hennes posthistorik att hon mår dåligt. Skriv PM till mig om du vill TS. Har själv en aspergerdiagnos och har fått ordning på livet efter mycket skit.
Citera
2020-11-05, 16:29
Medlem
Grejen är att jag har gått på zopiklon nu i 3 år och tagit 1 tablett per kväll bara och aldrig mer än 1 tablett per kväll och är inte missbrukare av någon annan substans och provat alla snälla icke narkotikaklassade sömnmediciner flera gånger som inte fungerar men nu vägrar läkaren att förnya mitt recept för jag är för ung och har haft det såpass länge men jag har aldrig förnyat ett imovane recept tidigare än antalet dagar som motsvarar antalet tabletter i förpackningen så får jag 100 tabletter zopiklon som jag ska ta 1 gång per dag så väntar jag i 100 dagar innan jag förnyar det och nu har det gått 100 dagar sedan och mina är slut och jag har varit vaken i 3 dygn nu och kommer antagligen dö av sömnbrist så jag har beställt 30 burkar 10 mg per tablett det är 90 tabletter per burk och snabbupplösnade milligrammare melatonin från vitasunn för typ 5000 kronor som jag ska använda för att ta livet av mig med. Jag orkar inte leva så här att kanske bara sova var 3 dag.
Citera
2020-11-05, 16:37
Medlem
Med 1 tablett zopiklon så somnar jag på en kvart och gjort det i 3 år nu fungerar lika bra nu som första dagen jag tog tabletten.
Citera
2020-11-05, 16:41
Medlem
Riktlinjerna har blivit allt mer tilltagna. Fick själv sluta abrupt med mina zopiklon som jag mer eller mindre stått på i 10 år då läkaren tyckte jag var för ung (30+), och för att det endast ska användas kortsiktigt. Jag tar nu 2 mg melatonin och 50 mg lergigan varje kväll och tycker det funkar helt ok. Jag var, precis som du, otroligt nervös eftersom zopiklonen har varit min nappflaska i så många år, men ge det här en chans nu. Har du genomfört någon sömnutrednig?
Citera
2020-11-05, 17:11
Bannlyst
Citat:
Grejen är att jag har gått på zopiklon nu i 3 år och tagit 1 tablett per kväll bara och aldrig mer än 1 tablett per kväll och är inte missbrukare av någon annan substans och provat alla snälla icke narkotikaklassade sömnmediciner flera gånger som inte fungerar men nu vägrar läkaren att förnya mitt recept för jag är för ung och har haft det såpass länge men jag har aldrig förnyat ett imovane recept tidigare än antalet dagar som motsvarar antalet tabletter i förpackningen så får jag 100 tabletter zopiklon som jag ska ta 1 gång per dag så väntar jag i 100 dagar innan jag förnyar det och nu har det gått 100 dagar sedan och mina är slut och jag har varit vaken i 3 dygn nu och kommer antagligen dö av sömnbrist så jag har beställt 30 burkar 10 mg per tablett det är 90 tabletter per burk och snabbupplösnade milligrammare melatonin från vitasunn för typ 5000 kronor som jag ska använda för att ta livet av mig med. Jag orkar inte leva så här att kanske bara sova var 3 dag.

Du kommer inte dö av melatonin men uppleva andra otrevliga bieffekter.
Citera
2020-11-05, 17:28
Medlem
Citat:

Man blir helt borta av att inte få sömn och jag förstår du inte vill leva mer men melatoninöverdos skadar dig bara. Vad du ska göra är att du ska ringa antingen ambulans eller åka in till psykakuten själv och berätta att du måste ha zopiklon . Denna måste trappas ut om man skall sluta. Psykiatrin är dålig redan från början och nu i Coronntider fungerar den inte alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in