2020-11-15, 16:49
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, det är bra han har medgett förlust. Men jag tror absolut inte han är klar med skiten han kan göra sin sista tid som president.

Nej....det är en farlig situation och särskilt om Trump själv tror på konspirationsteorierna dvs att han blivit bestulen på segern.
Citera
2020-11-15, 16:53
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nej....det är en farlig situation och särskilt om Trump själv tror på konspirationsteorierna dvs att han blivit bestulen på segern.
Ja, det är farligt på många sätt. Först och främst pga vad Trump kan tänka företa sig den sista tiden som President.

Men Trump själv lever nog extra farligt nu tror jag. Det är nog många som håller på att koka över nu. Och det är många som har vapen i USA. Jag tror Secret Service gör bäst i att vara extra alerta nu.
Citera
2020-11-15, 17:35
Medlem
Fram till 5 januari kommer han i princip inte att agera som president. Det kommer bara att vara utspel, angrepp och förhärligande av, ja ni vet vem.

De sista två veckorna kommer att bli kaotiska i och med att transiteringen inte påbörjades i tid. Han kommer inte att vara med kl 12.
Citera
2020-11-15, 17:48
Medlem
Bergakungens avatar
Jag får litet vibbar av en light-version av Das Untergang (The Downfall). Inte bara den besvikne (och svikne) Trump, utan också entouraget runt honom - svassande runt och bekräftande varje infall.

Sedan finns det en kulturskillnad: I den amerkanska politiken är man lojal, ifall man vill ha en chans "nästa gång" - oavsett vem som då blir kandidat. (Det blir troligen inte Trump, republikanerna ser nog honom som förbrukad, men osvuret är bäst). Att desavouera Trump gör man alltså INTE, ifall man vill vara aktuell för nya möjligheter framöver.

Därför är det naturligtvis inte samma sak.
Citera
2020-11-15, 18:12
Medlem
Kan det bli mer patetisk än så här. Inte ens omräkning för hand litar Trump på.
Citat:
The hand recount taking place in Georgia is a waste of time,” Mr. Trump tweeted Saturday afternoon, making false claims about election officials in that state where a recount had been called by Brad Raffensperger, a Republican and the state’s secretary of state. “They are not showing the matching signatures. Call off the recount until they allow the MATCH. Don’t let the Radical Left Dems STEAL THE ELECTION!”
Fast han vet ju att klockan är slagen och att omräkningar om så till tidens ände inte påverkar valresultatet.
Han borde ju lita på sina rådgivare och erkänna sig som förlorare av valet men nej då.

Fast visst kan man förstå Trumps rädsla om han genom att, om även indirekt, erkänna sig besegrad då riskerar kommer i konflikt med extremister på yttersta högerkanten. Trump har ju lovat för mycket och nu faller allt ihop som en dåligt tillagad omelett.
Och Trump kommer därför utan tvivel linda in orsakerna till förlusten och sin stundande avgång med allt fler häpnadsväckande konspirationsuttalande där främst republikanska politiker i swingstater är målet för han raseri, tro mig.
För Trump måste helt enkelt ha en mur av fake-orsaker som skydd för att inte verkligheten skall knacka på och väcka honom.
Citera
2020-11-15, 18:35
Medlem
Sista månader? Över i foliehattstråden har nu MAGA-advokaterna Powell och Giuliani äntligen hittat bevis. I verkliga världen kommer Trump fira jul i Florida och sen aldrig komma tillbaks till Vita Huset.
Citera
2020-11-15, 19:11
Medlem
Madagascars avatar
En sak trump kommer ägna sig åt resterande tid är att ta åt sig äran för kommande covid-vacciner.

Men innan vaccin kommer på plats kommer dödsfall att öka kraftigt. Kommer Trump skita i det eller kommer han tvingas göra något åt det innan hans tid som president är slut?

https://edition.cnn.com/2020/11/12/health/us-coronavirus-thursday/index.html, torsdags
Citera
2020-11-15, 20:06
Medlem
Trump blir mer och mer rökt, det är snart dags att ge upp och inse det oundvikliga slutet, men istället ägnar han sig med febrig energi åt att ytterligare trasha sitt eget eftermäle via nonsenspolitiska utspel och utfall.
Citera
2020-11-17, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag ifrågasätter bara dina politiska kunskaper när du själv säger mediernas Trump-tystnad är det bästa med Bidens valseger. Annars får du gärna nämna tre eller fyra politiska beslut från Trump som fått dig att gå i taket. Det borde ju vara en lätt match för dig som tycker så illa om honom.

Eller är det bara judemediernas ihärdiga drevande som fått dig att heja på globalisthunden Biden?

1) hans E.O som förbjuder OSHA från att rapportera dödsfall och arbetsplatsolyckor
2) Hans totala motstånd mot republikaner som önskar förbjuda lobbyism i kongressen(sk aktiv lobbyism)
vilket gör att det jobbar fler lobbyister i trumps vita hus än något annat tidigare. inkl reagans som var känt för sk. revolving door.

3) hans korkade E.O som fick trupper i norra syrien att lämna 2 militärbaser till förmån för turkiet och ryssland.

ät...
Citera
2020-11-17, 00:32
Bannlyst
jag räknar med trupprörelser i Afghanistan. Trump försöker få JSOC och joint chiefs att överge mazar-i-sharif och kandahar. För att låta kinserna bygga ut sin nya silk road.

Det borde förklara varför han sparkade en hel del på pentagon förra veckan.
Han går kinesernas ärenden.

45 is a puppet.
Citera
2020-11-18, 15:24
Medlem
Sparkandet kommer att fortsätta. Nu var det ju chefen för valsäkerheten som fick avgå eftersom han levererade ett säkert val som inte kan ifrågasättas. Alla underställda som säger emot, som inte håller med eller som inte gör som det tillsagts kommer in i det sista att få veta vad som gäller.

Vid införande av samma Trumpism i Sverige kan det bli svettigt på arbetsplatsen för de som här håller med Trump.
Citera
2020-11-18, 16:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
jag räknar med trupprörelser i Afghanistan. Trump försöker få JSOC och joint chiefs att överge mazar-i-sharif och kandahar. För att låta kinserna bygga ut sin nya silk road.
Han drar i alla fall ned på trupperna i Afghanistan och Irak nu. Motivet vill jag låta vara osagt, han kanske bara i sista sekund kom på att det var ett av hans vallöften från 2016? Eller också vill han jäklas med Biden och göra situationen där ohållbar så att de efteråt kan skylla på Biden när det går åt pipan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in