2020-11-04, 22:41
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
När Rysslands president, Vladimir Putin, talar om landets problem är det inte folks växande missnöje med landets makthavare han talar om. Inte heller landets ekonomiska problem eller att så många ryssar ser sin levnadsstandard sjunka. Han talar inte om de kostsamma krigen i Syrien och Ukraina eller de dåliga relationerna med ”väst”. Det han talar om är att det föds alldeles för få barn.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/putins-huvudvark-det-fods-for-fa-barn-i-ryssland

Hur ska Putin få ryssarna att skaffa fler barn?
Citera
2020-11-04, 22:47
Bannlyst
Jag skulle nog mer tro att det är hans öde som står på spel.
Citera
2020-11-04, 22:53
Medlem
Vad har knullar för relation till antalet födda barn ?
Citera
2020-11-04, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det här är fb. Allt handlar om knullande här.
Citera
2020-11-04, 23:04
Medlem
Voloteas avatar
Det dricks för mycket, inte undra på att ryska män får vinballe i sängen
Citera
2020-11-04, 23:04
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Det brukar krävas minst ett sådant för ett få barn.

Det råder dessutom brist på kondomer efter att ryssarna bunkrat under Coronan.
De har väl inte börjat ta in utländska märken än?
Citat:
Banning foreign-made condoms he added “will simply make one more disciplined, more strict and discriminating in choosing partners, and maybe will do a favour to our society in respect to solving demographic problems”.
https://www.independent.co.uk/news/world/europe/russia-bans-foreign-made-condoms-make-couples-more-disciplined-lovers-10443371.html
Citera
2020-11-04, 23:10
Medlem
Citat:

Ja man undrar ja
Citera
2020-11-05, 00:01
Moderator
tobess avatar
Hurra för statsmedia som producerar ovinklad och opartisk journalistik

Nu har jag varken mycket till övers för varken ryssar i allmänhet eller Putin i synnerhet, men att det föds för få barn är ett problem som man dras i stora delar av den utvecklade världen och så även i Ryssland. Har svårt att se vad sammankopplingen med allt det andra som nämns.

Det är även många västländers öde som står på spel pga exakt samma problematik och det är något som tagits upp i ett flertal länder.

Endera måste fler barn födas, eller så är man tvungna att ta in (unga) människor utifrån. Annars är alternativet att kraftigt höja pensionsåldrarna (vilket egentligen bara löser problemet tillfälligt) eller så får man skrota nuvarande pensionssystem.
Citera
2020-11-05, 00:05
Bannlyst
Vill man ha mer ungar ska man ge fan i att fängsla feminister, det kan ju mr Putin börja med innan han öppnar sin trut..
Citera
2020-11-05, 00:33
Medlem
Citat:
Ryssar ser sig om i Ryssland, ser hur dåligt de har det och hur djupa de ekonomiska klyftorna är. Tiotals miljoner har det oerhört magert, och vill inte skaffa fler barn när de inte tror att barnen kommer att få leva väl.

Levnadsstandarden och tryggheten är enligt artikeln för låg för att män och kvinnor ska vilja skaffa barn, eller fler barn, tillsammans. Det är en viktig delförklaring, men jag köper det inte helt och hållet. Det har varit "oerhört magert" förr med samtidigt mycket högre födelsetal. Det grundläggande problemet är att många kvinnor är förvärvsarbetande och drivs av ambitioner om karriär istället för att bilda familj. Ryssland har nog inte samma problem som vi i väst dock, men säkert inte långt ifrån.
Citera
2020-11-05, 00:35
Bannlyst
Bara pga av den här tråden så har jag lagt in 4-årige Putin i bara små shorts som sitter i knät på mamma i min mobil. Varje morgon kommer jag se lilla Putin på min bakgrundsskärm och tänka på vad fantastisk den här världen är , som låter små pojkar som lilla Putin få växa upp till stora män med en massa makt och kräva orimliga saker från oss andra. Nämen vilken inspirationskälla han är Putin, den lilla pojken som växte upp till diktator haha.. har bild på hans morsa också
Citera
2020-11-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Vill man ha mer ungar ska man ge fan i att fängsla feminister, det kan ju mr Putin börja med innan han öppnar sin trut..

Exakt, han borde skjuta dem istället så det inte finns en tillstymmelse till tanke om att skapa ett helvete likt det vi har i väst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in