2021-07-28, 15:17
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Som någon skrev tidigare, om jag bara hux flux hävdar att min cykel är stulen och att det måste vara du som gjort det men du förnekar detta, är det då fritt fram för mig att komma hem till dig och söka igenom din bostad och ditt garage för att säkerställa att det inte var du? "Den som har rent mjöl i påsen har ju inget att dölja"...
Vi kanske kan förutsätta att eftersom auditen genomförts är den mer laglig än din rätt att snoka i grannens bostad.

Å andra sidan: Det är såklart olagligt att undersöka valresultat, men eftersom det ändå sker måste det vara en stor konspiration med Trump i högsätet. Han har nu hypnotiserat hela rättsväsendet så han ska kunna förklara sig som kejsare av det Nya Rom, som USA snart kommer kallas.

Och allt det på grund av din cykel.

Sinnessjukdom grasserar inom TDS-kulten.
2021-07-28, 15:17
Medlem
susets avatar
Citat:
Som någon skrev tidigare, om jag bara hux flux hävdar att min cykel är stulen och att det måste vara du som gjort det men du förnekar detta, är det då fritt fram för mig att komma hem till dig och söka igenom din bostad och ditt garage för att säkerställa att det inte var du? "Den som har rent mjöl i påsen har ju inget att dölja"...

Det är ju knappast ovanligt att man räknar röster mer än en gång, att likställa denna demokratiska process med att göra inbrott hos en privatperson är att fiska i grumliga vatten.
Frågan kvarstår, nu när dessa "audits" ändå sker, varför vill man dölja detta faktum? Vad är man rädd för?
2021-07-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suset
Det är ju knappast ovanligt att man räknar röster mer än en gång, att likställa denna demokratiska process med att göra inbrott hos en privatperson är att fiska i grumliga vatten.
Frågan kvarstår, nu när dessa "audits" ändå sker, varför vill man dölja detta faktum? Vad är man rädd för?
De här auditarna handlar inte om rösträkning, den handlar bara om att skapa och underblåsa misstänksamhet, att sprida komspirationsteorier. De distrikt som det bråkats mest om (t ex Fulton GA) har räknats om noga några gånger redan i höstas/vintras, utan nämnvärda förändringar i röstsiffrorna. Det enda fusk som påvisats sitter i skallen på MAGA-iterna.
2021-07-28, 15:27
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
De här auditarna handlar inte om rösträkning, den handlar bara om att skapa och underblåsa misstänksamhet, att sprida komspirationsteorier. De distrikt som det bråkats mest om (t ex Fulton GA) har räknats om noga några gånger redan i höstas/vintras, utan nämnvärda förändringar i röstsiffrorna. Det enda fusk som påvisats sitter i skallen på MAGA-iterna.
Fast Raffensberger i Georgia kräver att valansvariga avgår på grund av det systematiska slarvet. Är inte det konstigt? Kanske en del av den Stora Konspirationen?
2021-07-28, 15:28
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Du måste förstå att för en stor del inom TDS-kulten, är det fullt jämförbart att granska ett valresultat som att göra olaga intrång. De är lite konstiga på det sättet, dessa "demokrater".
2021-07-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Vi kanske kan förutsätta att eftersom auditen genomförts är den mer laglig än din rätt att snoka i grannens bostad.

Å andra sidan: Det är såklart olagligt att undersöka valresultat, men eftersom det ändå sker måste det vara en stor konspiration med Trump i högsätet. Han har nu hypnotiserat hela rättsväsendet så han ska kunna förklara sig som kejsare av det Nya Rom, som USA snart kommer kallas.

Och allt det på grund av din cykel.

Sinnessjukdom grasserar inom TDS-kulten.

Auditen har hela tiden befunnit sig i gränslandet för vad som är lagligt, och republikanernas sätt att lova bort rätten att titta på känslig utrustning och databaser till ett gång glada amatörer som 1) inte har någon tidigare erfarenhet av election auditing, dels vägrar ta något ansvar för skador på det material de tittar på (dessutom ett material som inte alls är senatens egendom, det tillhör Maricopa Countty), det är åt häcklefjäll och juridiskt ytterst tvivelaktigt. Jag antar att en del av dessa MAGA-republikaner har efterräkningar att vänta för det där.
2021-07-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Du måste förstå att för en stor del inom TDS-kulten, är det fullt jämförbart att granska ett valresultat som att göra olaga intrång. De är lite konstiga på det sättet, dessa "demokrater".
En del hundvisslare är bakom flötet, eller de ser politik som enbart en fotbollsmatch.
2021-07-28, 15:30
Medlem
susets avatar
Citat:
Efter att ha läst dina inlägg här så får jag känslan att det man är rädd för är att om det skulle visa sig att Trump vann så hade folk blivit väldigt arga. Därför är det locket på som gäller oavsett utgång.
2021-07-28, 15:31
Medlem
Citat:
Efter att ha läst dina inlägg här så får jag känslan att det man är rädd för är att om det skulle visa sig att Trump vann så hade folk blivit väldigt arga. Därför är det locket på som gäller oavsett utgång.
Trump är körd, men han besegrades med fullt justa medel av Biden och demokraterna.
2021-07-28, 15:40
Medlem
susets avatar
Citat:
Trump är körd, men han besegrades med fullt justa medel av Biden och demokraterna.
Det tål att undersökas, om nu en så pass stor del av USAs befolkning tror motsatsen borde det vara till allas fördel att kolla närmare på det. Joe Biden själv borde kräva en audit av hela valet om han är intresserad av föra befolkningen samman. Annars kommer detta aldrig sluta och polariseringen lär endast öka framöver.
Kina håller redan på att springa om USA med stormsteg och detta lär inte göra saken bättre.

För övrigt, om twitter funnits för 600 år sedan hade man blivit bannlyst om man sa att jorden var en sfär.
2021-07-28, 15:52
Bannlyst
Citat:
En del hundvisslare är bakom flötet, eller de ser politik som enbart en fotbollsmatch.
Jag tror snarare att de vaknar upp och skriver något provokativt som de vet är falskt och som de vet genererar irritation i hopp om att få trådar låsta. Det har funkat förut så varför inte denna gång med?

svar: Ingen bryr sig längre. 4 år av denna cirkus får räcka.
Jag sitter hellre och dricker en jaffaläsk i solen än att vissla mot hundar eller meta längs botten av en sjö efter slam.
2021-07-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Var det inte han, Trump, som sa att han inte skulle få tid att spela golf?

https://m.youtube.com/watch?v=EN2enFzOXcw

I det klippet anger de: Donald Trump has frequently gone golfing as president, visiting his clubs more than 150 times in his first year in office, and at least 77 times in his second year in office.

Och som sagt, där sa han det ju, han skulle aldrig spela golf under sitt presidentskap. Vad som tycks gälla hans fans så är det han säger inget man ska bry sig om. Antingen är det sant eller inte men det spelar ingen roll, det är ändå bäst. Han har ju så bra ord också!

Men jag tycker det är bevis nog att han under sina fyra år inte gjorde något åt det valfusk han visste aldrig hade hänt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in