2021-07-28, 11:32
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Visst är det så om sociala media är en dominerande information källa, vilket det idag är. Den diskussion vi för här kan ju exempelvis ej hållas i dessa media.

Vi vet alla att detta är censur, bara acceptera att du förordar censur, diktatur och kommunism. Vadxdu gör på Flashback är obegripligt (not). Stå istället för dina idéer som historiskt alltid efter tid lett till förtryck och slutligen folkmord.

Du blev nyligen avstängd från Flashback under en period, du kunde inte föra någon diskussion här över huvud taget. Då blev du alltså avstängd, inte censurerad.

Du måste verkligen plocka upp den där skolboken du pratade om.
2021-07-28, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Hur kommer det sig att du har tid och ork att skriva samma ord och meningar om och om igen, men inte diskutera ämnet för tråden? Du kallar andra idioter samtidigt som du vägrar utveckla alla dessa incidenter om valfusk du tog upp (inte så djupgående dock).
Jag har förklarat hundra gånger varför jag inte finner det meningsfullt att älta alla incidenter som har diskuterats i tråden med dig.
2021-07-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell

Trump är ofta narcissistisk och fåfäng. Med tanke på vilka krafter han haft stake att utmana är det dock omöjligt att kalla honom ynklig. Jag finner honom visserligen kvick och charmig med en härlig livsglädje och kampvilja, oftast är han dock enformig när han börjar skryta och ibland t o m en tölpaktig, men egentligen skiter jag i hans personlighet. Det var vad Trump uträttade politiskt som gjorde honom så lämplig.

Fast om han utmanade så starka krafter hade det kanske varit smart att styra sina egna myndigheter lite bättre? Att han, som utmanade så starka krafter (och som dessutom kände till valfusket minst fyra år i förväg) inte utövade bättre styrning av sina myndigheter utan nöjde sig med att utse konservativa domare är synnerligen anmärkningsvärt.

Om det sedan beror på att han var maktlös ("oppositionen styr?"), okunnig eller bara ointresserad kan man ju diskutera, men att leda ett land på det sättet är inte hållbart - för landet.
Senast redigerad av Auric 2021-07-28 kl. 11:47.
2021-07-28, 11:50
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag har förklarat hundra gånger varför jag inte finner det meningsfullt att älta alla incidenter som har diskuterats i tråden med dig.

Och det är märkligt. Du kan prata svävande om alla indicier du sett, men inte diskutera det på djupet i tråden "Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter".

Men både du och jag vet att anledningen till att du inte finner det "meningsfullt" att diskutera några indicier är för att du inte har enda händelse eller källa på lager. Det har varit rätt många användare som kan pratar luddigt om valfusk, men när man frågar om någon specifik händelse ja då vägrar ni diskutera saken mer. Men fortsätt du kalla mig för idiot varvat med att skriva om Hunter Bidens laptop, CNN och big tech. Det är verkligen ett vinnande koncept för dig!
2021-07-28, 12:27
Medlem
Citat:
Vad skall inrikesministern göra i en stat ? Det bryter mot konstitutionen.

Dominion som inte ger sin uppdragsgivare detaljer om det dom köpt. Tror det är ett konkursläge framåt. Dessutom bra i senare domstolscase. Dominion obstruerar en Senats subpoena som önskar att dom delger undersökning bevis

Du glömmer att det är Maricopa County som köpte dessa datorer och mjukvaran av Dominion. De verkar inte ha haft några större problem med vad de köpte, men däremot en del problem med denna ryckiga, politiserade och icke-transparenta s k audit. Utan countyt med på båten lär senaten inte komma någonvart med ett mål mot Dominion.

Citat:
Nästa steg där blir åklagaren.

... Obstruktion, Döljande fusket, Dölja internet accessen till maskinerna, döljandes datapaket via routers.En diger lista de jobbar upp.

Det kommer bli en synnerligen intressant höst.

Oj, hanteringen av verbet "dölja" där lät verkligen idiomatiskt svensk... Som vanligt börjar man undra vems text det är du har maskinöversatt?
2021-07-28, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du kanske missade att jag skrev "nya anmälningar", dvs anmälningar med grunder för misstanke till polis eller domstol. När en anmälning väl har gjorts finns det litet större utrymme att jobba med den och ta den till domstol.

Men som jag skrev, MAGA-headsen har satt i system att över huvud taget inte göra anmälningar till polis eller domstol i någon större utsträckning, istället tjoar de bara runt på sina egna medier och egna events, där ingen säger emot dem.

Som sagt, du har fel eftersom tillräcklig tid inte förflutit. Demokraterna vet om detta och började därför skrika hysteriskt om att "det finns inga bevis" för att sätta storyn att rebublikanerna är paranoida. En naturlig reaktion om man hade ett rent samvete hade varit att säga att man välkomnar en rejäl genomlysning av allt som republikanerna anser oklart och att man erbjuder allt stöd för att alla skall känna sig säkra på att alla frågor besvarats. Hellre kontrollera fem gånger för mycket än en för lite. Om de har ett rent samvete så har de allt att vinna på att agera så eftersom det självklart är helt kontraproduktivt att ha en stor andel av befolkningen som tror att demokratin inte fungerar.
2021-07-28, 12:41
Medlem
Nixters avatar
Telegrambaserade kanaler utökas nu efter att Twitter censurerar audit kanaler som drivs av många folkvalda. Nu är även närmare 200.000 medborgare nätverkande i USA för respektive stats audit, snabbt ökande.

STATE AUDITS PÅ TELEGRAM 🇺🇸

AK @AKAuditChat
AL @ABAuditChat
CA @CalAuditChat
CO @COAuditChat
CT @CtAuditChat
DE @DEAuditChat
FL @FLAuditChat
GA @GAelectionauditchat
HI @HIAuditChat
IA @IAFAuditChat
IN @INAuditChat
IL @ILAuditChat
KS @KSAuditchat
KY @KYAuditChat
LA @LAAuditChat
MA @MAAuditChat
MD @MDAuditChat
ME @MEAuditChat
MI @MichiganAuditChat
MN @MNAuditChat
MO @MOAuditChat
MS @MSAuditChat
NC @NCAuditChat
ND @NDAuditChat
NH @NHAuditChat
NJ @NJAuditChat
NM @NMAuditChat
NV @NevadaAuditChat
NY @NYAuditChat
OH @OhioAuditChat
OK @OKAuditChat
OR @ORAuditChat
PA @PennAuditChat
RI @RIAuditChat
SC @SCAuditChat
TN @TNAuditChat
TX @TXAuditChat
UT @UTAuditChat
VA @VaAuditChat
WA @WAAuditChat
WI @WIAuditChat
WV @WVAuditChat
WY @WYFAuditChat
AR @ARAuditChat
ID @IDAuditChat
MT @MTAuditChat
NE @NEAuditChat
SD @SDAuditChat
VT @VTAuditChat

Samlingssajter - America’s Audits:
@AmericaFirstAudits
@AmericaFirstAuditsChat
2021-07-28, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Som sagt, du har fel eftersom tillräcklig tid inte förflutit. Demokraterna vet om detta och började därför skrika hysteriskt om att "det finns inga bevis" för att sätta storyn att rebublikanerna är paranoida. En naturlig reaktion om man hade ett rent samvete hade varit att säga att man välkomnar en rejäl genomlysning av allt som republikanerna anser oklart och att man erbjuder allt stöd för att alla skall känna sig säkra på att alla frågor besvarats. Hellre kontrollera fem gånger för mycket än en för lite. Om de har ett rent samvete så har de allt att vinna på att agera så eftersom det självklart är helt kontraproduktivt att ha en stor andel av befolkningen som tror att demokratin inte fungerar.

Sen när dessa krav efterlevts så har man allt att vinna på att demokratiska frågor besvaras genom att kontrollera detta tio gånger hellre än fem gånger.

Det välkomnar så klart alla efter att republikanska omräkningar och audits gjort.
2021-07-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Sen när dessa krav efterlevts så har man allt att vinna på att demokratiska frågor besvaras genom att kontrollera detta tio gånger hellre än fem gånger.

Det välkomnar så klart alla efter att republikanska omräkningar och audits gjort.

Tack för ditt inlägg men jag förstår inte vad du vill ha sagt. Förtydliga gärna!
2021-07-28, 15:06
Medlem
susets avatar
Citat:
Telegrambaserade kanaler utökas nu efter att Twitter censurerar audit kanaler som drivs av många folkvalda. Nu är även närmare 200.000 medborgare nätverkande i USA för respektive stats audit, snabbt ökande.

STATE AUDITS PÅ TELEGRAM 🇺🇸

AK @AKAuditChat
AL @ABAuditChat
CA @CalAuditChat
CO @COAuditChat
CT @CtAuditChat
DE @DEAuditChat
FL @FLAuditChat
GA @GAelectionauditchat
HI @HIAuditChat
IA @IAFAuditChat
IN @INAuditChat
IL @ILAuditChat
KS @KSAuditchat
KY @KYAuditChat
LA @LAAuditChat
MA @MAAuditChat
MD @MDAuditChat
ME @MEAuditChat
MI @MichiganAuditChat
MN @MNAuditChat
MO @MOAuditChat
MS @MSAuditChat
NC @NCAuditChat
ND @NDAuditChat
NH @NHAuditChat
NJ @NJAuditChat
NM @NMAuditChat
NV @NevadaAuditChat
NY @NYAuditChat
OH @OhioAuditChat
OK @OKAuditChat
OR @ORAuditChat
PA @PennAuditChat
RI @RIAuditChat
SC @SCAuditChat
TN @TNAuditChat
TX @TXAuditChat
UT @UTAuditChat
VA @VaAuditChat
WA @WAAuditChat
WI @WIAuditChat
WV @WVAuditChat
WY @WYFAuditChat
AR @ARAuditChat
ID @IDAuditChat
MT @MTAuditChat
NE @NEAuditChat
SD @SDAuditChat
VT @VTAuditChat

Samlingssajter - America’s Audits:
@AmericaFirstAudits
@AmericaFirstAuditsChat
Om man nu tror att inget valfusk har skett så borde man väl inte lägga så mycket energi på att dölja detta? Känns kontraproduktivt.
2021-07-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suset
Om man nu tror att inget valfusk har skett så borde man väl inte lägga så mycket energi på att dölja detta? Känns kontraproduktivt.
Som någon skrev tidigare, om jag bara hux flux hävdar att min cykel är stulen och att det måste vara du som gjort det men du förnekar detta, är det då fritt fram för mig att komma hem till dig och söka igenom din bostad och ditt garage för att säkerställa att det inte var du? "Den som har rent mjöl i påsen har ju inget att dölja"...
2021-07-28, 15:13
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Kanske inte så hemskt, men det rör sig om kanske 200 arbetsdagar på 4 år. De hade kunnat användas till annat. Försökte han ens bryta upp monopolen?

Var det inte han, Trump, som sa att han inte skulle få tid att spela golf?

https://m.youtube.com/watch?v=EN2enFzOXcw

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in