2021-07-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tack för länkarna.

https://time.com/5936036/secret-2020-election-campaign/

Här är även artikeln från Time Magazine som man refererade till några gånger. Man erkänner i princip valfusk om man läser noga.

Varför har ingen tagit detta till domstol?

Hur skulle fusket ha gått till?
2021-07-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi vet alla när Hillary concided och gratulerade trumpen för vinsten, det är officiellt som du förstår.

Ingen som har ifrågasatt, varför du naturligtvis inte behöver korrigera något som aldrig hävdats.

Det intressanta var att Hillary Clinton 4 år efter sin valförlust fortfarande babblar om att valet 2016 inte gick rätt till.

8/1 2021 har för övrigt Trump erkänt sig besegrad.

Citat:
Donald Trump ger upp – erkänner sig besegrad
--
President Donald Trump ger upp kampen om makten i USA och erkänner att en ny administration tar över och att landet nu behöver försoning.

Samtidigt fördömde han upploppen dagarna innan:

Citat:
I ett tal via sin Twitter i natt berörde Donald Trump, onsdagens upplopp i Washington DC, där Trump-supportrar stormade den amerikanska kongressen.

– Precis som alla andra amerikaner är jag upprörd av våldet, laglösheten och förstörelsen, sa han.

Trump hävdade att han direkt skickade nationalgardet till huvudstaden, för att säkra kongressen från ”inkräktarna”.

– Ni som deltog i våldet och förstörelsen, ni representerar inte vårat land. Och ni som bröt mot lagen – ni ska betala.
https://www.expressen.se/nyheter/donald-trump-ger-upp-erkanner-sig-besegrad/

Sen har väl något vittne uppgett att han kallade på nationalgardet för att skydda demonstranterna.
2021-07-10, 16:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ingen som har ifrågasatt, varför du naturligtvis inte behöver korrigera något som aldrig hävdats.

Det intressanta var att Hillary Clinton 4 år efter sin valförlust fortfarande babblar om att valet 2016 inte gick rätt till.

Sen har väl något vittne uppgett att han kallade på nationalgardet för att skydda demonstranterna.
Vad har Hillary sagt som ens snuddar det som sker med trumpen och säger att valfusk har SKETT???
OCH efteråt, för inget har ändrat sig där, och med Hillary som inte säger något som ens liknar det trumpen säger.

Hade man slutat att varje vecka sagt att kraken kommer, och istället bara hade gjort dessa omräkningar.
Så hade man ställt frågor, nu säger man något skett, men aldrig ens snuddar på att bevisa.
2021-07-10, 16:59
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Dom har alla varit falska upp tills nu, det är värt och notera i sammanhanget.

Bra fråga, men man kan sköta det legalt och falskryktespriding och om de har något liknande där som lag.
För någonstans måste det försvinna och när man står och säger saker som är även samtidigt substanslösa.

Varför det är okey och ljuga hela tiden och hävda det är sanningen, det är aldrig okey.
Men det säger ju då en del om dig istället.

Vad är sant och falskt? Finns gud? Har den sanningen förändrats över tid? Vilka fler historiska sanningar har förändrats?

Kan du inte övertyga alla om vad som är sant och falskt får du helt enkelt acceptera att (enligt dig) falska anklagelser sprids. Alternativet är att du tar på dig att med våld diktera detta men då gör du det med livet som insats.

Trump vann valet och att du har en felaktig uppfattning om detta förändrar inget. Jag accepterar dock att du uttrycker felaktigheter. Faktum är att jag förväntar mig att du gör det. Du och din siister är fria att fortsätta.
2021-07-10, 17:02
Medlem
Citat:
Vad har Hillary sagt som ens snuddar det som sker med trumpen och säger att valfusk har SKETT???
OCH efteråt, för inget har ändrat sig där, och med Hillary som inte säger något som ens liknar det trumpen säger.

Hade man slutat att varje vecka sagt att kraken kommer, och istället bara hade gjort dessa omräkningar.
Så hade man ställt frågor, nu säger man något skett, men aldrig ens snuddar på att bevisa.

Ok, du har säkert någon poäng, men det är svårt att läsa vad du skriver. Vi nöjer oss med det.
2021-07-10, 17:03
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
1 Att maskinerna fått sänkta krav eller inga krav alls är redan diskuterat och bevisat.

2 Hur vet du det? Gissar du?

3 Ändra tider och regler görs av legislators inte av tex guvernören.

Jag frågar dig om du kan utveckla så jag kan svara. Så, jag ber dig om källor angående det du skrev.

1. Var hände det?
2. Nej det är inte en ensam valarbetare som står för processen gällande ballot adjudication. Vilka delstater menar du att det är en ensam valarbetare som väljer hur rösterna ska fördelas?
3. Menar du att USA:s konstitution har regler kring datum och hur röster ska samlas in? Kan du citera konstitutionen och förklara vilka delstater som inte följde konstitutionen?

Och vem som får ändra tider och regler beror på delstaten. Igen, kan du inte komma med källor? Eller säga vilka delstater du pratar om?
2021-07-10, 17:28
Medlem
siisters avatar
Citat:

Jämför själv
“Congress has certified the results. A new administration will be inaugurated on January 20. My focus now turns to ensuring a smooth, orderly and seamless transition of power.”

"No, I never admitted defeat," Trump told Just the News' "Water Cooler" in an exclusive interview on Real America's Voice.

"We have a lot of things happening right now ... all you have to do is read the newspapers and see what's coming out now," he said, adding that he has "not conceded."

https://justthenews.com/politics-policy/all-things-trump/former-president-trump-2020-presidential-election-i-have-not
2021-07-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jämför själv
“Congress has certified the results. A new administration will be inaugurated on January 20. My focus now turns to ensuring a smooth, orderly and seamless transition of power.”

"No, I never admitted defeat," Trump told Just the News' "Water Cooler" in an exclusive interview on Real America's Voice.

"We have a lot of things happening right now ... all you have to do is read the newspapers and see what's coming out now," he said, adding that he has "not conceded."

https://justthenews.com/politics-policy/all-things-trump/former-president-trump-2020-presidential-election-i-have-not

Ja, såväl Trump som Hillary Clinton erkänner sig först besegrade för att senare ifrågasätta valresultatet. Trump gör det burdusare, Clinton subtilare och slipper i stort sett kritik. Inte heller avkrävs Hillary Clinton på några bevis för sina påståenden, hon har därtill haft hjälp av media som hetsat om påstått valpåverkan 2016.

Det är lätt att glömma bort att under flera år bombarderades mediakonsumenter med att valet 2016 var utsatt för rysk påverkan. Likaså var Hunter Bidens laptop någon form av rysk desinformation. Det har varit möjligt på grund av vänsterliberal media som anslutit sig till konspirationsteorier på Qanon-nivå - vilket medfört att de nu har ett så pass lågt förtroende att allt färre bryr sig om vad de skriver.
Resultatet blir att allehanda konspirationsteorier om valfusk 2020 kan få fäste.
Detta var delvis slutsatsen i den tidigare intressanta länkade twittertråden som du avfärdade utan att reflektera över innehållet. Tråden utgör ingen absolut sanning, men förklarar hur och varför folk är skeptiska till valresultatet.
2021-07-10, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tack för länkarna.

https://time.com/5936036/secret-2020-election-campaign/

Här är även artikeln från Time Magazine som man refererade till några gånger. Man erkänner i princip valfusk om man läser noga.

Herregud!

Time magazine som vanligtvis kallats för Fake news av President Trump och hans minions, är plötsligt sektens favoritmedium för sina grava feltolkningar av innehållet.

(Jag har läst noga och ingenstans står det något om valfusk eller väljarfusk i syfte att få Donald Trump att förlora. Såvitt jag behärskar det engelska språket)
2021-07-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Herregud!

Time magazine som vanligtvis kallats för Fake news av President Trump och hans minions, är plötsligt sektens favoritmedium för sina grava feltolkningar av innehållet.

(Jag har läst noga och ingenstans står det något om valfusk eller väljarfusk i syfte att få Donald Trump att förlora. Såvitt jag behärskar det engelska språket)

Jag har också lusläst artikeln i Time magazine och delar helt din uppfattning.
2021-07-10, 19:27
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ja, såväl Trump som Hillary Clinton erkänner sig först besegrade för att senare ifrågasätta valresultatet. Trump gör det burdusare, Clinton subtilare och slipper i stort sett kritik. Inte heller avkrävs Hillary Clinton på några bevis för sina påståenden, hon har därtill haft hjälp av media som hetsat om påstått valpåverkan 2016.

Det är lätt att glömma bort att under flera år bombarderades mediakonsumenter med att valet 2016 var utsatt för rysk påverkan. Likaså var Hunter Bidens laptop någon form av rysk desinformation. Det har varit möjligt på grund av vänsterliberal media som anslutit sig till konspirationsteorier på Qanon-nivå - vilket medfört att de nu har ett så pass lågt förtroende att allt färre bryr sig om vad de skriver.
Resultatet blir att allehanda konspirationsteorier om valfusk 2020 kan få fäste.
Detta var delvis slutsatsen i den tidigare intressanta länkade twittertråden som du avfärdade utan att reflektera över innehållet. Tråden utgör ingen absolut sanning, men förklarar hur och varför folk är skeptiska till valresultatet.

Vad för bevis kräver du angående intervjun med Hillary Clinton? Jag tyckte inte att det var några direkta kontroversiella påståenden, ingenting heller som kan likställas med att hon tar tillbaka att hon blev besegrad.

Och ytterligare en fråga, vad vill du att jag ska reflektera över i twittertråden? Som jag säger, det är en sammanfattning på saker som diskuterats här i tråden. Jag har reflekterat
2021-07-10, 19:47
Medlem
Citat:

Hillary Clinton? Ha ha. Vad har hon med eventuellt valfusk 2020 att göra.

Men det är återigen typiskt sekten. Det är alltid Någon Annans Fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in