Citat:
Ursprungligen postat av
Zielinsky
Nej, har man bevis för att valfusk är på väg att ske och USA:s demokrati står på spel,då vänder man sig till FBI.
Vad man inte gör är att sabotera USA:s postväsende genom att plocka bort 1000 brevlådor och 200 sorteringsmaskiner,samt tvinga lastbilar att köra iväg tomma.
USA:s postväsende hade före valet en leveransnivå på 90% och direkt efter valet bara 63%
Vad man inte gör är att påstå (Ja han sa det) : Ifall jag förlorar så beror det på valfusk. Men ifall jag vinner så har valfusk inte skett.
Precis så som han sa innan valet 2016.
Säg mig. Tror du på sammanträffanden?
Personligen så tror jag det är högre sannolikhet att Trump skulle vunnit valet än Biden och jag tror därmed att det skulle finnas fog för Trump att misstänka valfusk och därmed fog att ev göra ett liknande uttalande (även om jag inte känner till just detta uttalandet och jag ärligt talat inte tänker argumentera mot löst översatt citat som kan tas totalt ur sitt samahang - f.ö. en nationalsport för våra mediakanaler )
Och att det förekommit fulingar lagliga som olagliga fuling på båda sidor det tror jag fullt och fast - Ja. Jag skulle tex personligen tro att R har gjort det svårare att rösta i person och/eller poströsta i vissa delstater, något som är jävligt fult gjort om det nu inte kan motiveras av att valsäkerhet vilket det förmodligen kan i en delmängd av ovanstående fallen, svårigheten är att avgöra detaljerna här och inte bara anta det värsta om sina politiska motståndare.
Att det kan ingå fulingar gällande posten skulle inte förvåna mig, men vi kan inte utgå från vad vi tror, vi måste utgå från vad vi kan bevisa.
Tex jag personligen tror valfusk förekommit, men jag har aldrig hävdat att det har förekommit därför att det är inget jag vet, bara något jag tror.
Men jag kan försöka förtydlig min linje igen.
Det finns (för mig) tveksamheter gällande valet, därav vill jag ha en granskning av valet som då bör göras av den som då lämpligtvis har juridisk makt över situationen.
(dvs granskning bör då ske under ledning av repektive delstaten som ev vill göra detta, då maktfördelningen ger delstaten makten att bestämma reglerna för valet etc, om jag nu förstår korrekt dvs)
Varför skall inte en lokal delstat få granska valet?
(och Trump skall inte vara inblandad i granskningen, det skall vara en upp till delstaten att granska ingen annan)