Citat:
Ursprungligen postat av
hank1338
Jag jobbar heltid på ett kontor vilket innebär att jag har inte tid för att träna och inte heller någon ork när jag kommer hem. Dock så vill jag bli musklig, kanske inte överdrivet men åtminstone få ett synligt sexpack och större armar och bröst. Hur ska jag bära mig åt utan att behöva träna? Tacksam för seriösa svar!
Du kan testa GTG, grease to the grove.
Det är ett mer seriöst svar, men du kommer inte undan viss träning. Du kan däremot göra det snabbt och lätt genom att göra något varje dag, ganska tungt och istället ofta men ändå aldrig till max.
Sätt upp en pullupstång i dörren på kontoret. Varje gång du går och pinkar, kanske 4-5 gånger per dag gör du några pullups. Du behöver inte ta i så mycket. Om du klarar 10 gör fem. Detta tar 10 sekunder per gång det har du tid med. Du kan också köra armhävningar eller liknande. 20 sekunder. Kan du göra mer än tio bör du tynga ner dig med nåt eller göra det svårare. Men det är ingen biggie...testa.
Gör inte för många repetitioner, runt 5 är bra annars kan det slita lite för mycket. Underskatta inte slitage.
Det andra du behöver göra är något med benen. Men det är en svårare nöt att knäcka. Men du kan köra samma metod med benböj. Fast du behöver någon form av vikter annars blir det för lätt.
Så nu har du tränat 30 sekunder. Utspritt över en hel dag kanske 2 minuter. På en vecka 10 minuter. När du kommer till jobbet. När du går hem och 1-3 gånger däremellan. Inte fel alls att variera lite.
Det känns knappt. Det är okej det ska vara lätt. Inget slitage. Har du inte möjlighet att sätta upp en stång så kör dom andra två.
5 drag(pullups), 5 bröst(armhäv), 5 ben (benböj), av 10 vad du klarar maximalt. Klarar du fler repetitioner får du väl göra fler om du inte kan göra övningen tyngre.
Nästan varje dag. Hälften antal vad du klarar, testa sällan 1 gång i månaden. Du bör känna ett resultat efter en månad. Känn din kropp om den verkar sliten, vila lite då.
Övningarna täcker nästan hela kroppen. Om du kan hänga en handduk från stången så får du bra greppträning också. Det som fattas är nåt med nacken och nåt med vaderna. Men du får skippa nåt.