2020-11-04, 01:45
Medlem
Okej jag brukar ta ca 25 mg lergigan och ca en flaska vitt (13 %) innan jag somnar. Ikväll drack jag en flaska vodka, 70's och upplevde mig fortfarande pigg och kunde inte somna då tog 15 mig lergigan. Tänkte inte på att lergiganen kan ta typ en timma innan den slår till och är redan helt megatrött efter 15 min. Har astma och problem med andning när jag sover så är livrädd att detta ska slå till hårt som fan och att jag hamnar i koma eller nåt. Är också förkyld och har lite feber (,troligtvis inte Corona, ingen hosta). Borde jag ringa en läkare eller bara gå och lägga mig? Är så trött att jag skelar.
Citera
2020-11-04, 02:03
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnigdag
Okej jag brukar ta ca 25 mg lergigan och ca en flaska vitt (13 %) innan jag somnar. Ikväll drack jag en flaska vodka, 70's och upplevde mig fortfarande pigg och kunde inte somna då tog 15 mig lergigan. Tänkte inte på att lergiganen kan ta typ en timma innan den slår till och är redan helt megatrött efter 15 min. Har astma och problem med andning när jag sover så är livrädd att detta ska slå till hårt som fan och att jag hamnar i koma eller nåt. Är också förkyld och har lite feber (,troligtvis inte Corona, ingen hosta). Borde jag ringa en läkare eller bara gå och lägga mig? Är så trött att jag skelar.

Ring 1177, och lär dig att tänka efter före nästa gång.
Citera
2020-11-04, 02:11
Bannlyst
Ring 112, inte bra.
Citera
2020-11-04, 02:58
Avslutad
Detta är mycket farligt. Har en kompis som fick ett riktigt allvarligt epilepsi-anfall när han överdoserade på lergigan och blandade med alkohol. Om inte ambulansen hade kommit hade han kanske varit död. Skulle faktiskt ringa i detta fall.
Citera
2020-11-04, 09:28
Moderator
fredrik686s avatar
Alternativ medicin --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2020-11-05, 16:22
Medlem
STORVITHAJs avatar
Hur gick det?
Citera
2020-11-12, 19:57
Medlem
STORVITHAJs avatar
Lever du?
Citera
2020-11-12, 21:57
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Detta är mycket farligt. Har en kompis som fick ett riktigt allvarligt epilepsi-anfall när han överdoserade på lergigan och blandade med alkohol. Om inte ambulansen hade kommit hade han kanske varit död. Skulle faktiskt ringa i detta fall.

15mg lergigan är inte i närheten av en överdos. Dem finns ju i 50mg tabletter vilket jag har tagit flera gånger när jag haft problem med sömnen.

Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Lever du?

Med 99.9% säkerhet ja. Så länge h*n inte däckade ute någonstans och frös ihjäl.
Citera
2020-11-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Lever du?

Jag lever men sov typ 15 timmar. Ramlade ur sängen och fortsatte sova på golvet och var sävlig hela dagen. Bättre balans om det blir en nästa gång!
Tack för era svar
Citera
2020-11-13, 23:00
Medlem
psykosnyckels avatar
100mg är lämplig som max dos (2 st Lergigan Forte). Lergigan ges bland annat till alkoholister.
vad är det för skräp som säger han ska ta upp vård insats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in