• 1
  • 2
2020-11-04, 11:38
Medlem
Jag har nämligen bevisbördan och rekommenderades av konsumentverket att jag ska ta ner den till ett oberoende företag för felsökning. Men då uppstår det ett problem, om någon annan än Inet öppnar datorn så kommer garantin försvinna... Hur gör man nu då? :/
Citera
2020-11-04, 16:24
Medlem
swebarbs avatar
Posta tråden på sweclockers, dom har en egen forumavdelning där så kan du varna andra.

https://www.sweclockers.com/forum/156-inet

Tror inte det är så smart om ett oberoende företag ska pilla på en dator Inet har sålt det tycker jag inte du ska göra kan bara bli värre. Om den beter sig segt låter som att kylningen inte funkar som den ska eller nån knas med hårddisken kanske ? att både inet och msi påstår dom inte hittar nåt fel låter ju väldigt märkligt.

försök kontakta ARN igen och säg att du inte får nån hjälp med en dator dom sålt till dig, dom är skyldiga ta sitt ansvar.
Senast redigerad av swebarb 2020-11-04 kl. 16:28.
Citera
2020-11-04, 18:04
Medlem
Ska kontakta ARN imorgon!

Konsumentverket menade att jag ska låta någon annan titta på det och kolla om de hittar något. Jag kontaktade Inet idag också och berättade för dem. De sa jag ska lämna in den en gång till... Vilket är jävligt jobbigt av dem.

Inet menar också att både Inet och MSI har kört olika tester som benchmark och etc. Nu jag vet inte hur accurate den är men jag tänker om benchmark visar bra då borde datorn klara av spel etc? Fan om benchmark visar normalt då borde jag få 200 FPS som jag fick tidigare innan jag lämnade in för första gången. :/
Citera
2020-11-05, 09:30
Medlem
swebarbs avatar
Okej men kan inte nån på inet testa den på plats med dig och du visar dom exakt vad som är fel? känns som dom bara vill förneka att nåt är fel för att slippa ta ansvar vilket är bara löjligt ju. inte första gången man läser hur inet är värdelösa när det gäller service och reklamationer.....
Citera
2020-11-05, 11:45
Medlem
Det är det som är min tanke just nu. Har sedan igår samlat bara på bevis för att visa dem på plats sen eventuellt starta några spel framför dem så att de ser vad jag menar

Edit: Jag har gjort ett inlägg på Sweclockers också, där har jag lagt upp även bevis. https://www.sweclockers.com/forum/tr...inet-sager-nej
Citera
2020-11-05, 12:35
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du borde få hjälp av konsumentverket.
Inet tramsar när de säger att inget fel är ingen felsökning.
Givetvis är det en felsökning, även om den verkar funka!

Det är en undersökning, men det betyder inte att de varken upptäckt eller försökt åtgärda något fel. Om jag lämnar in min fullt fungerande telefon och tror att något är fel, ska jag ha en ny bara för att jag envist lämnat in en produkt som fungerar flera gånger? Folk lämnar in produkter för garanti som inte har några fel hela tiden, därför räcker det inte med att kunden bara lämnat in den.

Notera här nu att jag inte påstår något om huruvida just ts produkt är trasig eller inte på något sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in