Citat:
Ursprungligen postat av
Tjyvas
Systemlojala liberaler som vill ha liberala invandrare som lydigt konsumerar. Projektets syfte är att fånga in missnöjda medelklassvennar och föra in dem på ett ideologiskt sidospår. För svenskar får ju aldrig någonsin ta parti för sig själv baserat på etnicitet. Det får absolut inte vara ett alternativ.
Det här är kattmynta för ängsliga midwit-svennar (3-5 år av universitetsstudier och inbillar sig att de är samhällets elit) som behöver ett utlopp för den uppdämda frustration de känner när deras söner blir pissade i munnen och döttrarna straffknullade på skoltoan. Men det sociala anseende och behovet att fortfarande vara anständig i ögonen på deras skitnödiga midwit-bekanta är viktigare än att ta ställning för sin egen folkgrupp.
Haha, briljant skrivet.
Jag har bara en ytterligare cynism att tillägga: de flesta elit-höger-tyckar-projekt (som jag helt cyniskt förutsätter att detta är) slutar som en snygg och professionell produkt som läses av några tusen likasinnade och sedan läggs ner när finansiären tröttnar eller någon får för sig att titta på läsarstatistiken. Man kan därför säga att de är rent skadliga, då de inte drar trafik till någon mer funktionell produkt, utan mer låser in dessa "elitskribenter" (jag är generös idag) till en liten irrelevant ekokammare av likasinnade. Sedan kan man i framtiden nostalgiskt referera till den
höga kvaliteten den döda produkten hade, och kanske framför allt den
goda smak som produkten otvivelaktigt kommer ha, den kommer inte
sänka sig till något alls, oh nej.