2021-03-13, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Han fattar tex inte att han inte är del av redaktionen bara för att han lagt in lite pengar. Samt rent generellt verkar inte fatta hur en organisation fungerar.

Nja, beror väl på vad man just inom Bulletin kommit överens om. Frågan är väl hur organisationen på Bulletin funkat, inte hur organisationer generellt fungerar. Det verkar som att det är just här striden uppstått.

Säger Tino så i klippet, att han är del av redaktionen för att han slängt in lite pengar? Det kan inte finnas annat som gjort/gör att han åberopat/åberopar att han tillhört/tillhör redaktionen?

Ivar och gänget verkar luta sig tillbaka på samma saker som du säger och Tino verkar åberopa det unika organisatoriska på Bulletin. Tycker det är lite väl förenklat att tycka att Tino är den ende idioten.

Ljudfilen får jag också en känsla av är planerad att få det att framstå som om Tino är labil samtidigt som man själva mest provocerar genom att tiga. Tjyst organiserat?
Citera
2021-03-13, 09:49
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Advarsel-
Det verkar gå inflation i att måla ut Tino som stora stygga vargen; av vänstern, borgerligheten och till och med Flashback. Tino har dock alltid spelat med öppna kort och alla som har något hum om honom, vet hur han är och beter sig. Givetvis visste Arpi, Neuding, Gudmundson, Teodorescu med flera det också. Oavsett hur mycket man ogillar Tino, kvarstår problemet, Bulletin är en usel produkt. Detta har varit konsensus även på Flashback de senaste veckorna
Tenderar att hålla med dig.

Skrev ett tidigare långt inlägg om Journalistkultur, och varför det går så totalt snett när Tino och andra icke-journalister försöker påtala brister.

Om de icke-journalistiska delarna av ägarna/initiativtagarna tänkt till litet mer så skulle de ha börjat med en stomme bestående av Chang Frick och Janne Josefson och sedan radat på med några av opinionsstjärnorna.
Senast redigerad av Aspsusa 2021-03-13 kl. 09:55.
Citera
2021-03-13, 10:08
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
De som säger att vi också har att göra med en krock mellan kulturen från etablerade institutioner och start-up världen har nog väldigt rätt. Arpi tänker på en bolagsstyrelse som någon slags rådgivande, arbetande församling. Det är faktiskt litet pinsamt att han inte verkar medveten om att det nu inte är den allenarådande modellen. En bolagsstyrelse kan mycket väl vara bara formalia.

För övrigt, efter att ha lyssnat på (den mycket klippta) inspelningen så är det nog Ivar Arpi som sjunker i min aktning. Han är inte precis konstruktiv i de snuttar man hör. Av det lilla man hör så verkar han lika mycket fast i sitt eget lilla hörn och ovillig att lösa problem som Sanandaji, han bara uttrycker sig på ett helt annorlunda sätt.

Instämmer. Fokus hamnar på Sanandajis upprördhet men frågorna han försöker få svar på är relevanta, och det är talande att ingen vill ta ansvar för plagiatskandalen. Sen är det såklart backstabbing deluxe att läcka inspelningen. Det är knappast det första mötet i världshistorien där det bråkas.
Citera
2021-03-13, 10:26
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Vem är stockholmare? Tino är väl från Norrköping, Arpi från Göteborg, Gudmundsson från Leksand, Teodorescu från Skåne etc.

Alla bor eller jobbar i Stockholm.
Citera
2021-03-13, 10:35
Medlem
Vad händer nu med alla ledarskribenter som kommer bli arbetslösa då tidningen förmodligen kommer behöva lägga ner? Det blir svårt för någon av dem att kunna gå till en större tidning? De får nöja sig med lokaltidningar eller att gå till näringslivet eller få uppdrag av M/KD?
Citera
2021-03-13, 10:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Advarsel-
Det verkar gå inflation i att måla ut Tino som stora stygga vargen; av vänstern, borgerligheten och till och med Flashback. Tino har dock alltid spelat med öppna kort och alla som har något hum om honom, vet hur han är och beter sig. Givetvis visste Arpi, Neuding, Gudmundson, Teodorescu med flera det också. Oavsett hur mycket man ogillar Tino, kvarstår problemet, Bulletin är en usel produkt. Detta har varit konsensus även på Flashback de senaste veckorna

Är det Tinos fel att vi får gammal skåpmat från krönikörer som sparkar in öppna dörrar? Annie Lööf är sosse, sossarna hycklar, skatterna höga, SD är inte nazister, kärnkraft är inte dåligt... Jaha, verkligen knivskarpa och djuplodande samtidsanalyser. Neuding skrev i sin inledningstext att media hade en avgörande roll i hur invandringspolitiken fallerade. Jag håller med, men med tanke på lättmjölksnivån på Bulletin-krönikorna hittills, och inte minst översatt till 2015, hade Bulletin givetvis stämt in i den rådande kören och åsiktskorridoren. Finns det någon som tror något annat?

På Bulletin finns ett överflöd av gamla, trötta krönikor och copy-paste TT-nyheter - och inte ens det lyckas de med, med tanke på hur långt efter de var både gammel- och alternativmedia i fallet med t.ex. Vetlanda, och en plagieringsskandal ovanpå allt . Därefter har vi Dahlmans bottennapp där hon visserligen inte plagierade text rakt av, men väl stal idéer och slutsatser. För mig som läsare är alltså detta betydligt mer skadligt än en osympatisk Tino som höjer rösten på ett möte (och ja, det undgick mig inte att Arpi körde med härskartekniker - verkligen nobelt... låt oss reta upp den koleriska kurden och skicka ut detta till media).

Tino må vara osvensk i sitt förhållningssätt, men vad spelar det för roll för oss läsare, mer än att det kan bli en kommande arbetsmiljöfråga för de anställda? Det Arpi och gänget har levererat är katastrofalt undermåligt. Tino hade åtminstone idéer för att åtgärda detta med att t.ex. anställa en dansk nyhetschef.
Så mycket skrev väl inte Tino S. heller, höjd upprörd röst, ja men att han skriker är en överdrift.
I sak har Tino S. dessutom rätt gällande nyhetsfiaskot.
Citera
2021-03-13, 10:52
Medlem
Karmans avatar
Lyssnade på klippet i Samnytt nu. Lite svårt att höra pga att det "klippte" hela tiden, men så farligt var det väl inte. Jag har varit med om värre i mitt arbetsliv och jag är själv ganska temperamentsfull. Ibland måste man rensa luften, hellre det än att på svenskt vis vara konflikträdd och sopa allt under mattan.

Svårt att avgöra om det är Tino eller någon annan som är "värst". Det är sällan ens fel att två träter...
Citera
2021-03-13, 10:54
Medlem
25 anställda som snittar 50 tusen i månadslön och ytterliggare 5 frilans.
Citera
2021-03-13, 11:15
Medlem
Två ägare med icke-svenskt ursprung och en annan kulturell bakgrund.

Vad tror ni skulle hända givet ovan?
Citera
2021-03-13, 11:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Har inte läst texten, har du? Fängelsestraff, vad har du fått det ifrån?
Det var en rätt tafflig text signerad Mattias Lindberg där han låter sig storligen förfäras över att en krönika (?) om Bulletin i DN illustrerades med en galge. Det och någonting med Trump och att Wollo är en hycklare. Den var inte bra på något enda sätt, men den kunde slå tillbaka mot DN som var tidigt ute och boxade mot Bulletin. Kan på sätt och vis förstå att Tholin och Tino ville ge DN en känga. Kan också förstå att Neuding inte ville ta ansvar för den, fast det så klart var fegt att inte göra det. Det ligger nog mer där bakom. Den ska ju dessutom ha blivit OK:ad av någon annan på redaktionen, som jag förstår det.
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Bulletin är ett exempel på den judaiserade borgerlighetens oändliga värdelöshet. Och i sin episka kollaps så kommer Bulletin att förstöra så förbannat mycket, inte bara för andra judaiserade borgare utan också för en äkta och seriös höger.

Den judaiserade borgerlighetens uppgift som kontrollerad opposition är vanligen att förlora med stil - att tyst lämna walkover till semitismen och dess makthavare. Men här låter man elefanten löpa amok i den egna porslinsbutiken.
Vete fan om det förstör så mycket, egentligen. I dag råder rätt vattentäta skott mellan Bulletin-högern och den mer radikala högern. Mig veterligen existerar ingen radikal högertidning.
Citera
2021-03-13, 11:29
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Är det inte en överreaktion av Neuding? De kunde ju ta ett snack i lugn och ro och förtydliga hur de skulle lägga upp det organisatoriskt framöver. Varför måste hon, av princip, vägra att publicera. Känns en aning sturigt, kanske för att hon inte gillade texten?
Må så vara, men kan ju handla om att sätta ner foten. Neuding har ju faktiskt, till skillnad från Tino och Tholin, stor erfarenhet av det här. Jag menar, jag kan kontra det där. Låt vara att Neuding är lite tjurig, men vad fan är det då att inte acceptera att krönikan plockades ner och istället "föreslå" (läs: kräva) att Neuding avgår för att hon avplublicerat en krönika?

Det rimliga hade möjligen varit att maila och säga något i stil med

"Hej Paulina!

Det måste blivit något missförstånd i samband med publiceringen av krönikan. Det har inte varit min mening att publicera något mot din vilja. Jag tror att det hädan efter blir bäst om det är någon annan än jag som agerar som tillförordnad utgivare de tider då du är borta, med tanke på mitt arbete i företagsledningen. Jag har i alla fall full förståelse för att du plockade ner krönikan. Ur ett generellt PR-perspektiv skulle vi i ledningen dock vilja att vi från och med nästa gång publicerar en förklaring varje gång vi avpublicerar. Men som sagt, misstaget var mitt denna gång.

Mvh

Pontus Tholin"

Skitsamma om han egentligen tycker att Paulina Neuding är en subba avpublicerat för att jävlas. För den som är minsta jävla insatt i svensk borgerlighet och borgerliga tidskrifter så fattar man ju att Neuing (och kanske Gür) troligen varit helt central i att få folk som Teodorescu, Gudmundsson och Arpi över. Hon har erfarenhet av rollen (till skillnad från Arpi) och blev för fan långsamt övertalad att satsa på det hela av Tino, som för övrigt faktiskt verkar ha fått det att låta som om det skulle bli hennes bebeis.

Personligen är jag helt jävla ointresserad av Tholin-Sanandaji-News AB, men NEO var det som började min politiska gång mot höger och jag tycker att Neuding gjorde Kvartal suveränt (något Huitfeldt utvecklade vidare!).
Citera
2021-03-13, 11:48
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Mattias Lindberg förlorar också den lilla trovärdighet han ihärdigt byggt upp genom att ta svärd för Sanandaji helt utan nyanser eller ifrågasättanden.

Förstår inte vad han håller på med faktiskt. Han är ju inte en del av redaktionen så han har ju egentligen ingen aning om på vilka sätt ägarna eventuellt försökt påverka journalisterna osv. Det han vet är rimligen sådant han fått höra från Tino. Och ändå kliver han in tvärsäkert och väljer offentligt sida i en konflikt som inte rör honom egentligen (ja, det publiceringen/avpubliceringen av hans krönikavar någon slags katalysator, men det har ju rätt lite med honom som person att göra).

Börjar känna att de absolut klokaste i den här soppan är Gür och Neuding eftersom de helt enkelt håller snattran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in