Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Är det inte en överreaktion av Neuding? De kunde ju ta ett snack i lugn och ro och förtydliga hur de skulle lägga upp det organisatoriskt framöver. Varför måste hon, av princip, vägra att publicera. Känns en aning sturigt, kanske för att hon inte gillade texten?
Må så vara, men kan ju handla om att sätta ner foten. Neuding har ju faktiskt, till skillnad från Tino och Tholin, stor erfarenhet av det här. Jag menar, jag kan kontra det där. Låt vara att Neuding är lite tjurig, men vad fan är det då att inte acceptera att krönikan plockades ner och istället "föreslå" (läs: kräva) att Neuding avgår för att hon avplublicerat en krönika?
Det rimliga hade möjligen varit att maila och säga något i stil med
"Hej Paulina!
Det måste blivit något missförstånd i samband med publiceringen av krönikan. Det har inte varit min mening att publicera något mot din vilja. Jag tror att det hädan efter blir bäst om det är någon annan än jag som agerar som tillförordnad utgivare de tider då du är borta, med tanke på mitt arbete i företagsledningen. Jag har i alla fall full förståelse för att du plockade ner krönikan. Ur ett generellt PR-perspektiv skulle vi i ledningen dock vilja att vi från och med nästa gång publicerar en förklaring varje gång vi avpublicerar. Men som sagt, misstaget var mitt denna gång.
Mvh
Pontus Tholin"
Skitsamma om han egentligen tycker att Paulina Neuding är en subba avpublicerat för att jävlas. För den som är minsta jävla insatt i svensk borgerlighet och borgerliga tidskrifter så fattar man ju att Neuing (och kanske Gür) troligen varit helt central i att få folk som Teodorescu, Gudmundsson och Arpi över. Hon har erfarenhet av rollen (till skillnad från Arpi) och blev för fan långsamt övertalad att satsa på det hela av Tino, som för övrigt faktiskt verkar ha fått det att låta som om det skulle bli hennes bebeis.
Personligen är jag helt jävla ointresserad av Tholin-Sanandaji-News AB, men NEO var det som började min politiska gång mot höger och jag tycker att Neuding gjorde Kvartal suveränt (något Huitfeldt utvecklade vidare!).