2020-11-01, 23:33
Medlem
Hej alla snusare! Detta är säkert en dum fråga, men jag måste kolla!

Probe whisky har funnits i mina tankar nu i tio års tid, om inte längre. Någon gång då så slutade den produceras dock.

När det kommer till snus så finns det inget som liknar denna sort och jag vill så gärna att den lanseras igen, men hur? Finns det något hopp i att starta en petition eller något liknande?

Tyvärr så tror jag inte att swedish match ligger bakom detta genialiska snus, så företaget kanske rentutav har konkat...

Den senaste tråden som nämner detta snus har sitt senaste inlägg 2007 och handlade om vart man får tag i det, så jag valde att skapa en ny tråd.

Tacksam för svar och jag hoppas att några av er minns detta och har delade åsikter
Citera
2020-11-02, 00:09
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samcherr
Hej alla snusare! Detta är säkert en dum fråga, men jag måste kolla!

Probe whisky har funnits i mina tankar nu i tio års tid, om inte längre. Någon gång då så slutade den produceras dock.

När det kommer till snus så finns det inget som liknar denna sort och jag vill så gärna att den lanseras igen, men hur? Finns det något hopp i att starta en petition eller något liknande?

Tyvärr så tror jag inte att swedish match ligger bakom detta genialiska snus, så företaget kanske rentutav har konkat...

Den senaste tråden som nämner detta snus har sitt senaste inlägg 2007 och handlade om vart man får tag i det, så jag valde att skapa en ny tråd.

Tacksam för svar och jag hoppas att några av er minns detta och har delade åsikter

Vill minnas att jag köpte någon dosa för att testa, var ok, men fick mig inte lämna mina vanliga sorter. Ett knep kanske är att ta en lämplig snusdosa och hälla en skvätt whisky över den?
(I den alltså..). Tror den las ner för att den sålde dåligt, brukar vara därför produkter försvinner. Minns inte vilket bolag som tillverkade den.
Citera
2020-11-02, 00:13
Medlem
Probe var en snussort tillverkad av Swedish Match med smak av whisky och en viss rökighet. Snusmärket lanserades 1994 som portionssnus och fanns sedan 2001 som lössnus. Portionssnuset innehöll 9 milligram nikotin per portion. Lössnuset innehöll 10 milligram per gram snus. Probe slutade tillverkas i april 2016.
Citera
2020-11-02, 00:15
Medlem
Det var swedish match som tillverkade den, tror det var 2016 dom slutade med tillverkningen.

Hittade den här efter en snabb sökning: Islay Whisky Snus Lös.

Du kanske kan testa den?

Ha det!
Citera
2020-11-02, 00:44
Medlem
NoelBabas avatar
Probe Whiskey, vilken jävla klassiker till snussort. Jag körde aldrig den som min main, men är ändå förvånad att jag inte ens har märkt att den är borta?
Citera
2020-11-02, 01:06
Medlem
Stort tack för era svar!

Yes, det är konstaterat att den sorten inte sålde tillräckligt bra. Man kanske skulle kunna föreslå att SM återupptar den tillfälligt dock?

Jag har testat alla whiskysnus som finns på marknaden, samt egna med whiskyessenser men inget blir likt..

Noel, den var aldrig heller min main (perfekt uttryck), men det var något magiskt med att ta en sådan every now and then!
Citera
2020-11-02, 01:44
Medlem
UgLyBastards avatar
kör röda lacket!
göööötttt
Citera
2020-11-02, 06:42
Medlem
Knucklehugss avatar
Du har ju Islay Whisky Snus som i mitt tycke har bra mycket bättre whiskysmak än t.ex General mackmyra. Synd att den görs i små batchar och brukar vara slutsåld i längre perioder.

Men visst kommer jag ihåg probe, har för mig att jag jag gillade den. Du kan prova att laborera egen whiskeysnus annars.
Citera
2020-11-03, 18:31
Medlem
Håller med om att islay är bättre än mackmyra, men enligt mig inte i närheten av Probe.

Har nu mailat till Swedish Match som ska ta förslaget vidare. Tror inte att så mycket kommer att hända och de verkar inte kunna framställa den för att sälja till mig.
Om fler är intresserade av denna så kanske det underlättar om ni också mailar dem angående detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in