2020-11-01, 16:01
Medlem
hockexs avatar
Ålder 30+
Tidigare psykedeliska: LSD 2 gånger

Hade fått hem lite dmt som jag avvaktat ett tag med men nu jävlar var det dags.

Aldrig provat det tidigare så var lite nervös, läst lite om hur folk brukat det och lite allmänna tips på diverse forum.

13:30 starar jag min crafty vape, häller i lite dmt men har ingen våg så körde ögonmått.

1a dosen: består av 5-6 a bloss, känns som en rejäl smocka och kroppen blir tung. Ni som sövts innan en operation vet vad jag menar.
Börjat se mönster och blir plötsligt väldigt självmedveten.
Inser hur jag är alldeles för introvert och att man måste vara mer utåt.
Ser buddah och andra gudar på väggen, jävlar.
Effekten börjar avta efter en tid, har ingen tidsuppfattning längre direkt men känner att det är dags för en dos till.

2a dosen, sitter i sängen, tänker lite på vad jag läst på forum om att egot hindrar en och försöker förankra en med nojjor. Sätter på lite meditation på Youtube och sätter mig i sängen.
Blundar och ser mönster och symboler överallt, 1000-tals små smileys, fredssymoler fast åt andra hållet och i mitten är det som en tornado man åker runt.
Känner hur effekten avtar så bestämmer mig för ännu en dos

3:dosen.
Det är nu det kommer.
Sätter mig i meditationställning på sängen, blundar och bara följer med vad jag ser.
Det är nu det händer, svävar runt min kropp. Ser miljontals symboler överallt och plötsligt blir jag ett med universum. Svävar med och jag är någon helt annanstans. Den här känslan är helt obeskrivligt, känns som man är ett med allt och nästan dansar med gud. De som uppnått det här med dmt vet nog vad jag menar, har man kommit hit är det helt obeskrivligt.
Man är någon annan entitet på något vis.

Börjar landa och på ett sätt är det lite tråkigt att man är tillbaka till sin kropp men upplevelsen vad man varit med om är såpass stark att man ändå är nöjd med allt vad livet innebär.

Det här var helt jävla fantastiskt. 10/10 kommer definitivt testa det här igen
Citera
2020-11-01, 16:54
Medlem
GeleZachas avatar
Bra rapport, låter som du hade en trevlig upplevelse!
Hur länge varade ruset?
Citera
2020-11-01, 17:26
Medlem
hockexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Bra rapport, låter som du hade en trevlig upplevelse!
Hur länge varade ruset?
Ja absolut, kul att man varit med om det
Svårt att säg men runt 15-20 min.
Citera
2020-11-15, 03:13
Medlem
Har samma upplevelse. Hoppas det är okej om jag skriver några rader i din tripp-tråd.

Vilken jäkla resa när man första gången slog igenom och våldsamt accelererade in i en annan form av medvetande. Allt blev kristallklart och fullt av rörelse och färger och jag trodde att jag hade dött och gått vidare, vilket var en aning skrämmande måste jag erkänna. Sen var resten av upplevelsen helt häpnadsväckande positiv. Uttrycket "att våga släppa sargen" har nog aldrig varit mer relevant dock. En totalt annan grej jämfört med LSD.

Svårt att förklara vad man är med om i ett DMT-rus men jag kan säga att jag och en kompis rökte samtidigt och vi upplevde att vi hade exakt samma upplevelse. Vi låg i varsin fåtölj och bara garvade åt allt som hände. Det enda jag fick ur mig vad jag minns var typ "hur i jösse namn gör dom det här?". Känslan av att man bjuds på en show av något utanför en själv (dvs ej ens fantasi) är väldigt påtaglig. Dynamiskt...... kanske är ett ord man kan använda.

Omöjligt att förklara naturligtvis men en som har gjort ett elegant jobb med att sätta mänskliga ord på upplevelsen är Terrence Mckenna. Måste verkligen rekommendera hans små monologer som finns lite överallt på tex youtube.

Det jag fick förklarat för mig av de väsen jag stötte på var iaf att jag var på rätt väg och att allt kommer gå bra i livet om jag bara slutar oroa mig. En religiös upplevelse. Det absolut konstigaste jag varit med om utan tvekan.

En annan fördel (eller nackdel kanske en del skulle säga) är att det är över relativt snabbt och någon form av baksmälla existerar inte. Startsträckan är kort, under 10s. Sedan nirvana i några minuter och när man börjar landa i verkligheten och kan prata med folk igen så har man en skön afterglow på 15-20 minuter. Efter 30 minuter är man så gott som spiknykter och kan tex köra bil hem efteråt utan att få dåligt samvete.
Citera
2020-11-24, 13:58
Medlem
hockexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Har samma upplevelse. Hoppas det är okej om jag skriver några rader i din tripp-tråd.

Vilken jäkla resa när man första gången slog igenom och våldsamt accelererade in i en annan form av medvetande. Allt blev kristallklart och fullt av rörelse och färger och jag trodde att jag hade dött och gått vidare, vilket var en aning skrämmande måste jag erkänna. Sen var resten av upplevelsen helt häpnadsväckande positiv. Uttrycket "att våga släppa sargen" har nog aldrig varit mer relevant dock. En totalt annan grej jämfört med LSD.

Svårt att förklara vad man är med om i ett DMT-rus men jag kan säga att jag och en kompis rökte samtidigt och vi upplevde att vi hade exakt samma upplevelse. Vi låg i varsin fåtölj och bara garvade åt allt som hände. Det enda jag fick ur mig vad jag minns var typ "hur i jösse namn gör dom det här?". Känslan av att man bjuds på en show av något utanför en själv (dvs ej ens fantasi) är väldigt påtaglig. Dynamiskt...... kanske är ett ord man kan använda.

Omöjligt att förklara naturligtvis men en som har gjort ett elegant jobb med att sätta mänskliga ord på upplevelsen är Terrence Mckenna. Måste verkligen rekommendera hans små monologer som finns lite överallt på tex youtube.

Det jag fick förklarat för mig av de väsen jag stötte på var iaf att jag var på rätt väg och att allt kommer gå bra i livet om jag bara slutar oroa mig. En religiös upplevelse. Det absolut konstigaste jag varit med om utan tvekan.

En annan fördel (eller nackdel kanske en del skulle säga) är att det är över relativt snabbt och någon form av baksmälla existerar inte. Startsträckan är kort, under 10s. Sedan nirvana i några minuter och när man börjar landa i verkligheten och kan prata med folk igen så har man en skön afterglow på 15-20 minuter. Efter 30 minuter är man så gott som spiknykter och kan tex köra bil hem efteråt utan att få dåligt samvete.
Tack för tipset, skall spana in han på Youtube.
Har svårt att sluta tänka på upplevelsen och ännu svårare att beskriva det med ord.

Blir en ny omgång till helgen, får se om det blir samma upplevelse.

För er som läser den här rapporten så rekomenderar jag inte en crafty till dmt, det funkar men var en jävla process med att rengöra den efteråt
Citera
2020-11-24, 19:31
Medlem
Har du några "eftereffekter"?
Senast redigerad av sheriffenavutah 2020-11-24 kl. 20:14.
Citera
2020-11-25, 05:21
Medlem
Pseudomortems avatar
.
Citera
2020-11-25, 05:21
Medlem
Pseudomortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudomortem
.