2020-11-23, 09:35
Medlem
Som ZNUTEN, så fyndigt på pekar, så handlar även detta om klyftor.

Rejäla.

Texten verkar vara relativt ny, vet ej om bilden är ny eller en äldre.

https://www.helahisingen.se/hon-blir...e-i-riksdagen/
Citera
2020-11-23, 10:07
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxxx
Som ZNUTEN, så fyndigt på pekar, så handlar även detta om klyftor.

Rejäla.

Texten verkar vara relativt ny, vet ej om bilden är ny eller en äldre.

https://www.helahisingen.se/hon-blir...e-i-riksdagen/

Den som röstar på kommunisterna är fan dum i huvet.
Titta på Vitryssland, där har ni hela sanningen av det systemet
Citera
2020-11-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vart.e.alla.guzzar
Hon är pers/iranier. Inte kurd.

Iransk kurd är vad jag har hört.

Ut ska hon i alla fall.
Citera
2020-11-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Iransk kurd är vad jag har hört.

Ut ska hon i alla fall.

Hon har en imponerande intersektionell klyfta. Men är hon kurd eller tillhörde hon någon annan befolkningsgrupp?

Finns många folk i Iran. Kurder, judar och perser m.fl.
Citera
2020-11-24, 07:26
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Hon har en imponerande intersektionell klyfta. Men är hon kurd eller tillhörde hon någon annan befolkningsgrupp?

Finns många folk i Iran. Kurder, judar och perser m.fl.

Det är väl samma skit till lortfolk alltihop? Men perser blir som tokiga om dom förväxlas med araber.

Lite oklart men kurd från Iran verkar hon vara enligt Google, född på en flyktingförläggning i Ängelholm.
Undra hur lång hon är? Ser ut som en liten tjockis.
Senast redigerad av OlleViero 2020-11-24 kl. 07:28.
Citera
2020-11-24, 07:50
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det är väl samma skit till lortfolk alltihop? Men perser blir som tokiga om dom förväxlas med araber.

Lite oklart men kurd från Iran verkar hon vara enligt Google, född på en flyktingförläggning i Ängelholm.
Undra hur lång hon är? Ser ut som en liten tjockis.

Vad jag uppfattat så är hon tre äpplen hög. När hon idrottade som mest kan jag tänka mig att hon var en riktigt söt chey.

Det där med eventuellt fejkade namn i proteströrelsen i Alby kan komma tillbaka och bita henne i arslet.
Citera
2020-11-24, 07:54
Medlem
Soterns avatar
Är där någon som kollat upp om där verkligen fanns en flyktingförläggning i Ängelholm redan 1985?
Senast redigerad av Sotern 2020-11-24 kl. 07:56.
Citera
2020-11-24, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Vad jag uppfattat så är hon tre äpplen hög. När hon idrottade som mest kan jag tänka mig att hon var en riktigt söt chey.

Det där med eventuellt fejkade namn i proteströrelsen i Alby kan komma tillbaka och bita henne i arslet.

Det som borde bita henne i arslet är att protesterna mot bostadsrättsombildningarna i Alby inte ledde till något alls. Det blev ombildning. Ribban sänks såklart både för någon som är kvinna och rasifierad, men hur kan ett misslyckande vara en politikers främsta bedrift? Nästan så att jag förstår de som hellre väljer att fokusera på hennes klyfta.
Citera
2020-11-24, 08:32
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Det som borde bita henne i arslet är att protesterna mot bostadsrättsombildningarna i Alby inte ledde till något alls. Det blev ombildning. Ribban sänks såklart både för någon som är kvinna och rasifierad, men hur kan ett misslyckande vara en politikers främsta bedrift? Nästan så att jag förstår de som hellre väljer att fokusera på hennes klyfta.

Att politiker, privatpersoner eller proffstyckare inte alltid hamnar på sidan som vinner får man leva med. Carl Bildt har varit med i massor av misslyckade projekt. Både politiska och affärsprojekt. Ja, han har ju för fan runkat av utsugarna i Lundin. Ändå så har han ett gäng övervintrande blåmoderata fanboys som tycker han är bäst.

Att mygla med underskrifter och tillstånd verkar tyvärr vara standard numera både bland politiker och förståsigpåare. Att inte vinna alla sina fighter är inte oetiskt eller brottsligt. Att förfalska namnteckningar eller uppgifter (så som inkomster) är absolut det. Fråga vem som helst utom Mona Sahlin.

Om man ska hålla tråden på skvallernivå är jag förvånad att V inte sparkat upp någon rasifierad som galjonsfigur tidigare.

Om någon dödsknarkarnazist vet om Nooshi varit med i fler projekt där vi misstänker att man själva kladdat ner random namn på listor är vi såklart intresserade av att veta mer. Om gammelmedia gjorde sitt jobb skulle de också vara intresserade men nu är de mest sugna på at skriva skvaller om Nooshis korta kjol och stora bröst.
Senast redigerad av Ratad 2020-11-24 kl. 08:34.
Citera
2020-11-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Att politiker, privatpersoner eller proffstyckare inte alltid hamnar på sidan som vinner får man leva med. Carl Bildt har varit med i massor av misslyckade projekt. Både politiska och affärsprojekt. Ja, han har ju för fan runkat av utsugarna i Lundin. Ändå så har han ett gäng övervintrande blåmoderata fanboys som tycker han är bäst.

Med den skillnaden att Carl Bildt vunnit val, varit statsminister, varit utrikesminister, varit FN:s sändebud på Balkan, gjort sig en förmögenhet, format svensk politik under decennier etc. Säger inte att han är en hedervärd människa och politiker, tvärtom, men det finns ju åtminstone en konkret gärning att peka på. Nooshi har bokstavligen inte åstadkommit någonting och det folk lyfter fram när de pratar om henne är ett direkt misslyckande. Den uppmärksamhet och den bekräftelse hon får (utöver att runkgubbar gillar hennes pattar) verkar helt hänga samman med att hon är rasifierad och kvinna. Det räcker typ med det.

Förvånar mig inte alls om hon skulle ha ägnat sig åt mygel och fusk i det arbetet, då det tyvärr är modus operandi när bruna människor engagerar sig i politiken.
Citera
2020-11-24, 12:38
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Med den skillnaden att Carl Bildt vunnit val, varit statsminister, varit utrikesminister, varit FN:s sändebud på Balkan, gjort sig en förmögenhet, format svensk politik under decennier etc. Säger inte att han är en hedervärd människa och politiker, tvärtom, men det finns ju åtminstone en konkret gärning att peka på. Nooshi har bokstavligen inte åstadkommit någonting och det folk lyfter fram när de pratar om henne är ett direkt misslyckande. Den uppmärksamhet och den bekräftelse hon får (utöver att runkgubbar gillar hennes pattar) verkar helt hänga samman med att hon är rasifierad och kvinna. Det räcker typ med det.

Förvånar mig inte alls om hon skulle ha ägnat sig åt mygel och fusk i det arbetet, då det tyvärr är modus operandi när bruna människor engagerar sig i politiken.

Och Carl Bildt har även spionerat på Sverige. Nooshi kan få samma uppbackning och gå lika långt så länge rätt människor anser att hon är rätt. Det var min poäng.

Om hon har ett likastort bekräftelsemissbruk som en genomsnittlig svensk kvinna återstår att se. Det brukar visa sig i hur ofta hon tar selfies eller har bilder på sig själv i förgrunden på bilder som ska handla om något hon gjort eller upplevt. Det är därför svenska kändiskvinnor så ofta får uppleva "hat" - de har varit på Kebnekajse men bilderna består till 90% av bilder på dem själva när de poserar. Möjligen ser man en sten i bakgrunden.

Hon och Björn Söder tjafsade om någon kjol hon haft men det var så jävla uppenbart klickbait att jag vägrade titta på artikeln. Kanske det kan bli lite trött mediakrig om luderkjolar i konstläder som involverar henne? Allt handlar om media vill göra en grej av det.

Vilken position spelade hon i fotboll? Med tanke på att hon har barn antar jag att vi vet vilken planhalva hon föredrar men hon kanske varit lite bi-curious. Det skulle ju sitta fint som komplement till hennes rasifierings- och Urten-kort om hon blir bemött av kritik. Saklig såväl som osaklig.

Lägg till ett offerkort om psykisk ohälsa eller fibromyalgi eller andra kvinnosmärtsjukdomar och hon blir onåbar.
Citera
2021-06-09, 12:22
Medlem
Är ingen vänsterpartist, men hon är riktigt skarp. Tuff, orädd och såpass duktig att hon skiner bättre utan talepunkter, vilket få politiker gör idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in