Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Med den skillnaden att Carl Bildt vunnit val, varit statsminister, varit utrikesminister, varit FN:s sändebud på Balkan, gjort sig en förmögenhet, format svensk politik under decennier etc. Säger inte att han är en hedervärd människa och politiker, tvärtom, men det finns ju åtminstone en konkret gärning att peka på. Nooshi har bokstavligen inte åstadkommit någonting och det folk lyfter fram när de pratar om henne är ett direkt misslyckande. Den uppmärksamhet och den bekräftelse hon får (utöver att runkgubbar gillar hennes pattar) verkar helt hänga samman med att hon är rasifierad och kvinna. Det räcker typ med det.
Förvånar mig inte alls om hon skulle ha ägnat sig åt mygel och fusk i det arbetet, då det tyvärr är modus operandi när bruna människor engagerar sig i politiken.
Och Carl Bildt har även spionerat på Sverige. Nooshi kan få samma uppbackning och gå lika långt så länge rätt människor anser att hon är rätt. Det var min poäng.
Om hon har ett likastort bekräftelsemissbruk som en genomsnittlig svensk kvinna återstår att se. Det brukar visa sig i hur ofta hon tar selfies eller har bilder på sig själv i förgrunden på bilder som ska handla om något hon gjort eller upplevt. Det är därför svenska kändiskvinnor så ofta får uppleva "hat" - de har varit på Kebnekajse men bilderna består till 90% av bilder på dem själva när de poserar. Möjligen ser man en sten i bakgrunden.
Hon och Björn Söder tjafsade om någon kjol hon haft men det var så jävla uppenbart klickbait att jag vägrade titta på artikeln. Kanske det kan bli lite trött mediakrig om luderkjolar i konstläder som involverar henne? Allt handlar om media vill göra en grej av det.
Vilken position spelade hon i fotboll? Med tanke på att hon har barn antar jag att vi vet vilken planhalva hon föredrar men hon kanske varit lite bi-curious. Det skulle ju sitta fint som komplement till hennes rasifierings- och Urten-kort om hon blir bemött av kritik. Saklig såväl som osaklig.
Lägg till ett offerkort om psykisk ohälsa eller fibromyalgi eller andra kvinnosmärtsjukdomar och hon blir onåbar.