• 4
  • 5
2020-11-04, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Länsförsäkringars Guldkunder kan visserligen få ett gratis Kreditkort Privat (värde 195 kr) men de måste ändå betala en årsavgift på 275 kr för Bankkort Privat.

Ett av kraven för att bli Guldkund är att ha ett aktivt lönekonto med ett aktivt kort kopplat till detta konto.
Det visste jag inte. Var har du läst att man måste ändå betala en årsavgift för Bankkort Privat för att få ett gratis Kreditkort Privat?
Citera
2020-11-04, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderguy
Det visste jag inte. Var har du läst att man måste ändå betala en årsavgift för Bankkort Privat för att få ett gratis Kreditkort Privat?
I villkoren för Guldkund hos Länsförsäkringar Stockholm som du själv länkade till i tidigare inlägg.
https://www.lansforsakringar.se/stoc...dkund/villkor/

Från och med årsskiftet kommer vi att ta ut en avgift för Bankkort Privat även för dig som är Guldkund. Det innebär att en årsavgift på 275 kronor kommer att dras från ditt privatkonto den 1 januari 2020. Till dig som Guldkund erbjuder vi nu Kreditkort Privat utan årsavgift (värde 195 kr) efter sedvanlig kreditprövning.”

För att få gratis kreditkort ska du ha ett personligt och aktivt lönekonto eller vara medkontohavare till ett sådant hos oss, samt ha ett eget sparande på minst 500 kr/mån eller minst 200 000 kr i sparkapital. Med aktivt lönekonto avses ett privatkonto med regelbundna insättningar av lön, studiemedel, pension eller annan inkomst, samt att ett aktivt kort är kopplat till detta konto.
Citera
2020-11-04, 09:30
Medlem
Citat:
I villkoren för Guldkund hos Länsförsäkringar Stockholm som du själv länkade till i tidigare inlägg.
https://www.lansforsakringar.se/stoc...dkund/villkor/

Från och med årsskiftet kommer vi att ta ut en avgift för Bankkort Privat även för dig som är Guldkund. Det innebär att en årsavgift på 275 kronor kommer att dras från ditt privatkonto den 1 januari 2020. Till dig som Guldkund erbjuder vi nu Kreditkort Privat utan årsavgift (värde 195 kr) efter sedvanlig kreditprövning.”

För att få gratis kreditkort ska du ha ett personligt och aktivt lönekonto eller vara medkontohavare till ett sådant hos oss, samt ha ett eget sparande på minst 500 kr/mån eller minst 200 000 kr i sparkapital. Med aktivt lönekonto avses ett privatkonto med regelbundna insättningar av lön, studiemedel, pension eller annan inkomst, samt att ett aktivt kort är kopplat till detta konto.

Jag förstår från denna att man kan skippa Bankkort avgift om man bestämmer att ta ett Kreditkort Privat istället
Citera
2020-11-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderguy
Jag förstår från denna att man kan skippa Bankkort avgift om man bestämmer att ta ett Kreditkort Privat istället
Förklara gärna närmare hur du kommer fram till denna din tolkning.

Min tolkning är:
-För gratis Kreditkort Privat krävs att man är Guldkund.
-Ett av villkoren för att bli Guldkund är ett aktivt kort (läs Bankkort Privat) knutet till ett privatkonto.
-För detta aktiva kort tar Länsförsäkringar Stockholm ut en årsavgift på 275 kr.
-Om du skippar Bankkort Privat kan du således inte bli Guldkund som är villkoret för ett gratis Kreditkort Privat.
- För den som inte är Guldkund är årsavgiften 195 kr för Kreditkort Privat
Citera
2020-11-04, 10:56
Medlem
Citat:
Förklara gärna närmare hur du kommer fram till denna din tolkning.

Min tolkning är:
-För gratis Kreditkort Privat krävs att man är Guldkund.
-Ett av villkoren för att bli Guldkund är ett aktivt kort (läs Bankkort Privat) knutet till ett privatkonto.
-För detta aktiva kort tar Länsförsäkringar Stockholm ut en årsavgift på 275 kr.
-Om du skippar Bankkort Privat kan du således inte bli Guldkund som är villkoret för ett gratis Kreditkort Privat.
- För den som inte är Guldkund är årsavgiften 195 kr för Kreditkort Privat
Jag har läst den igen, du är helt rätt! Mitt fel
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här