2020-10-30, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Om det är smuggelcigg kan dom innehålla bajs.
Kan vara bra att veta, om man nu inte gillar bajs.

Nej, men det kan väl inte stämma? Om du inte menar figurativt såklart...
Citera
2020-10-30, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AkademikerAlma
Nej, men det kan väl inte stämma? Om du inte menar figurativt såklart...

"Furthermore, beyond the health concerns commonly associated with tobacco products, illegally produced cigarettes and tobacco have been reported to contain a variety
of harmful contaminants. The most complete analysis was published by the American FDA in 2011. It reported that counterfeit cigarettes have “been found to contain rat droppings, camel
dung, sawdust and tobacco beetles” and even “sand and … bits of plastic.”
Senast redigerad av Maahes 2020-10-30 kl. 22:34.
Citera
2020-10-30, 22:36
Medlem
Dagens kvitto; Lyft=Malboro gold, Zyn=camel blå

https://imgur.com/gallery/SsbS4We
Citera
2020-10-30, 22:37
Bannlyst
Citat:
Precis, men prata med polisen har jag inga problem med. Har varit vittne på en rättegång innan. Men detta är väl ändå inget som jag behöver vittna på? Alltså om jag väljer att ringa polisen?

Jag har ingen aning, allt jag har anmält har aldrig blivit något av men jag har blivit dömd ett par gånger.
Ring inte polisen de låter ganska töntigt och du vill väl inte vara en tönt?
Citera
2020-10-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
"Furthermore, beyond the health concerns commonly associated with tobacco products, illegally produced cigarettes and tobacco have been reported to contain a variety
of harmful contaminants. The most complete analysis was published by the American FDA in 2011. It reported that counterfeit cigarettes have “been found to contain rat droppings, camel
dung, sawdust and tobacco beetles” and even “sand and … bits of plastic.”

Ajdå... känner mig lite döende faktiskt nu när du nämner det
Citera
2020-10-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Jag har ingen aning, allt jag har anmält har aldrig blivit något av men jag har blivit dömd ett par gånger.
Ring inte polisen de låter ganska töntigt och du vill väl inte vara en tönt?

Äsch, tönt är jag ju inte rädd för att vara. Brukar alltid ringa polisen om jag hör skrik osv, därför jag blivit vittne till misshandel. Vad är det man brukar säga? Snitches get bitches eller nått sånt
Citera
2020-10-30, 22:48
Bannlyst
Citat:
Äsch, tönt är jag ju inte rädd för att vara. Brukar alltid ringa polisen om jag hör skrik osv, därför jag blivit vittne till misshandel. Vad är det man brukar säga? Snitches get bitches eller nått sånt

Menar inte att de är töntigt att ringa polisen, men för en sådan här sak så känns det som du måste vara bra uttråkad.
Och som någon tidigare skrev så var det inget fel på priset och du vill handla där, du kan bara förlora på att anmäla.. Om du inte tänkt sluta röka eller vill ta längre promenader till Ica vilket kan vara trevligt.
Citera
2020-10-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Menar inte att de är töntigt att ringa polisen, men för en sådan här sak så känns det som du måste vara bra uttråkad.
Och som någon tidigare skrev så var det inget fel på priset och du vill handla där, du kan bara förlora på att anmäla.. Om du inte tänkt sluta röka eller vill ta längre promenader till Ica vilket kan vara trevligt.
Jo, men det det är väl en liten del av mig som mest bara vill se vad som händer. Men jag tycker mest att hela konceptet är skumt. Om de inte har tobakslicens borde dom väl inte få sälja nikotin produkter? Varför ta en annan vara som har samma moms som cigg, hur kan dom vinna på det? Finns det fulcigg som ser så legit ut att man inte kan se/smaka skillnad. Jag har bara så många frågor. Kan ciggen vara stulna? Varför är överdelen av hyllan tom? Man ser alltså fortfarande tydligt ciggen från disken, men kan det vara för att "ehhh ahhh, iom att vi inte kan sälja dessa ciggen så står dom bara här för vi har inte nått bra sätt att få bort dom, mr konstapel".

Så många frågor, så lite svar.
Citera
2020-10-30, 23:11
Bannlyst
Citat:
Jo, men det det är väl en liten del av mig som mest bara vill se vad som händer. Men jag tycker mest att hela konceptet är skumt. Om de inte har tobakslicens borde dom väl inte få sälja nikotin produkter? Varför ta en annan vara som har samma moms som cigg, hur kan dom vinna på det? Finns det fulcigg som ser så legit ut att man inte kan se/smaka skillnad. Jag har bara så många frågor. Kan ciggen vara stulna? Varför är överdelen av hyllan tom? Man ser alltså fortfarande tydligt ciggen från disken, men kan det vara för att "ehhh ahhh, iom att vi inte kan sälja dessa ciggen så står dom bara här för vi har inte nått bra sätt att få bort dom, mr konstapel".

Så många frågor, så lite svar.

Jag har köpt fulcigg och jag kan säga att de inte var legit, de var 3 paket för 50 kr så det var anledning till att jag köpte skiten. Skulle ciggen varit precis som vanliga cigg så vad fan spelar det för roll? Det är cancerframkallande gift man röker i vilket fall.
Fula cigg smakar lite mer brandrök och är inte direkt så lena som vanliga.
Dessutom var texten på paketet inte svenska utan snarare ryska eller något sånt med andra bokstäver.

Det är säkert något lurigt de håller på med.
Jag har själv sätt en gubbe som ägde en liten butik gå och handla på hemköp ballerina kakor för att sen ställa in i sin egna butik.
Nu kanske detta med snuset var att han ska sälja av snuset men inte gör det, och har köpt in cigaretter ifrån annat håll då det säljer bättre men inte är sponsrat.
Citera
2020-10-30, 23:44
Medlem
Citat:
Men jag säger ju att det står lyft och zyn på kvittot, med 25% moms (alltså nikotin, är inte det samma tillstånd som tobak?) Och varför sälja cigg som fejksnus med samma moms som cigg, tjänar väl inget på det. Om det är araber vet jag inte, men han som brukar stå i kassan har brunt hår och airpods
Lyft och Zyn är väl de nikotinfria alternativen?
Citera
2020-10-30, 23:45
Medlem
halaltarzans avatar
De verkar ju inte ha en kassaapparat som scannar ean-koden så de har väl inte tillräckligt med knappar att slå in saker på helt enkelt. Och kanske är det så att de inte får kalla zyn/lyft för tobak men åt andra hållet går bra.
Citera
2020-10-30, 23:53
Medlem
Sitter och jobbar just nu och jobbar natt och diskuterade tråden med kollegan. Nu jävlar ska jag komma till skott imorgon och åtminstone fråga om kvittot och se vad dom säger när jag köper cigg imorgon, beroende om vad jag får för svar så får vi se hur jag går vidare i saken, jag håller er uppdaterade oavsett om ni vill eller inte!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in