• 1
  • 2
2020-10-31, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Så är det, i syfte att bevara kundrelationen brukar dock inte företag vara omöjliga om man bara ringer och förklarar sig, att vara några dagar sen har väl hänt oss alla någon gång, åtminstone vad gäller fakturor i pappersform?

En gång är ingen gång som talesättet säger, upprepas det däremot så är det troligen inte lika lätt.
Har fordran redan lämnats över till något inkassobolag finns inte riktigt intresset för bibehållande av kundrelation, de ska leva på dessa avgifter!

Missa fakturor vill jag faktiskt påstå är lättare om de trillar in via e-post, de kan försvinna i mängden, till skräpkorgen (inte så vanligt det senare ändå) eller man ser dem, men bläddrar vidare med ambitionen att "ta det sedan". Lättare att de som kommer i förslutna kuvert kommer på rätt ställe på en gång.
Citera
2020-10-31, 12:08
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Har fordran redan lämnats över till något inkassobolag finns inte riktigt intresset för bibehållande av kundrelation, de ska leva på dessa avgifter!

Missa fakturor vill jag faktiskt påstå är lättare om de trillar in via e-post, de kan försvinna i mängden, till skräpkorgen (inte så vanligt det senare ändå) eller man ser dem, men bläddrar vidare med ambitionen att "ta det sedan". Lättare att de som kommer i förslutna kuvert kommer på rätt ställe på en gång.

Jag får iof ingenting via e-post. Det mesta via e-faktura och autogiro. Någon enstaka via kivra. Det är idag snarare ev pappersfaktura som skulle kunna ställa till det.

Har inte varit sen med en betalning på många år men då det skedde hade jag framgång genom att kontakta bolaget. De hade full förståelse för miss och strök påläggen. Då hade jag varit kund i mer än 10 år och är fortfarande kund, dock idag med efaktura.
Citera
2020-10-31, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Jag får iof ingenting via e-post. Det mesta via e-faktura och autogiro. Någon enstaka via kivra. Det är idag snarare ev pappersfaktura som skulle kunna ställa till det.

Har inte varit sen med en betalning på många år men då det skedde hade jag framgång genom att kontakta bolaget. De hade full förståelse för miss och strök påläggen. Då hade jag varit kund i mer än 10 år och är fortfarande kund, dock idag med efaktura.

E-faktura finns det tyvärr inte stöd för hos banken när det är ett företagskonto. Privat används det till allehanda, även bilskatt och försäkringspremier.

Till företaget kommer det faktiskt rätt mycket i pdf-format via e-post numera, sedan får man skriva ut och hantera det på bästa sätt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in