2020-10-30, 12:09
Medlem
MilanPerras avatar
Hej på er!
Jag har fått strålande hjälp här tidigare så testar igen.
Jag söker en bärbar dator i prisklass 4000-6000 (Gränsen är inte helt låst men vill helst hamna inom det spannet).

Datorn ska framförallt klara av spelet Football Manager 2021 och vill inte att laddtiden ska vara lång utan att det ska gå fort.
Spelar även en del AOE så datorn ska klara det och lite andra liknande spel.

Utseendet spelar ingen större roll, men vill ha en rätt liten dator som är enkel att sitta med. Helst vill jag att skärmen går ändå ut i kanten för att maximera skärmen.
Gärna med upplyst tangentbord.

Ös på med förslag!

Tack!
Citera
2020-10-30, 12:20
Medlem
6000 känns tyvärr som en för låg budget för en bärbar speldator, om du inte kan tänka dig lägsta möjliga grafik med dåliga frames.

Spara ytterligare 4 tusen och vänta till Black Friday eller köp begagnat.

Jag skulle dock vänta till Nvidias 3000 serie finns i bärbar modell.
Citera
2020-10-30, 12:23
Medlem
https://www.komplett.se/product/1139...156-fhd-120-hz

Kompletts billigaste gamerdator. Kan nog palla med spelen du nämnde.
Citera
2020-10-30, 14:26
Medlem
MilanPerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
https://www.komplett.se/product/1139...156-fhd-120-hz

Kompletts billigaste gamerdator. Kan nog palla med spelen du nämnde.
Tack! Det känns så. Vore kul om någon som har den kan ge en kort recension.
Citera
2020-10-30, 14:35
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilanPerra
Tack! Det känns så. Vore kul om någon som har den kan ge en kort recension.
Här har du speltester med identisk uppsättning processor och grafikkort, så då ser du om det är tillräckligt.

Annars kan du hitta begagnade datorer med 1060 till ganska hyggligt pris, och 1060 är lite kompetentare än 1650.
Alla datorer med 1060 räcker till i övriga specifikationer, även om man kanske vill ha lite större lagring.
Men det är lätt åtgärdat med extern SSD.
Senast redigerad av Bonnatorp 2020-10-30 kl. 14:39.
Citera
2020-10-30, 18:58
Medlem
MilanPerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Här har du speltester med identisk uppsättning processor och grafikkort, så då ser du om det är tillräckligt.

Annars kan du hitta begagnade datorer med 1060 till ganska hyggligt pris, och 1060 är lite kompetentare än 1650.
Alla datorer med 1060 räcker till i övriga specifikationer, även om man kanske vill ha lite större lagring.
Men det är lätt åtgärdat med extern SSD.
Tack för det! Ska kolla in.
Har du något annat konkret att rekommendera?
Citera
2020-10-30, 19:47
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilanPerra
Tack för det! Ska kolla in.
Har du något annat konkret att rekommendera?
Rekommenderar att söka på "1060" under bärbara datorer på blocket, finns några för under 6000. Processorerna duger som sagt alltid när det är så rejäla grafikkort i dem, och RAM kan man peta i lite mer av senare om man känner att det är dags att kräma ur några FPS till för några hundralappar.
Personligen skulle jag vara rätt så nöjd med en sådan för det priset.

Kanske inte är 144Hz-skärm på dem, men jag ser inte riktigt idén med 144Hz på en laptopskärm. Man sitter skapligt obekvämt att spela på laptopens egna skärm ändå, så det är bra mycket trevligare att skaffa en begagnad 24-27" 144Hz skärm och ha hemma på skrivbordet om du vill ha någon ordentligare gamingsession.
Citera
2020-11-23, 22:51
Medlem
MilanPerras avatar
Hej igen!
Kan inte ni fylla på med lite tips, gärna länkar till datorer nu när det är Black Week. Letar runt en hel del själv men missar säkert en del bra erbjudanden.
Jag tänker mig pris från 5-10 tusen. Helst inte större skärm än 15.
Citera
2020-11-29, 10:19
Medlem
56ks avatar
Utöver komponenterna så är kylning A och O, och enligt reviews så ska denna Acer ha bra kylning.
I min mening så lirar både cpu och gpu bra ihop och det är ingen egentlig bottleneck med 16gb ram, även 17 tums skärm på 120hz.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=5448728
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in