• 1
  • 2
2020-10-30, 05:04
Medlem
Xstars avatar
Så jag har haft en ganska crazy natt. Det började med att jag under gårdagen skulle beställa lite D-vitamintabletter till min pappa, det är ju jätteviktigt att man tar såhär i coronatider

Gick in på Apotea för dom har ju hemleverans av såna grejer. Perfekt! Tänkte jag. "Då kan jag ju slänga med några såna små flaskor med handsprit, också bra att ha med tanke på corona!" ...så tänkte jag ungefär. Men sen hittade jag lite fler grejer som han behövde. Jo ni förstår, han är 70 år gammal och har precis skilt sig, inte van att ta hand om sig själv och göra saker som att köpa tvättmedel och bomullstops och tandkräm och sånt. Det köpte mamma alltid åt honom när dom var gifta. Pappa skötte ekonomin, ofta på resande fot från andra sidan jorden, medans mamma städade, diskade, tvättade, handlade och lagade mat åt hela familjen. Sen träffade min pappa en 25 år yngre kvinna från Fillippinerna på nån typ av... dejtingsajt? Friends.com tror jag. Sen bara drog han iväg dit. Och sen skilde dom sig.

Och sen när dom flyttade isär så visste han inte hur en tvättmaskin fungerade eller hur man lagade mat. Han var liksom helt handikappad. Och nu har det gått 2 år sen han flyttade ut, och hans nya lägenhet är fortfarande helt tom när man kommer över. Det finns liksom ingenting. Han är inte van att klara sig själv. Han har inte ens dom basala saker som alla människor borde ha hemma.

Så jag slänger iväg det i en liten varukorg, bam bam bam liksom... men Apotea är en väldigt speciell butik, jag vet inte om ni varit där, men deras sortiment tar aldrig slut. Det bara fortsätter. Man bara klickar och klickar och klickar och det är alltid mer... grejer... på nästa sida!

Timmarna går. Eftermiddagen blir kväll, natten blir så småningom till tidig morgon. Jag hinner klicka ihop totalt 686 st varor för 25 316 kr (tycker det blev väldigt billigt ändå!) innan systemet på Apotea.se börjar totalkrascha, vet inte om det är byggt att hantera så stora beställningar men det började kännas som en långsam sån där dator från 90-talet som "fryser" hela tiden, och allting bara laggar.

Vet ärligt talat inte ens hur dom ska leverera så här mycket grejer. Allstå jag måste ha beställt hundratals kilo med produkter. Vissa 1 kg-förpackningar kostade mig bara 15 kr eller nåt så jag köpte jättemånga. Det går väl åt! ...ungefär så. Vissa saker var stora elektriska saker typ luftrenare, andra var små som hårsnoddar eller tandpetare.

Sen bara spårade det ur totalt. Nånstans mellan universalmopparna och tandkrämen tappade jag kontrollen helt. Jag vet inte vad jag ska göra nu.

Tror ni man kan få tag på en rabattkod nånstans?

Vad hade ni gjort?
Senast redigerad av Xstar 2020-10-30 kl. 05:16.
Citera
2020-10-30, 06:09
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Vad jag hade gjort i samma sits som du är exakt i nu?

Börjat bearbeta ångesten över slänga så mycket tid pä trolleri. Så kass är du

Touche..

Tycker du ska ringa dom och fråga om dom har någon rabatt. Dom blir nog glada över din order.

Har du tänkt att aldrig mer Handla på apoteket?
Citera
2020-10-30, 06:16
Medlem
Triplefaces avatar
Köp ett digitalt vykort till stöd för WWF från Apotea så får du en rabattkod på 10% mailad till dig. Använd den när du gör det här stora köpet.

https://www.apotea.se/rabattkod-till-forman-for-wwf
Citera
2020-10-30, 06:29
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Köp ett digitalt vykort till stöd för WWF från Apotea så får du en rabattkod på 10% mailad till dig. Använd den när du gör det här stora köpet.

https://www.apotea.se/rabattkod-till-forman-for-wwf

Ah, perfekt tips Tack min vän!

Ser dock tyvärr att man då måste tömma hela sin varukorg för att beställa endast denna rabattkod (som är löjligt billig, 20 kr men skulle spara mig 2500 kr), och min varukorg är... enorm. Den är så stor att systemet har svårt att hantera den. Det sista jag kommer göra är att tömma den här varukorgen - den tog mig 12 timmar att fylla!
Citera
2020-10-30, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Ah, perfekt tips Tack min vän!

Ser dock tyvärr att man då måste tömma hela sin varukorg för att beställa endast denna rabattkod (som är löjligt billig, 20 kr men skulle spara mig 2500 kr), och min varukorg är... enorm. Den är så stor att systemet har svårt att hantera den. Det sista jag kommer göra är att tömma den här varukorgen - den tog mig 12 timmar att fylla!
Beställ på mobilen eller i en annan webbläsare / incognito mode så slipper du rensa nuvarande.
Citera
2020-10-30, 06:51
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Zendium 15 ml 10 st ?

Vem är så gravt efterbliven att köpa mini tandkräm.

99% av allt är skit och det lär inte ens fångats u din farsas tragiska hyresholk.

Tagga ner på tjacket
Citera
2020-10-30, 07:02
Medlem
25 000 kr är ganska lätt att komma upp i. Bara lägg i varor som kostar 200-400 kr styck och höj antalet till 20 stycken per vara.

Testade för skojs skull. Kom upp i 12 000 kr efter en minut. Så TS har knappast suttit hela natten. Sedan lägger man i billiga varor på slutet.
Citera
2020-10-30, 07:08
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
En postorderfru kostar väl inte mer än flygbiljetten och ett par säckar ris till hennes familj. Köp en sån till farsan istället.

Det är det han har gjort, men MYCKET dyrare. Han har byggt ett hus för dom där nere och allting. Spenderat över en miljon, vi vet inte exakt hur mycket. Min brorsa säger att han har... "köpt en hora för 1 miljon", ehm, direkt citat.
Senast redigerad av Xstar 2020-10-30 kl. 07:21.
Citera
2020-10-30, 07:10
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Zendium 15 ml 10 st ?

99% av allt är skit och det lär inte ens fångats u din farsas tragiska hyresholk.

Tagga ner på tjacket

Asbra att ha när man reser...

Min pappa flyger mkt.

Har köpt en massa saker i flygformat. Och en liten sån kudde man har runt nacken.
Senast redigerad av Xstar 2020-10-30 kl. 07:16.
Citera
2020-10-30, 07:12
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattarungen
25 000 kr är ganska lätt att komma upp i. Bara lägg i varor som kostar 200-400 kr styck och höj antalet till 20 stycken per vara.

Testade för skojs skull. Kom upp i 12 000 kr efter en minut. Så TS har knappast suttit hela natten. Sedan lägger man i billiga varor på slutet.

Finns det något sätt att visa varukorgen? Det ryms inte på skärmen för att ta en screenshot. Man får liksom scrolla och scrolla och scrolla. Jag kan inte ens beskriva hur mycket det är.
Citera
2020-10-30, 08:59
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Zendium 15 ml 10 st ?

Tagga ner på tjacket

Vem tar trofén liksom!

Snubben som trollar ihop en bisarr inköpslista med onödig skit, för att sen med en riktigt halvtaskig historia lyckas få någon att tro han är seriös 😅😅😅

Ironi att börja med ropa efterbliven 😅😅
Citera
2020-10-30, 09:14
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerdrickan
Beställ på mobilen eller i en annan webbläsare / incognito mode så slipper du rensa nuvarande.

sockerdrickan, du är ett geni!

Donerade lite pengar till barncancerfonden och fick en 10% rabattkupong, sparade mig 2500 kr Tack!

Bevis: https://imgur.com/a/Sfm6IeN
Senast redigerad av Xstar 2020-10-30 kl. 09:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in