2021-03-23, 16:38
Medlem
LostinDarknesss avatar
Då ingen har svarat så skriver jag vad jag tror.

I första hand så spelar det i sverige ingen direkt roll om du har mindreän 0.2 % thc i dig. Det jag menar med det är alltså att risken är stor att du får böter ändå.
Ända sättet att undkomma det på är att gå vidare i ärendet isåfall.

Vad gällande körkortet så går inte transportstyrelsen efter lagen utan sina egna regelverk. Det betyder attom du frias för mängden i din kropp så kan transportstyrelsen ändå anse att du inte ska få behålla körkortet utan att lämna prov på att du håller dig ren i 6 månader, minst. Tidigare drog dom körkort vid minsta mängd, men då var inte metaboliter olagligt och de var tvugna att återlämna ca 300 körkort. Men läkemedelsverket fick till att även restprodukter skulle anses vara olagligt, så det gör att du idag kan få problem med ditt körkort.

Polisen skickar provet för analys och då får de ut exakta värden. Röker du frekvent så kommer värdet att byggas upp som du nämner.

Så rök isåfall ca 2ggr i månaden så slipper du oroa dig för att det byggs upp.
Citera
2021-03-23, 17:56
Medlem
Har läst igenom båda trådarna om cbd-buds och generalens hampa men har ändå några frågor.

Jag förstår att inte något av detta går att jämföra med riktigt röka men jag undrar ändå vilket som är närmast det?
Ska man köpa buds? finhackat? hasch? Isåfall från vilken av shopparna?
Vad rekommenderar ni?
Finns det någon syntetisk laglig cannaboid som man kan lägga till eller ska man hålla sig borta från sånt helt?

Slutade röka för ett bra tag sedan men saknar det och har slutat köpa pga det jag fått tag i senaste tiden varit skit.
Hoppas att någon av er kan hjälpa en n00b i denna cbd-djungel.
Citera
2021-03-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Då ingen har svarat så skriver jag vad jag tror.

I första hand så spelar det i sverige ingen direkt roll om du har mindreän 0.2 % thc i dig. Det jag menar med det är alltså att risken är stor att du får böter ändå.
Ända sättet att undkomma det på är att gå vidare i ärendet isåfall.

Vad gällande körkortet så går inte transportstyrelsen efter lagen utan sina egna regelverk. Det betyder attom du frias för mängden i din kropp så kan transportstyrelsen ändå anse att du inte ska få behålla körkortet utan att lämna prov på att du håller dig ren i 6 månader, minst. Tidigare drog dom körkort vid minsta mängd, men då var inte metaboliter olagligt och de var tvugna att återlämna ca 300 körkort. Men läkemedelsverket fick till att även restprodukter skulle anses vara olagligt, så det gör att du idag kan få problem med ditt körkort.

Polisen skickar provet för analys och då får de ut exakta värden. Röker du frekvent så kommer värdet att byggas upp som du nämner.

Så rök isåfall ca 2ggr i månaden så slipper du oroa dig för att det byggs upp.

Tack för att du tog dig tid att svara, får bli till att skippa detta. Fördelarna med körkort väger upp fördelarna med att röka.

Man bor i fel land helt enkelt.
Citera
2021-04-04, 11:31
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
1- Ja. Korrekt. Det var min poäng med länken jag postade...

2 - Ptja. Då får du väl köra på 100 grader istället för 125. Dumma mig.

Beträffande Green Movement så säger de väl iofs specifikt att 100 grader är för låg temp (vilket jag är benägen att hålla med om).
--

Icke desto mindre -- om man tar 100 gram 6%-igt CBD-gräs och kör 2-3 timmar i ugn på 125 grader så händer det intressanta saker med det. Om någon hellre gör det under 5 timmar i 100 grader så händer, sannolikt, snarlika saker (även om processen tar längre tid, och blir sämre).

Det är inte nån jävla superalkemi/raketfysik vi pratar om. Vi pratar om att aktivera CDB-gräs.

Man kan även göra det sous vide (alltså m.h.a. extremt undertryck), man kan göra det genom vattenbad och man kan göra det direkt i fettkok. Till skillnad från att göra det i ugn är det kladdigt, struligt och luktar som fan.

Kör man glasburkar (med lock), med 15-20 gram fine grind i varje burk, 2-3 timmar i ugn på 125 grader kommer inget dåligt att hända. Du kan inte bränna det och du förlorar garanterat ingen CBD (och eventuella andra cannabinoider). Det enda man behöver göra är att ta ut burkarna för luftning tre gånger med sisådär 45 minuters mellanrum. Efter varje luftning skruvar man på locket och skakar om ordentligt.

Luktfritt och smidigt. Det enda man måste komma ihåg att ha skapligt fin grind på gräset. Ju finare desto bättre.

Kokar mina cbd buds med kokosfett och smör i ca 30 min och dricker som té, blir skönt avslappnad, ångestfri och sover som ett barn. Om jag kokar längre, får jag ut mer av mina buds då?
Citera
2021-04-05, 17:11
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Kokar mina cbd buds med kokosfett och smör i ca 30 min och dricker som té, blir skönt avslappnad, ångestfri och sover som ett barn. Om jag kokar längre, får jag ut mer av mina buds då?

Det är ju egentligen två dimensioner som spelar in, dekarbodeoxylersrrrnnnggggllrgh* och extraktion. Den förra tar längre tid, den senare lär hinnas med.

Så ja, sannolikt kommer du att få ut mer av hampan om du först kör 2-3 timmer deoxy* och _därefter_ extraktion.
--

Mitt förslag:
Testa och lägg tre doser, eller så, finegrind i en burk (med lock) och kör den i 125 grader 2-3 timmar. Lufta 3-4 gånger under processen.

Ta därefter en tredjedel och gör som du brukar. Se om det blir skillnad.

Rapportera därefter här kring resultatet.

--
* 'deoxy' är helt enkelt enklare att skriva...
Citera
2021-04-06, 11:10
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Det är ju egentligen två dimensioner som spelar in, dekarbodeoxylersrrrnnnggggllrgh* och extraktion. Den förra tar längre tid, den senare lär hinnas med.

Så ja, sannolikt kommer du att få ut mer av hampan om du först kör 2-3 timmer deoxy* och _därefter_ extraktion.
--

Mitt förslag:
Testa och lägg tre doser, eller så, finegrind i en burk (med lock) och kör den i 125 grader 2-3 timmar. Lufta 3-4 gånger under processen.

Ta därefter en tredjedel och gör som du brukar. Se om det blir skillnad.

Rapportera därefter här kring resultatet.

--
* 'deoxy' är helt enkelt enklare att skriva...

Testade men min ugn blir för varm och antänder gräset. Jag tror jag ska pröva sous vide metoden men måste först införskaffa en sousvide-stav. Vad jag kunnat läsa mig till så brukar folk som använder den metoden ställa in staven på 95 grader och slänga in cannabisen i kokpåsar och köra i 90 min.
Citera
2021-04-11, 09:41
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Testade men min ugn blir för varm och antänder gräset. Jag tror jag ska pröva sous vide metoden men måste först införskaffa en sousvide-stav. Vad jag kunnat läsa mig till så brukar folk som använder den metoden ställa in staven på 95 grader och slänga in cannabisen i kokpåsar och köra i 90 min.

Det låter iofs lite (eller mycket) märkligt att du inte kan få till en temp runt 100-150 grader i din ugn... Men, men.

Du har ett par andra vägar att texta innan du börjar med sous vide.

Testa att ha 20-30 gram i en glasburk. Det borde funka.

Om inte, blanda fett och grindat gräs i glasburk. Kör detta i ugn. Rör om var 15:e minut, eller så.
Citera
2021-04-15, 21:28
Medlem
Tror ni cbd buds branchen kan komma igång ordentligt nu snart?
Citera
2021-04-27, 08:09
Medlem
Vad är det för fel på allt cbd hasch egentligen? När jag rökte vanligt cb fanns det i princip inget bättre än att röka hasch i en glaspipa utan tobak. Var väldigt god smak framförallt på första blosset. När det kommer till cbd hasch så luktar det inte hasch om biten, bara när man eldar men det smakar inte hasch överhuvudtaget och biten bubblar inte när man eldar.

Det finns ju fina buds som ser ut och ter sig som vanligt gräs så hur kommer det sig att det inte finns hasch som påminner om just hasch?
Senast redigerad av liquid1 2021-04-27 kl. 08:37.
Citera
2021-05-22, 19:46
Medlem
Drattenpattens avatar
Någon som vet varför det nästan kostar lika mycket som riktigt röka?
Citera
2021-05-23, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drattenpatten
Någon som vet varför det nästan kostar lika mycket som riktigt röka?

För att folk är så pass korkade att dem betalar dem priserna.
Sluta köp till ockerpriser så kommer det att gå ner.
Citera
2021-05-23, 12:42
Medlem
Drattenpattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
För att folk är så pass korkade att dem betalar dem priserna.
Sluta köp till ockerpriser så kommer det att gå ner.
Det verkar inte bättre, finns inte en chans att jag betalar dom priserna även om det är nice att mecka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in