Citat:
Ursprungligen postat av
JosephMcCarthy
Telia är ett statlig skitbolag, dom spionera åt Kinesiska staten genom att installera spiomjukvara i dom telefoner som telia säljer.
Har du läst Sven Arnérs böcker om palmemordet "och senare lisbet"? ("Mordets dunkel tätnar kring Lisbeth Palme" är en så jävla bra boktitel!...) ...han hade väl en livslång psykos eller liknande. Hävdade i vilket fall att telia avlyssnade hans telefoner åt säpo. Han körde runt på vischan i "mystiska mönster" för att skaka av sig skuggande säpoagenter, tills han hittat en telefonkiosk som inte kunde kopplas till honom.
Du påminner lite om honom
OnT: Har varit med om liknande situation där jag iofs inte tror just Telia varit inblandade, men att de som faktiskt utförde arbetet inte fått betalt av någon högre upp i kedjan, och bara lämnat verktyg och material där det stått och skitit i allt, sedan var det bråk med markägaren om "ta bort era jävla grejer" men det fanns ingen som ville kännas vid det under hyfsat lång tid. Jag har för mig att det var såhär alla husägare betalar till en stor pott men sedan räckte inte dom pengarna skulle det visa sig