2021-07-16, 22:48
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har du ens kollat upp vad the great reset innebär? Det är en ekonomisk omstart, precis som när vi gick från guldmyntfot till fractional reserve banking - ett system som brukar avskys som pesten av konspirationsteoretiker men som de nu helt plötsligt verkar kämpa med näbbar och klor för att behålla… 🤣

Edit: och nej - det har inget med trams om att vi inte ska få äga något att göra…

Det är mer än "en ekonomisk omstart". Det är politisk (korrekt) styrning - en uppmaning till att följa! Det är en fortsättning på 'globaliseringen' med allt vad detta innebär, där man trollar med orden och invaggar såväl befolkning, politiker som beslutsfattare i falsk trygghet.
Citera
2021-07-16, 22:53
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten-Ulph
Jag kommer köpa en massa burkravioli för mitt överskott i slutet på varje månad och hamstra dessa. Dessa burkar med ravioli kommer jag sedan ta med mig ut i ghettot och köpa sexuella tjänster för. Jag spår en ljus framtid!

Plus att Ravioli är skit gott win win
Citera
2021-07-17, 04:15
Medlem
I-van-Toers avatar
Kommer "The Great Reset" att innebära att vi går tillbaka till guldmyntfoten, som givetvis vore det bästa för världen? Givetvis inte. Just det. Framtiden kommer att innebära mer sjuka agendor som mer PK, HBTQ, BLM och alla andra degenererade förkortningar. Parallellt kommer man vilja ha ännu mer uppgifter om människor, folks levnadsvanor, vad man lägger pengar på, speciellt kontanter. Vad man skriver på internet, vem man mailar eller sms:ar till och om vad. Varför man håller på ett visst lag och om detta går hand i hand med PK. Helst vill man ha reda på allt så att man kan rikta insatser mot människor som "tänker och säger fel". Speciellt mot människor som är egenförsörjande. Dessa ska kapas längst med fotknölarna. Den värsta kombinationen som jag kan se systemet anse är en egenföretagare som gått över och blivit Sverigedemokrat. Som jag då. Jag kommer garanterat att råka illa ut i framtiden. Inte bara för det som komma skall utan även för det som de har om mig sen tidigare. Det kommer snart bara finnas en sak kvar att göra, försvinna.

Mina sju råd.

1. Sluta betala skatt till staten, speciellt om du är egenföretagare.
2. Se till att dina barn, om du har några, går i en skola du kan lita på.
3. Använd så mycket kontanter som du kan, speciellt mynt.
4. Spy så mycket galla du kan över dagens samhälle på nätet.
5. Äg ett skjutvapen och ammunition så att du kan skydda de du bryr dig om
6. Ha alltid tillgång till en bil, bunkrad mat och vatten, samt verktyg m m någonstans.
7. Lita inte på någon utomstående som inte bevisat att han eller hon är OK.

Bonus.

* Om du har ekonomin över så att säga. Köp ädelmetaller, ädelstenar och värdepapper. Gå inte överbord. Håll det på ca 25-30% av vad du kan avvara. Ha minst en miljon i kontanter gömda någonstans. I medelåldern, som jag är, så borde nästan alla klara av och kunna ha det.

"The Great Reset..."
Citera
2021-07-17, 08:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Kommer "The Great Reset" att innebära att vi går tillbaka till guldmyntfoten, som givetvis vore det bästa för världen? Givetvis inte. Just det. Framtiden kommer att innebära mer sjuka agendor som mer PK, HBTQ, BLM och alla andra degenererade förkortningar. Parallellt kommer man vilja ha ännu mer uppgifter om människor, folks levnadsvanor, vad man lägger pengar på, speciellt kontanter. Vad man skriver på internet, vem man mailar eller sms:ar till och om vad. Varför man håller på ett visst lag och om detta går hand i hand med PK. Helst vill man ha reda på allt så att man kan rikta insatser mot människor som "tänker och säger fel". Speciellt mot människor som är egenförsörjande. Dessa ska kapas längst med fotknölarna. Den värsta kombinationen som jag kan se systemet anse är en egenföretagare som gått över och blivit Sverigedemokrat. Som jag då. Jag kommer garanterat att råka illa ut i framtiden. Inte bara för det som komma skall utan även för det som de har om mig sen tidigare. Det kommer snart bara finnas en sak kvar att göra, försvinna.

Mina sju råd.

1. Sluta betala skatt till staten, speciellt om du är egenföretagare.
2. Se till att dina barn, om du har några, går i en skola du kan lita på.
3. Använd så mycket kontanter som du kan, speciellt mynt.
4. Spy så mycket galla du kan över dagens samhälle på nätet.
5. Äg ett skjutvapen och ammunition så att du kan skydda de du bryr dig om
6. Ha alltid tillgång till en bil, bunkrad mat och vatten, samt verktyg m m någonstans.
7. Lita inte på någon utomstående som inte bevisat att han eller hon är OK.

Bonus.

* Om du har ekonomin över så att säga. Köp ädelmetaller, ädelstenar och värdepapper. Gå inte överbord. Håll det på ca 25-30% av vad du kan avvara. Ha minst en miljon i kontanter gömda någonstans. I medelåldern, som jag är, så borde nästan alla klara av och kunna ha det.

"The Great Reset..."

Så dina råd går i stort sett ut på att påskynda kollapsen av de nuvarande ekonomiska och sociala systemen.
Fattar du inte själv att du då går i WEFs ledband och bara påskyndar behovet av något nytt - en ”great reset” till exempel??

Det är fascinerande hur så många kritiker av det nuvarande ekonomiska systemet förfasas och sprider konspirationsteorier runt önskemålet att införa något annat, samtidigt som ni påskyndar detsamma.. oförmågan att se konsekvenserna av ens egna handlingar verkar fundamental..

Själv är jag emot en sådan omstart av det enkla skälet att jag inte tror sådana stora omställningar kan leda till något gott - historien har övertygat mig om att det, oavsett initiala intentioner, bara leder till att det det öppnas fönster för opportunister att ytterligare koncentrera makt och tillgångar.
Så själv föredrar jag långsamma försök till förändringar, och då är det förstås idiotiskt att komma med uppmaningar till revolution eller att rasera dagens system..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-07-17 kl. 08:21.
Citera
2021-07-17, 14:15
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Så dina råd går i stort sett ut på att påskynda kollapsen av de nuvarande ekonomiska och sociala systemen.
Fattar du inte själv att du då går i WEFs ledband och bara påskyndar behovet av något nytt - en ”great reset” till exempel??

Ja, påskynda kollapsen som ändå kommer att komma. Keynes-ekonomin kommer att kollapsa. Frågan är inte om utan när. Samt Coudenhove-Kalergis vision om ett mulatt-Europa kommer inte köpas av många länder, inte heller HBTQ-agendan.

Citat:
Det är fascinerande hur så många kritiker av det nuvarande ekonomiska systemet förfasas och sprider konspirationsteorier runt önskemålet att införa något annat, samtidigt som ni påskyndar detsamma.. oförmågan att se konsekvenserna av ens egna handlingar verkar fundamental..

Varför hörde man liknande röster precis innan Nixon tog död på guldmyntfoten? Det s k Bretton Woodssytemet tog Nixon död på 1971 via påtryckningar från David Rockefeller eftersom det var ett hinder att få Kina på fötter. Allt som hänt sedan dess är det sådana som du som förespråkat för. Vi lever i er sjuka värld. Nu var inte Bretton Woodssystemet perfekt men flera gånger mer stabilt och mer mänskligt än att 23 av världens 25 mest förpestade städer, utsläppsmässigt, finns i Kina. Påskynda kollapsen kan bara vara positivt om man bryr sig eftersom något nytt måste födas ur det, och om det inte gör det så har man iallafall slutat med att skjuta det gigantiska problemet framför sig.

Citat:
Själv är jag emot en sådan omstart av det enkla skälet att jag inte tror sådana stora omställningar kan leda till något gott - historien har övertygat mig om att det, oavsett initiala intentioner, bara leder till att det det öppnas fönster för opportunister att ytterligare koncentrera makt och tillgångar.
Så själv föredrar jag långsamma försök till förändringar, och då är det förstås idiotiskt att komma med uppmaningar till revolution eller att rasera dagens system..

Du kan vara emot hur mycket du vill men det är, som sagt, din och många andras övertygelse att dagens system skulle vara så jävla bra. Så du har egentligen blivit av med din röst och väldigt få kommer lyssna på dig och dina gelikar när ni börjar gasta om konservatism. D v s att bevara Keynesianism. Givetvis vill dagens styrande behålla systemet som gjort dem rika. Tyvärr har eliten aldrig fattat att det bästa man kan göra för sig själv och sina rikedomar är att skapa ett drägligt liv för de som har mindre eller nästan ingenting. Det är så man bli ihågkommen. Detta kan ta sig olika former, allt från en benevolent diktator till en regering som tillåter direktdemokrati och folkomröstningar som i Schweiz. Vi har haft ett drygt dussin benevolenta diktatorer sedan 1900-talets början och Schweiz finns också kvar. Tyvärr så har psykopaterna mördat alla dessa benevolenta diktatorer och man behöver Schweiz banksektor, därför är landet fredat.

Det är bättre att rasera något felaktigt så snabbt det går för att sedan bygga upp något som historiskt sett var mycket bättre. Ju snabbare, ju bättre. Speciellt för alla barn som inte förtjänar att leva i värld skapad av psykopater och sjuka allianser. Stabilitet, även om den är tråkig utåt sett, måste ändå anses vara bättre än spekulation som drar till psykopater och sociopater. I en stabil värld hittar de med bra idéer ändå ut till allmänheten. I en psykopatiskt värld måste man ha tur och ibland suga kuk.
Senast redigerad av I-van-Toer 2021-07-17 kl. 14:32.
Citera
2021-07-17, 14:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ja, påskynda kollapsen som ändå kommer att komma. Keynes-ekonomin kommer att kollapsa. Frågan är inte om utan när. Samt Coudenhove-Kalergis vision om ett mulatt-Europa kommer inte köpas av många länder, inte heller HBTQ-agendan.

Varför hörde man liknande röster precis innan Nixon tog död på guldmyntfoten? Det s k Bretton Woodssytemet tog Nixon död på 1971 via påtryckningar från David Rockefeller eftersom det var ett hinder att få Kina på fötter. Allt som hänt sedan dess är det sådana som du som förespråkat för. Vi lever i er sjuka värld. Nu var inte Bretton Woodssystemet perfekt men flera gånger mer stabilt och mer mänskligt än att 23 av världens 25 mest förpestade städer, utsläppsmässigt, finns i Kina. Påskynda kollapsen kan bara vara positivt om man bryr sig eftersom något nytt måste födas ur det, och om det inte gör det så har man iallafall slutat med att skjuta det gigantiska problemet framför sig.

Du kan vara emot hur mycket du vill men det är, som sagt, din och många andras övertygelse att dagens system skulle vara så jävla bra. Så du har egentligen blivit av med din röst och väldigt få kommer lyssna på dig och dina gelikar när ni börjar gasta om konservatism. D v s att bevara Keynesianism. Givetvis vill dagens styrande behålla systemet som gjort dem rika. Tyvärr har eliten aldrig fattat att det bästa man kan göra för sig själv och sina rikedomar är att skapa ett drägligt liv för de som har mindre eller nästan ingenting. Det är så man bli ihågkommen. Detta kan ta sig olika former, allt från en benevolent diktator till en regering som tillåter direktdemokrati och folkomröstningar som i Schweiz. Vi har haft ett drygt dussin benevolenta diktatorer sedan 1900-talets början och Schweiz finns också kvar. Tyvärr så har psykopaterna mördat alla dessa benevolenta diktatorer och man behöver Schweiz banksektor, därför är landet fredat.

Det är bättre att rasera något felaktigt så snabbt det går för att sedan bygga upp något som historiskt sett var mycket bättre. Ju snabbare, ju bättre. Speciellt för alla barn som inte förtjänar att leva i värld skapad av psykopater och sjuka allianser.

Du missade poängen dock - att de som är så högljutt kritiska mot dagens system även är de som verkar vara mest emot the Great Reset.

Man kan förvisso vara emot båda systemen - jag är t.ex kraftigt kritisk till mycket med dagens penningpolitik och bankväsende/systemet, men i brist på något bättre (och jag tror inte the great reset är bättre) så är jag givetvis inte så korkad så jag tror det är en god idé att motarbeta och totalthaverera det system vi ändå har. Så länge man inte har nåt bättre att komma med ger det ett ganska omoget intryck att tjoa om att ”påskynda kollapsen” - det kommer bara påskynda just den ”great reset” ni verkar vara så kraftigt emot… eller något ännu värre - och inte lär det bli nån vänlig anarki med byteshandel klämkäcka bondmoror emellan om nu någon hoppades på det, det finns ett aldrig sinande överflöd av opportunister som kommer försöka ta makten och hela härligheten när/om allt faller..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-07-17 kl. 14:52.
Citera
2021-07-17, 15:25
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Du missade poängen dock - att de som är så högljutt kritiska mot dagens system även är de som verkar vara mest emot the Great Reset.

Andra får prata för sig själva. Jag är inte alls, personligen, emot "The Great Reset" om det medför något positivt. Jag kan samexistera med familjen Wallenberg här i Sverige om de lär sig av sina misstag. Jag har inga planer på att råna dem på deras miljarder. Jag utgår alltid ifrån att människor faktiskt kan förändras och se sina historiska misstag. Nu har två år gått utan Bilderbergmöten och det måste ses som något positivt. Vad jag hoppas på är att de med makt, eliten, ser ljuset och inte enbart deras egen girighet. En dag är kort, en vecka lite längre, en månad är mycket tid, år är framtid som inte går att greppa.

Jag har även omvärderat The Gerogia Guidestones. Christian J. Pintos dokumentär, Dark Clouds Over Elberton, ligger fortfarande uppe på YT. Det var jag som först lade upp den drygt ett år sedan. Jag håller idag med Herbert Hinzie Kersten att mänskligheten borde reduceras. Vi behöver garanetart inte fler kineser, indier, negrer, araber, amerikaner m fl. Till 500 miljoner? Kanske lite tufft, men till hälften av dagens befolkning, samma som när The Georgia Guidestones restes 1980 kanske är en bra början.

Citat:
Man kan förvisso vara emot båda systemen - jag är t.ex kraftigt kritisk till mycket med dagens penningpolitik och bankväsende/systemet, men i brist på något bättre (och jag tror inte the great reset är bättre) så är jag givetvis inte så korkad så jag tror det är en god idé att motarbeta och totalthaverera det system vi ändå har. Så länge man inte har nåt bättre att komma med ger det ett ganska omoget intryck att tjoa om att ”påskynda kollapsen” - det kommer bara påskynda just den ”great reset” ni verkar vara så kraftigt emot… eller något ännu värre - och inte lär det bli nån vänlig anarki med byteshandel klämkäcka bondmoror emellan om nu någon hoppades på det, det finns ett aldrig sinande överflöd av opportunister som kommer försöka ta makten och hela härligheten när/om allt faller..

"The Great Reset" kan bara vara något positivt om eliten drar rätt slutsatser från sina misslyckanden under 1900-talet och speciellt de senaste dryga 20 åren på 2000-talet. Jag räknar kallt med att eliten inte vill bli av med sina rikedomar och det enda sättet är att blidka de som inte fötts med en silversked i munnen. Man kan faktiskt samexistera. Det första som garanterat måste ske är att Europa, USA och Kanada kapar alla band till Kina. David Rockefeller var en psykopat. Eliten måste inse det och ställa om västvärldens och centraleuropas ekonomier till att igen bli mer självförsörjande. Man måste även släppa alla sjuka agendor som jag redan nämnt. Det viktigaste är att alla börjar förespråka kärnfamiljen och dess värden.

Opportunister har alltid funnit. Man måste helt enkelt erbjuda något som överröstar dem. Låt de finnas i periferin men huvudspåret måste vara glasklart, för mänsklighetens bästa.
Citera
2021-07-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Klaus Schwab förklarar hela idén med sin Stakeholder Capitalism (vilket han filat på i 50 år nu) i sin senaste bok "Stakeholder Capitalism: A global economy that works för progress, people and planet" som han släppte för 3 månader sedan.

För att helt förstå Schwabs tankegångar och visioner måste man även läsa in sig på hans andra stora livsverk: "The Fourth Industrial Revolution" (4IR) som han släppt tre böcker om de senaste fyra åren.

Det nya ekonomiska systemet med Stakeholder Capitalism kommer alltså att vara centraliserat på global nivå (det gamla ekonomiska systemet med fiat currency och börser ska skrotas) och de drivande kommer inte längre vara stater med dess regeringar (politiker ska ersättas av teknokrater) utan istället de stora techföretagen och globala organisationerna samt världsbaken.

Dessa megacorporations, med sina miljardärer till ägare, fångar individen i dess digitala system (4IR) i vilka individen kommer att sakna självbestämmande och frihet att välja. De nya "vaccinpassen" är vårt första möte med denna nya värld, där vi tvingas identifiera oss och verifiera allt inför vartenda beslut vi ska fatta. Allt kommer att vara kontrollerat, detaljstyrt och sammanlänkat till "The AI Government" i syfte att minimera individens påverkan på naturen, klimatet, miljön, jämlikheten och globalismen.

Dagens Kina är pionjärer med sitt "Social Credit system" i vilket varje individ endast kan överleva genom att rätta sig i ledet och gilla läget. Diverse utsvävningar och egna idéer (som du kunde 2019) kommer att omöjliggöras eller kommer medföra svårsmälta konsekvenser för den som avser att försöka.

Efter att ha satt sig in i "The Great Reset", "The Fourth Industrial Revolution", "Stakeholder Capitalism" och "Agenda 2030" (Vilket är första milstolpen mot planetens färd mot Agenda 21 som ska vara fullbordad år 2050) genom att läsa Klaus Schwabs böcker och tittat på World Economic Forums Youtube-kanal, så sitter man självklart med mängder av obesvarade frågor, exempelvis "Hur kan någon enda människa vilja leva på detta vis?" eller "Hur fan tänker dom?". Dessa naturliga frågor får vi svar på när vi plockar ut några väl valda böcker ur hyllan märkt "Psykopati" och "Sociopati".

Den nya ekonomiska världsordningen kommer varken att vara kapitalism, kommunism eller fascism utan istället teknokrati (Denna nya världsordning har teknokraterna planlagt och förberett minutiöst under de senaste 90 åren. Som hämtat ur våra allra värsta mardrömmar.

En författare som förklarar och diskuterar teknokratin på ett lättbegripligt sätt är amerikanen Patrick Wood. Han har skrivit tre mycket läsvärda böcker om detta.

Dags att lära känna vår fiende.

"Great reset" kommer att leda till 4IR tror jag. Precis som du har sagt hela tiden. Corona bluffen ökar tempot för omställningen, då allt kommer att bli digitalt snabbare. Det är det här dom hyperrika släkterna som styr världen vill. Det är den mest logiska förklaringsmodellen i nuläget.
Citera
2021-07-23, 11:05
Medlem
SmyghukareNs avatar
https://nyadagbladet.se/it-overvakning/okant-maktnatverk-fortsatter-forberedelserna-for-kommande-cyberkris/

"Inflytelserika makthavare fortsätter förberedelserna för något man beskriver som en förestående global cyberkris genom World Economic Forums nya projekt Cyber Polygon. Den 9 juli hölls ytterligare en övning inför en händelse som huvudmannen, den ökände ultraglobalisten Klaus Schwab, menar kommer att få coronakrisen att framstå som en “mindre störning” i jämförelse.

I december kunde Nya Dagbladet rapportera om Cyber Polygon – ett nytt fokusprojekt för ultraglobalisten Klaus Schwab och hans ökända maktnätverk World Economic Forum. Nyligen har man hållit ytterligare en övning vars syfte förklaras vara att förbereda sig på att förbereda världen på en global ”cyperpandemi” med ”digital vaccinering” och nya varianter av digital identifikation som lösning för att hålla den digitala världen skyddad från det man betecknar som ”cyberhot” och ”desinformation”."

Så covid passen är det första steget mot att du förlorar din frihet, för alltid.

Sedan lite cyberpandmi på detta, där dina digitala siffror på ditt bankkonto försvinner för gott.

Sedan när du inget äger, kan dom som är snälla och går med på deras krav, få lite mat och äta och någonstans och sova.

Du kommer inget att äga och vara såååå lycklig...
Citera
2021-07-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
https://nyadagbladet.se/it-overvakning/okant-maktnatverk-fortsatter-forberedelserna-for-kommande-cyberkris/

"Inflytelserika makthavare fortsätter förberedelserna för något man beskriver som en förestående global cyberkris genom World Economic Forums nya projekt Cyber Polygon. Den 9 juli hölls ytterligare en övning inför en händelse som huvudmannen, den ökände ultraglobalisten Klaus Schwab, menar kommer att få coronakrisen att framstå som en “mindre störning” i jämförelse.

I december kunde Nya Dagbladet rapportera om Cyber Polygon – ett nytt fokusprojekt för ultraglobalisten Klaus Schwab och hans ökända maktnätverk World Economic Forum. Nyligen har man hållit ytterligare en övning vars syfte förklaras vara att förbereda sig på att förbereda världen på en global ”cyperpandemi” med ”digital vaccinering” och nya varianter av digital identifikation som lösning för att hålla den digitala världen skyddad från det man betecknar som ”cyberhot” och ”desinformation”."

Så covid passen är det första steget mot att du förlorar din frihet, för alltid.

Sedan lite cyberpandmi på detta, där dina digitala siffror på ditt bankkonto försvinner för gott.

Sedan när du inget äger, kan dom som är snälla och går med på deras krav, få lite mat och äta och någonstans och sova.

Du kommer inget att äga och vara såååå lycklig...

Precis. WEF kör snart sitt augusti möte om "the great reset". Där ska dom analysera hur man ska gå vidare efter covid 19. Det här viruset har verkligen en fantastisk förmåga att anpassa världen efter 4IR och agenda 21
Citera
2021-07-24, 19:51
Medlem
Gissar att vi får covid 20 i julklapp och att nästa år blir ännu värre, the man behind the curtain borde rullas i en tunna med fjädrar. Sen springa naken o bli jagad av bögarna på soldäck på serenade.
Citera
2021-07-24, 20:00
Medlem
Övervakningssamhälle har vi levt i sedan 15-20 år tillbaka. Förstår inte grejen med ”chippet” i kroppen. Vi alla har ju smartphones så vi går redan runt och är helt övervakade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in