Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Du missade poängen dock - att de som är så högljutt kritiska mot dagens system även är de som verkar vara mest emot the Great Reset.
Andra får prata för sig själva. Jag är inte alls, personligen, emot "The Great Reset" om det medför något positivt. Jag kan samexistera med familjen Wallenberg här i Sverige om de lär sig av sina misstag. Jag har inga planer på att råna dem på deras miljarder. Jag utgår alltid ifrån att människor faktiskt kan förändras och se sina historiska misstag. Nu har två år gått utan Bilderbergmöten och det måste ses som något positivt. Vad jag hoppas på är att de med makt, eliten, ser ljuset och inte enbart deras egen girighet. En dag är kort, en vecka lite längre, en månad är mycket tid, år är framtid som inte går att greppa.
Jag har även omvärderat The Gerogia Guidestones. Christian J. Pintos dokumentär, Dark Clouds Over Elberton, ligger fortfarande uppe på YT. Det var jag som först lade upp den drygt ett år sedan. Jag håller idag med Herbert Hinzie Kersten att mänskligheten borde reduceras. Vi behöver garanetart inte fler kineser, indier, negrer, araber, amerikaner m fl. Till 500 miljoner? Kanske lite tufft, men till hälften av dagens befolkning, samma som när The Georgia Guidestones restes 1980 kanske är en bra början.
Citat:
Man kan förvisso vara emot båda systemen - jag är t.ex kraftigt kritisk till mycket med dagens penningpolitik och bankväsende/systemet, men i brist på något bättre (och jag tror inte the great reset är bättre) så är jag givetvis inte så korkad så jag tror det är en god idé att motarbeta och totalthaverera det system vi ändå har. Så länge man inte har nåt bättre att komma med ger det ett ganska omoget intryck att tjoa om att ”påskynda kollapsen” - det kommer bara påskynda just den ”great reset” ni verkar vara så kraftigt emot… eller något ännu värre - och inte lär det bli nån vänlig anarki med byteshandel klämkäcka bondmoror emellan om nu någon hoppades på det, det finns ett aldrig sinande överflöd av opportunister som kommer försöka ta makten och hela härligheten när/om allt faller..
"The Great Reset" kan bara vara något positivt om eliten drar rätt slutsatser från sina misslyckanden under 1900-talet och speciellt de senaste dryga 20 åren på 2000-talet. Jag räknar kallt med att eliten inte vill bli av med sina rikedomar och det enda sättet är att blidka de som inte fötts med en silversked i munnen. Man kan faktiskt samexistera. Det första som garanterat måste ske är att Europa, USA och Kanada kapar alla band till Kina. David Rockefeller var en psykopat. Eliten måste inse det och ställa om västvärldens och centraleuropas ekonomier till att igen bli mer självförsörjande. Man måste även släppa alla sjuka agendor som jag redan nämnt. Det viktigaste är att alla börjar förespråka kärnfamiljen och dess värden.
Opportunister har alltid funnit. Man måste helt enkelt erbjuda något som överröstar dem. Låt de finnas i periferin men huvudspåret måste vara glasklart, för mänsklighetens bästa.