2020-11-05, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror faktiskt att Georgia gick till Trump nu, när det bara är 50000 röster kvar och Biden ligger under med 18588 st (tidigare sa man att det var 200000 kvar).

Så nu måste Biden ta minst 34294 och Trump max 15706 av de röster som är kvar.

Dvs Biden behöver 68,5% av rösterna. Jag tror inte han tar det.

---------------------------------------------

Tänk sedan om Trump flippar Arizona och sen på något sätt tar Pennsylvania. Då har vi 2nd Term Trump!

Vilken är din källa?

Jag kör den här.
https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results
2020-11-05, 15:15
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Vilka counties är kvar att räkna i Georgia??

Är trenden i dessa REP eller DEM?
DEMS
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Varken du eller jag vet vad för bevis som finns. Jag räknar med att Trump har USAs bästa juridiska team så det är inga klåpare. Får se vad de lyckas få fram för bevis. Spännande är det iallafall.

Nej, vi vet inte det. Men som sagt var bevis måste hålla inför en domstol också. Inte bara på nätet. HD har mycket högre krav. Och de känner lagen och följer lagen.

Så även om de skulle tro att det varit valfusk, måste bevisen vara tillräckliga och visa på att det skett saker som bevisligen fått en kandidat att vinna. Just det där sista är svårt att bevisa. Det storskaliga system som påstås.

Ett litet valfusk här och där som gett eller annan röst påverkar ju inte valet i stort. Det Trumps jurister måste bevisa är att det skett storskaligt och hindrat Trumps vinst.

Det är en stor sak att påstå. HD river inte upp ett röstresultat i ett presidentval bara si så där. De måste ha mycket, mycket kött på benen för det. Det blir ju prejudicerande för framtida presidentval.

Har HD för hela landet eller HD i de respektive delstaterna rivit upp ett röstresultat tidigare? I så fall, vilka bevis krävdes? Det ger en viss fingervisning.

Hur många gånger har val överklagats till landets HD, eller delstaternas olika HD, som sedan har gett rätt till prövning?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Märkligt att det är tillåtet i usa att använda kampanj-material på sig vid rösträkningen.
Det är inte kutym att använda Vita Huset som kampanjarena. Inte heller att använda Vita Husets personal till kampanjarbete. Allt enligt Hatch Act från 1939.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hatch_Act_of_1939

Detta har tidigare Presidenter respekterat. Trump bröt mot denna tradition precis som han brutit mot de flesta tidigare normer.

https://www.nbcnews.com/politics/white-house/white-house-transforms-people-s-house-campaign-venue-n1237763

Trump bryter mot lagen utan att ens tänka på det.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Vilka counties är kvar att räkna i Georgia??

Är trenden i dessa REP eller DEM?
Demokratiskt. Men Biden måste vinna 75 procent av dessa 50.000. Det kan vara på håret.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vafan har egentligen hänt med Arizona? Har inte följt särskilt mkt med på valet under sista 24t. Men igår så var det klart att Biden (Kamala) hade vunnit Arizona, dock så blev jag förvånad över att Fox utropade Kamala som vinnare när 25p av rösterna kvarstog.
Det var aldrig klart där, på långa vägar! Någon i tråden skrev att Trump ringt upp Rupert Murdoch och skällt ut honom, men att Arizona förblev blått hos Fox.

Nu blir det spännande ett par timmar. Som jag förstått det kan det börja komma siffror från Arizona snart igen, men Nevada då? Pennsylvania och Georgia rör åtminstone lite på sig, och där känns det som Trumpen skulle kunna ro det i hamn.
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
En bra sammanfattning av Demokraternas monumentala valfiasko.

https://theweek.com/articles/947824/left-just-got-crushed

Denna freak show som kommer att äga rum när hysteriska demokrater tar makten kommer att bli intressant att skåda.

Jaa, jag har faktiskt ändrat mig. Tror USA skulle må bra av 4 år med puppet-biden.

Det kommer skingra alla tvivel över hur skadlig identitetspolitik faktiskt är.

Kan se det framför mig. Alla är rasister. Alla pratar för minoriteter. Ingenting går att svälja, för allt är falskt. Lite som Sverige.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Vinner Biden så blir det en seger för hans pedofila anhängare som kommer fira veckan lång.
Många fler barn kommer bli våldtagna framöver i USA.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Injicera eller applicera.. Varken du eller jag vet vad han menade den där dagen. Vi har gjort varsin tolkning.

Din tolkning är. När du ordagrant som en aspie har översatt det han sa direkt ifrån engelskan. Att man ska ta en spruta med desinfektionsmedel och spruta det rakt in i lungorna..

Det var inte det han sa.

Han sa att man håller på o kollar på ett gäng lösningar.. Inject har fler betydelser på engelska än det har på svenska. Så det är inte konstigt om att du får allt så fel när du sitter som retard o översätter allt ordagrant.

Sluta ful citera. Jag ser dig numera som en retard.
2020-11-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
50.000 röster kvar att räkna ja, men vad säger att dom redovisat alla dom röster dom hittills räknat?
Tidigare idag var det 232.000 röster kvar att redovisa för, efter det har bara 13.000 röster redovisats, vilket fick Biden att öka med 0,1%

Det har du naturligtvis rätt i, utgick från att räknade röster även var redovisade, men om din info stämmer finns fortfarande möjlighet till ändringar i slutresultatet.

Mysko att CNN inte meddelar sådant, eller så vet dom inte det själva?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
DEMS
Vilka counties är det då?
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Är jag pedofil som är anhängare av Biden?
Stämmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in