2020-10-29, 23:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Jag tillhör ingen "lobby" utan sitter lugnt på väl dokumenterat vetenskaplig grund.

Vad du fick lära dig på komvux får stå för dig själv.

Jag har inte kallat dig specifikt för lobbyist. Jag kan vetenskapen tämligen väl. Om du vill kan du besöka delforumet Näring, kost och kosttillskott. Där kan jag lära dig mycket.

(FB) Näring, kost och kosttillskott

Att vara strikt emot pasta eller att tycka att pasta r det bästa som finns är både extremiteter som saknar vetenskaplig grund. Lagom är bra.
Citera
2020-10-29, 23:22
Bannlyst
Du har gått förbi min gräns där jag kunde kalla dig för en jämnlike.

Det är uppenbart, att du med ditt språkbruk, och manér inte klassar in i mina kretsar.

Med en så låg vetenskaplig stringens och språklig förmåga tror jag vi inte har så mycket gemensamt.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag har inte kallat dig specifikt för lobbyist. Jag kan vetenskapen tämligen väl. Om du vill kan du besöka delforumet Näring, kost och kosttillskott. Där kan jag lära dig mycket.

(FB) Näring, kost och kosttillskott

Att vara strikt emot pasta eller att tycka att pasta r det bästa som finns är både extremiteter som saknar vetenskaplig grund. Lagom är bra.
Senast redigerad av Varsamt 2020-10-29 kl. 23:26.
Citera
2020-11-01, 17:54
Medlem
mishimas avatar
Det finns bara ett bra sätt att hålla koll på pastaportionerna, skaffa en hushållsvåg. En lagom portion är 90-110 g okokt pasta. Öka lite om du har ett fysiskt ansträngande jobb
Senast redigerad av mishima 2020-11-01 kl. 17:57.
Citera
2020-11-01, 17:57
Avstängd
2dl makaroner är minimum för en vanlig man.

Äter man mindre som "portion" är man en svennebanan som aldrig rört sitt beniga arsle. Eller vegetarian, same same.

Portioner underdrivs alltid på förpackningen för att framstå som det finns mer än vad det är.

Klassisk marknadsföring inget annat.
Citera
2020-11-01, 17:58
Medlem
Man skulle också kunna tänka sig att olika personer äter olika mycket.
Så den här tråden blir ungefär en tråd där man kan diskutera om en meter rep är tillräckligt.
Citera
2020-11-01, 22:14
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Kärringportioner. Äter jag bara makaroner och ost blir det en halvliter. Med köttfärssås ca 4dl.

Citat:
Ursprungligen postat av Darkmood
4dl makaroner och 10-15 köttbullar e ganska standard för mig, kör även lite riven ost på. Är dock 198 cm och 90 kg så jag är fan hungrig konstant. Eländigt

Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Min portion ligger på 3 dl gammaldags idealmakaroner och 15 köttbullar ungefär.

Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
2.5 dl eller 3 brukar vara en portion enligt mig

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
2,5-3 dl okokta bukar jag köra på.

Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer

Äter man mindre som "portion" är man en svennebanan som aldrig rört sitt beniga arsle. Eller vegetarian, same same.

Portioner underdrivs alltid på förpackningen för att framstå som det finns mer än vad det är.

Jag är jävligt nyfiken på vad ni herrar väger egentligen? Gärna även längduppgifter
Citera
2020-11-01, 22:21
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer

1.5 dl brukar vara lagom för en, däremot har jag mera kött i min kost. Är jag då en benrangel eller veg?
Citera
2020-11-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag är jävligt nyfiken på vad ni herrar väger egentligen? Gärna även längduppgifter
181 / 72
Citera
2020-11-01, 23:00
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
181 / 72
Då ligger du i lä Grattis! TROTS 2,5-3 dl makaroner Eller du kanske BARA äter det; utan både protein och grönsaker? Om inte, så har du mestadels brunt fett som gör att du inte går upp i vikt oavsett vad du äter
Citera
2020-11-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Då ligger du i lä Grattis! TROTS 2,5-3 dl makaroner Eller du kanske BARA äter det; utan både protein och grönsaker? Om inte, så har du mestadels brunt fett som gör att du inte går upp i vikt oavsett vad du äter
nej jag har alltid protein till... Fläsk, falukorv, köttbullar, korv - då stuvar jag oftast makaronerna - eller köttfärssås, då kör jag naturell. Och det är vad jag äter till lunch - sen äter jag det en gång till som kvällsmat.
Det har aldrig slagit dig att mitt jobb är som ett åtta timmars gympass för dig...?
Citera
2020-11-01, 23:06
Medlem
1 dl? Aldrig mindre än 4 dl. Men vi är alla olika så. =)
Citera
2020-11-01, 23:17
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini_
1 dl? Aldrig mindre än 4 dl. Men vi är alla olika så. =)

Ja, alla vi är olika tjocka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in