2020-10-28, 19:13
Medlem
Gladkattistans avatar
Som rubriken lyder, vilka är era tankar kring just allt med våldtäkt? Då skulle jag vilja ha mäns synpunkter på det hela.
Hur ser ni på våldtäkt, rätt eller fel? Bra eller dåligt? Varför isåfall?

Jag frågar inte om MeToo, vill någon så får ni kommentera det också så klart.

Men när en våldtäkt har hänt, ni hör eller läser om det, vad tänker ni? Hur reagerar ni? Skulle ni vilja ha mer kunskap om saken? Vad skulle ni vilja lära då?

Mod får gärna flytta om något krånglar.
Citera
2020-10-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkattistan
Som rubriken lyder, vilka är era tankar kring just allt med våldtäkt? Då skulle jag vilja ha mäns synpunkter på det hela.
Hur ser ni på våldtäkt, rätt eller fel? Bra eller dåligt? Varför isåfall?

Jag frågar inte om MeToo, vill någon så får ni kommentera det också så klart.

Men när en våldtäkt har hänt, ni hör eller läser om det, vad tänker ni? Hur reagerar ni? Skulle ni vilja ha mer kunskap om saken? Vad skulle ni vilja lära då?

Mod får gärna flytta om något krånglar.

Självklart är det fel. Men jag förstår även varför det sker.

När kvinnor sitter på makten till sex och har allt mer högre orealistiska krav på män, som de själva inte kan leva upp till och prostitution är olagligt är det många män som aldrig får ligga.

Det är inte ovanligt idag att en man är 30-40 år och aldrig haft sex.

Det resulterar i fler våldtäkter i form av bestraffning och att man vill stoppa in kuken i en kvinna.

Legalisera prostitution och våldtäkter hade troligtvis minskat.
Citera
2020-10-28, 19:19
Medlem
grungewhores avatar
Jag blir förbannad. Oavsett vad jag tycker om en kvinna förtjänar hon inte att bli våldtagen, den man som gör detta bör kastreras. Men självklart definierar jag våldtäkt utifrån överfallsvåldtäkt, eller medvetet tilltvingad sex. Om en kvinna under väldigt tveksamma eller vaga grunder vill få något till våldtäkt så vänder min kappa mot dem (Han tog mig på bröstet, han kunde inte ge mig jobbet jag trodde jag skulle få, han har en fru och han sa inget till mig, o s v)

Två saker jag som man inte skulle göra; våldta eller köpa en hora. Jag är för legala bordeller, men det betyder inte att jag skulle besöka en.
Citera
2020-10-28, 19:24
Medlem
Gladkattistans avatar
Rent allmänt: Roligt med respons! Folket ni får gärna fortsätta svara
Citera
2020-10-28, 19:27
Medlem
Ziayas avatar
Rätt eller fel? Våldtäkt är avskyvärt och borde ge hårdare straff. Om jag följer med en tjej hem, vi börjar sexa i sängen och hon mitt i ändrar sig så jag sluta direkt. Det är fel i huvudet på dom som vill ligga med någon mot dennas vilja. Så avtändande och äckligt.

Visst, finns störda som ljuger men de flesta skäms och maj. frias i våldtäktsmål. Ja, jag vill gärna veta mer om vilka som tafsar eller förgriper sig på tjejer så vi kan hitta en permanent lösning.
Citera
2020-10-28, 19:27
Medlem
lakritcs avatar
Våldtäkt i lagens betydelse är naturligtvis avskyvärt.

En kvinna som ångrar ett ligg från Tinder eller försöker profitera på kända, rika män har jag inga sympatier för.
Citera
2020-10-28, 19:32
Medlem
Gladkattistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy

Det är inte ovanligt idag att en man är 30-40 år och aldrig haft sex.

våldtäkter i form av bestraffning

Att vara 30 och "oönskad sexuellt", tror du att en del av det är mannens ansvar?

Det här med våldtäkter i form av bestraffning, tror du inte att kvinnor nekar en man då per automatik? Är det en helt oväntad situation i din värld?

(Sen är det klart jobbigt med orealistiska krav, säger ingenting om det). Tack för svar!
Citera
2020-10-28, 19:43
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Fast våldtäkt, överfall, pissrån och sånt handlar väl mer om låg IQ nötter som vill visa makt.

Det är störda människor. Sociopater..
Vanligt tex i krig där man avhumaniserat motståndarna.

Ingen som har empati och respekt för andra människor gör sådant i dess rätta definition. Det är därför vissa skit kulturer är extremt överrepresenterade vid sådana vidriga brott. Å andra sidan är det just skräp från sådana kulturer just unga kvinnor vill bjuda in till Sverige..

Sexuellt utnyttjande ligger nog närmre det normala människor kan slinta dit på, när någon passat på på fyllan osv, precis som kvinnor kan.

Varför skulle någon vilja ha sex med någon som tvingas till det, är helt vrickat.

Ja, jag brydde mig förr, men sedan när jag upptäckte att unga kvinnor inte brydde sig, utan ville släta över den rubbade utvecklingen med att smeta brunt skit på alla män, så tänkte jag att jag inte bryr mig längre. För dem är godhetssignalering, värdegrund osv viktigare.

Har även noterat, alltid när artiklar dyker upp i flödet på fb, om våldtäkter, är det män och gamla tanter som är oroade och upprörda, inga unga kvinnor. Så tydligen är de relativt ok med att vi blir mer och mer ett skitland där det stryker runt en massa män med en jävligt vidrig människosyn, som inte har någon empati, mot svenskar vare sig de är kvinnor eller män.

Sedan när unga kvinnor horar runt med negrer och blattar självmant, sjunker engagemanget ytterligare. Skulle jag se 4 negrer som knullar en svenska i någon buske, varför skulle jag störa dem mitt i sexet, det går inte veta vad de gör frivilligt och vad de tvingas till, iom att de lever ett liv som luder. Vem är jag att ifrågasätta det.

Vi är ju inte era män, som feministerna så fint säger, nej, men förvänta er då inget beskydd från oss. Det räcker med allt annat BS och lögner ni sprider om vita män dagarna i ända.

Svenska kvinnor skördar endast det ni så gärna sått.. år ut och år in har ni velat att 100k illegalt pack ska kunna stanna på svensk mark, trots att de hela tiden vart extremt överrepresenterade vid grov brottslighet. Självklart kommer människor som tycker det är ok att illegalt ta sig in i ett land, ljuga om sin identitet, få PUT genom bedrägeri, vara överrepresenterade av kriminella, inte så jävla svårt att fatta. Ni har skapat ett jävla kaos, som ni kommer få leva med, lycka till.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2020-10-28 kl. 20:11.
Citera
2020-10-28, 19:46
Medlem
Kan TS börja med definitionen för våldtäkt. Har TS samma ståndpunkt som lagen?
Citera
2020-10-28, 19:55
Medlem
Gladkattistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kan TS börja med definitionen för våldtäkt. Har TS samma ståndpunkt som lagen?

Jag har ingen definition just än då jag gärna vill höra vad folk tycker.

Jag har definitivt samma syn som lagen, detta trots ett märkbart ofungerande rättspraxis innanför rättsalens väggar.
Citera
2020-10-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkattistan
Jag har ingen definition just än då jag gärna vill höra vad folk tycker.

Jag har definitivt samma syn som lagen, detta trots ett märkbart ofungerande rättspraxis innanför rättsalens väggar.
Då kan du ju bara läsa gamla trådar.
Citera
2020-10-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Rätt eller fel? Våldtäkt är avskyvärt och borde ge hårdare straff. Om jag följer med en tjej hem, vi börjar sexa i sängen och hon mitt i ändrar sig så jag sluta direkt. Det är fel i huvudet på dom som vill ligga med någon mot dennas vilja. Så avtändande och äckligt.

Visst, finns störda som ljuger men de flesta skäms och maj. frias i våldtäktsmål. Ja, jag vill gärna veta mer om vilka som tafsar eller förgriper sig på tjejer så vi kan hitta en permanent lösning.
På samma sätt borde män då få göra och de inte ska känna sig skyldiga att ge kvinnan orgasm för någon jämställdhetskull
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in