2020-10-29, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Ja, en sak som jag reagerar på är att bolaget inte har specificerat på något sätt vad ersättningen avser. Man har inte heller skrivit något ifall man har gjort avdrag för ålder och bruk och hur stor självrisk man har dragit av. Något är märkligt i detta ärende...

Japp du har helt rätt, har också tänkt på detta,

Har kontaktat en ännu högre chef som säger att den andra chefen nu är på semester, då är frågan varför han tog på sig ärendet i måndags och inte gav det till någon annan.

Don har kommit fram till att ärendet hade hamnat fel, på någon avdelning i linköping?

Men att hon skulle undersöka detta. Väntar på samtal från dom
Citera
2020-10-29, 12:47
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ja, en sak som jag reagerar på är att bolaget inte har specificerat på något sätt vad ersättningen avser. Man har inte heller skrivit något ifall man har gjort avdrag för ålder och bruk och hur stor självrisk man har dragit av. Något är märkligt i detta ärende...
Jag har inte själv Folksam men när jag får brev från försäkringsbolaget ser det bara proffsigare ut helt enkelt. Det är också lite märkligt formulerat med fel ändelse och konstig grammatik.
Citera
2020-11-03, 14:21
Bannlyst
Fortfarande 0 kronor.... Fick höra att är det inga pengar inom måndag nästa vecka blir det ränta enligt konsumenterna.

Frågan är hur mycket räntan ligger på?
Citera
2020-11-03, 14:30
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Fortfarande 0 kronor.... Fick höra att är det inga pengar inom måndag nästa vecka blir det ränta enligt konsumenterna.

Här kan du läsa om dröjsmålsränta: https://konsumenternasblogg.se/kan-m...-handlaggning/
Citera
2020-11-04, 10:26
Medlem
miikoss avatar
Citat:

Referensräntan + åtta procenteheter. Idag så är referensräntan 0 %, så det blir 8 %.

Tänk på att det är årsräta, så det ökar inte många kronor för varje dag de dröjer.

Ta hjälp av Kronofogden om de inte betalar efter dina krav.
Citera
2020-11-04, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Referensräntan + åtta procenteheter. Idag så är referensräntan 0 %, så det blir 8 %.

Tänk på att det är årsräta, så det ökar inte många kronor för varje dag de dröjer.

Ta hjälp av Kronofogden om de inte betalar efter dina krav.

Precis, räknade på det. 320/månaden i ränta
Citera
2020-11-04, 16:29
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Kontakta Folksams kundombudsman.

https://www.folksam.se/kundservice/f...ndombudsmannen

Citat:
Tack för tipset. Gör detta imorgon

Vad sa kundombudsmannen? Att han inte hittade ärendet? 😁
Citera
2020-11-04, 16:35
Bannlyst
Citat:
Vad sa kundombudsmannen? Att han inte hittade ärendet? 😁

Det enda dom gjorde var att gav mig ett nummer till en annan chef. Som sa att vi jobbar på det. På måndag har det 2 veckor send er skulle betalats ut, utan att jag hört någon
Senast redigerad av rezpekt1057 2020-11-04 kl. 16:39.
Citera
2020-11-06, 09:22
Bannlyst
2 veckor har gått och ingen hjälp. Varje gång man ringer så säger dom ska kolla på det jag ringer upp.

Känns uppenbart att dom försöker slingra sig. Dags att kontakta en advokat?
Citera
2020-11-06, 13:20
Bannlyst
Advokaten tyckte detta var att kasta pengar i sjön. Men att han inte var förvånad då det gällde folksam. Att all kommunikation skulle tas via mejl och att dom måste ge ett datum.

Pratade återigen med den högsta chefen som inte alls tycker det är lång tid att behöva vänta 2.5 månad och det enda hon säger är vi jobbar på detta vi jobbar på detta vi jobbar på detta. Men får INGET svar om någonting.

Det var som sagt 2 veckor sedan dom skulle kolla vad som blivit fel och dom har inte kommit någonstans.

Snälla Flashback vad gör jag nu? Känns som att dom driver med mig bara. Det handlar liksom om 48.000:-
Citera
2020-11-06, 16:39
Medlem
Messerschmitts avatar
Jag kan inte se Folksams brev längre. Hade du angett ett bankkonto och skrev i så fall Folksam att de skulle betala till det? Nästan så jag börjar tro att de har något slags IT-fel som de inte kommer tillrätta med.

Eller också är det någon vikarie som tagit fel beslut och nu vet de inte hur de ska hantera det. Brevet var ju minst sagt taffligt skrivet om jag minns rätt.
Citera
2020-11-06, 19:54
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Advokaten tyckte detta var att kasta pengar i sjön. Men att han inte var förvånad då det gällde folksam. Att all kommunikation skulle tas via mejl och att dom måste ge ett datum.

Pratade återigen med den högsta chefen som inte alls tycker det är lång tid att behöva vänta 2.5 månad och det enda hon säger är vi jobbar på detta vi jobbar på detta vi jobbar på detta. Men får INGET svar om någonting.

Det var som sagt 2 veckor sedan dom skulle kolla vad som blivit fel och dom har inte kommit någonstans.

Snälla Flashback vad gör jag nu? Känns som att dom driver med mig bara. Det handlar liksom om 48.000:-

Du behöver ingen advokat.

Ansökan är ganska enkel att fylla i, de flesta betalar när de delges skulden av Kronofogden

Kostar bara 300 kr.

Långa handläggningstider nu dock.

https://kronofogden.se/Ansokaombetal...elaggande.html

Indrivning kan läggas till senare om de inte betalar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in