• 4
  • 5
2006-06-12, 19:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizotym
Det spelar ingen roll hur frisk en person än påstår sig vara, man ska givetvis använda sina egna verktyg. Det är är ingen förolämpning, utan ren självbevarelsedrift. Det torde personen i fråga förstå.
Tyvärr resonerar inte alla sådär... Många pundare är väldigt mytomaniska av sig, och ljuger ofta så mycket att de börjar ta sig själva på allvar... Om pundaren är sådär halvosäker på om han har hepatit eller inte så vaggar in sig och sin omgivning i att han är ren, tills att han ser det som en otroligt kränkande handling ifall någon vågar tro någonting annat...

Givetvis är inte alla amfetaminister sådär, men förvånandsväckande många... Tjacket ger dem en otrolig påstridighet och övertalningsförmåga, samtidigt som benson och alkoholen som de samtidigt häller i sig tar bort spärrarna och självkritiken...
Citera
2006-06-12, 22:12
Medlem
Jag vet hur pundare fungerar, jag har känt många under årens lopp. Jag gick ju dessutom på amfetamin regelbundet från -78-81. De kan bli riktigt jobbiga, i synnerhet om de har varit på under ett par dygn, då brukar jag inte stå ut att umgås med dem överhuvudtaget. Kommer någon tjackis över när man själv sitter och smånoddar och man märker att personen är alldeles stirrig och snurrig och dessutom är på gång att slå i sig ytterligare en 0,5:a så brukar jag be denne att gå. Gör han det inte så kastar jag ut honom. Vi heroinister är dock snälla människor, så länge vi får vara friska och ifred.
Citera
2006-06-29, 13:25
Medlem
Nemesis1s avatar
Jaha, nu har jag fått mitt testresultat, och tydligen var jag...
Citera
2006-06-29, 16:48
Medlem
ricky nr:1s avatar
trots att du utsätter dig själv för den risken att bli hepatit c smittad
samt med min dess värre sämre förmåga att ha empati så tyckte jag att det var j-a skönt att det hade gått bra för dig med provsvaren. "GRATTIS"
har inte själv hepatit c .. men måste få tillägga att känner sedan
barndomen några nära vänner till mig som har hepatit c där
samtliga fått det när dom har delat spruta .. tycker det är så in i
HELVETE tragiskt när man av slarv/oförsiktighet har sitt liv som insats därmed
riskerar att få en kronisk leversjukdom som speglar av sig som ett långvarigt
psykiskt lidande och framförallt hälsotillståndet som försämras med nedsatt
leverfunktion och följderna av det. " vill inte du skall tro att jag försöker
leka bror "duktig" som alltid vet vad som är bäst för allt och alla är själv inte guds bästa barn direkt som alltid tänker en gång för mycket innan jag agerar.

slutpläddrering: kom på i skrivandes stund att såg en artikel i expressen om en snubbe som fick sin skrumplever förorsakad av hepatit utbytt,första ingreppet som gjörs av det slaget.. och med ett gott resultat.. hoppas för dom som är drabbade och inte visste kan vara till ett glädjande besked

.. sköt om dig /ricky nr:1
Citera
2006-06-29, 18:20
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricky nr:1
trots att du utsätter dig själv för den risken att bli hepatit c smittad
samt med min dess värre sämre förmåga att ha empati så tyckte jag att det var j-a skönt att det hade gått bra för dig med provsvaren. "GRATTIS"
har inte själv hepatit c ..
Jodå, nu när jag är ren kan jag med gott samvete fortsätta att alla som får hepatit C är idioter som har sig själva att skylla!

Just kidding, riktigt så sympatilös är jag inte!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in