2020-10-27, 11:53
Medlem
Il.Malizias avatar
Jag körde nyligen förbi Farsta på väg hem från Nynäshamn och det slog mig att Farsta Strand/Larsboda har potential att vara ganska trevligt. Förutsättningarna är ändå bra med två sjöar och en å mellan de båda. Och bra kommunikationer med motorväg, pendeltåg och tunnelbana.

Hur är området idag för någon som bor där? Jämfört med omgivningen.
Citera
2020-10-27, 12:25
Medlem
Bor i närförort till Farsta, brukar promenera runt Magelungen och brukar alltid vara väldigt lugnt, iallafall när jag är där.
Citera
2020-10-27, 13:40
Medlem
Never-been-kisseds avatar
Lugnt och skönt område. Lite väl lugnt ibland kanske. Finns en jävligt skruvad lokalkrog i centrum om man vill se riktigt danna lokala alkisar spela bort sina sista pengar på jacken.

Fint kring Malungen om man gillar att promenera.
Citera
2020-10-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Jag körde nyligen förbi Farsta på väg hem från Nynäshamn och det slog mig att Farsta Strand/Larsboda har potential att vara ganska trevligt. Förutsättningarna är ändå bra med två sjöar och en å mellan de båda. Och bra kommunikationer med motorväg, pendeltåg och tunnelbana.

Hur är området idag för någon som bor där? Jämfört med omgivningen.

Som vanligt har man tryckt in sos fall bland vanliga hyresgäster så det är lite stökigt ibland
Citera
2020-10-27, 14:27
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabBorje
Som vanligt har man tryckt in sos fall bland vanliga hyresgäster så det är lite stökigt ibland
Jag förstår. Men det är mer lite random WT-svenskar som skapar kaos, det är inte stora samlingar invandrare?
Citera
2020-10-27, 19:35
Medlem
Citat:
Jag förstår. Men det är mer lite random WT-svenskar som skapar kaos, det är inte stora samlingar invandrare?

Farsta Strand är ett ganska litet område så det finns inte tillräckligt med idioter för att skapa större problem.

Visst har det varit skottlossning och mord där också men det är ju vardagsmat i det nya Sverige.
Citera
2020-11-02, 11:13
Medlem
Citat:

Ganska mycket blattar i hyreshusområdena på Nordmarksvägen, Ullerudsbacken och Brunskogsbacken. I arbetsför (men arbetslös) ålder minst 70%.

Mycket drogförsäljning. Det sköts in i en port häromveckan.
Citera
2021-05-17, 11:25
Medlem
DoubleWoods avatar
Sent svar, *bump!*, men jag bor i området.

Det är relativt lugnt, det är blandat dyra bostadsrätter och vanliga hyresrätter.
Ganska invandrartätt, gissar att ca 50% av barnens klasser i Magelungsskolan har utomeuropeisk bakgrund - vilket inte nödvändigtvis måste betyda något, men åtminstone grabben har ganska få helsvenska polare.

Det skjuts ibland i området, vi har en lokalpizzeria som är som de flesta förortssyltor, i huvudsak är det gamla fyllon som hänger där och skränar, men de är i stort sett harmlösa.

Närhet till t-bana, pendeln, R73 och inte minst Magelungen gör att det mesta är nära och naturskönt.

Jag trivs, men så är jag gammal betongunge också.. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in