2006-05-14, 14:25
Medlem
Karembeus avatar
Som alla vet så är barn mycket mer känsliga för diverse sjukdomar när det kommer till passiv rökning. Ni föräldrar och vuxna människor som röker runt barn, hur rättfärdigar ni detta?!?

Några länkar på området:

Tobaksrök ökar cancerrisk för spädbarn

Effects of passive smoking on
children’s health: a review

Passive smoking; Children protest
Citera
2006-05-14, 15:15
Bannlyst
Jag har inga barn själv, men anser att de föräldrar som röker bland sina barn inte tar sitt ansvar.
Citera
2006-05-14, 16:26
Medlem
Min gamla polare som jag var mycket med när jag var runt 8-10 år hade astma, hans föreldrar "båda" rökte hur mycket som helst! Tex när dom satt och käkade satt båda hans föreldrar och röka när han satt vid bordet.. Eller när dom åkte bil så rökte dom båda två när han och hans syrra var i bilen, hans syrra är var väll 5år då.
Citera
2006-05-14, 16:57
Medlem
alves avatar
Rökare är de mest arroganta människor som finns så fort de är röksugna.
Citera
2006-05-14, 18:41
Medlem
pettson2s avatar
Hade en kamrat en gång i tiden som lirade lite sport med mig. Han var en renlevnads människa som vad jag vet aldrig rört slaskan eller rökt/snusat. Hans föräldrar däremot var riktiga kedjerökare. Rökte hemma i bilen ja vart man än kan tänkas röka.

Killen orkade springa ungefär 200 meter sen var han slut plus att han lät som han snarkade när han andades. Tyckte verkligen synd om honom och alla som utsätter sina barn för samma behandling borde kölhalas omgående.
Citera
2006-05-14, 18:47
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Röker själv men jag aktar på mig när det kommer småbarn alternativt släcker ciggen ifall det kommer till det. Hatar föräldrar som bär omkring på småbarn och blossar som ett jävla lokomotiv, så respektlöst så jag finner inga ord för det.
Citera
2006-05-15, 22:15
Medlem
Jag är också en sån som släcker när jag kommer nära barn. Denna tråden känns lite *Whining* men jag förstår. Jag tycker inte precis heller om höggravida kvinnor som står och blossar mer än vad det finns rök på mitt rum i en vecka.. sjukt.. lack of responsibility
Citera
2006-05-15, 22:26
Medlem
Hatar de flesta rökare, så respektlösa....ska hädanefter alltid bo på bottenvåningen!!!

Röker man så bör man göra det där ingen annan människa kan ta skada av det, dvs i sitt eget hem(under fläkt) eller dyl.
Citera
2006-05-17, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Little T
Hatar de flesta rökare, så respektlösa....ska hädanefter alltid bo på bottenvåningen!!!

Röker man så bör man göra det där ingen annan människa kan ta skada av det, dvs i sitt eget hem(under fläkt) eller dyl.
hoppas att du inte kör bil (såvide du inte gör det under en fläkt hemma)
Citera
2006-05-17, 16:06
Medlem
Jag gillar inte berusade människor som dricker alkohol. Men jag går fan inte fram till folk på krogen och ber dom hälla ut ölen.

Icke-rökare är jävla gnällfittor i allmänhet.
Citera
2006-05-17, 16:14
Medlem
Amoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Jag gillar inte berusade människor som dricker alkohol. Men jag går fan inte fram till folk på krogen och ber dom hälla ut ölen.

Men om de hällde ut ölen över dig, eller tvingade dig att dricka en del av deras öl så skulle du kanske klaga lite...
Citera
2006-05-17, 16:17
Medlem
Avva66s avatar
Jag minns själv när man var liten, det röktes runt barn i bilar och i hemmet.
Saker och ting förändras, då för 25-30 år sen var det ingen som reagerade, nu skulle det bli ett ramaskri med all rätt. Lika var det med barnsäkerhet i bil,
den existerade knappt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in