• 1
  • 2
2020-10-27, 13:40
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Kulturella skillnader.

Det TS beskiver sker i åtskilliga familjer i Sverige av idag. Det brukar förklaras av de inblandade med att blod är tjockare än vatten.

Ett antikt ödesdrama i con-tempo-rar nutid (tautologi), där andra i familjen kan få sitta emellan och på olika mindre kul sätt få återgälda.

Arma Familj.
Citera
2020-10-28, 09:40
Medlem
Roidberts avatar
Du har ingen skyldighet att agera bankomat och ska självklart inte ge din parasit till bror dina pengar (han kommer givetvis inte att betala tillbaka). Har själv lånat ut mindre summor och även om jag har fått tillbaka pengarna med ränta så är det psykiskt påfrestande att inte kunna veta helt säkert om man kommer att få tillbaka pengarna eller ej (tog två månader att få tillbaka en skuld på 4000 och nästan ett år att få tillbaka en annan på 3000).
Citera
2020-10-28, 09:52
Medlem
Nästa gång ber du han se över sina skulder och utgifter o säger att om han hade mer kontroll över dessa så skulle han inte behöva springa runt o låna pengar o bete sig som en kackerlacka.

Folk är helt enkelt fruktansvärt dåliga på att hantera pengar.
Citera
2020-10-28, 10:02
Medlem
Säg att du kan låna ut 10 000 max. Dom får du troligen inte tillbaka, men nästa gång han vill låna kan du påpeka att du ju inte fått tillbaka förra lånet. Du kan se dom pengarna som en kostnad för att få han att sluta be om lån.
Citera
2020-10-28, 16:38
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massey
Säg att du kan låna ut 10 000 max. Dom får du troligen inte tillbaka, men nästa gång han vill låna kan du påpeka att du ju inte fått tillbaka förra lånet. Du kan se dom pengarna som en kostnad för att få han att sluta be om lån.

Är du miljonär eller dum i huvudet? Inte fan skall TS kasta iväg sina pengar så där.
Citera
2020-10-28, 19:39
Medlem
Säg att du ska ha ränta på pengarna och sen skriver ni ett skriftligt avtal som styrks av en advokat.
Med tanke på att du lånat honom pengar innan och att han har brutit sitt löfte tidigare så är det bara rimligt med ett avtal denna gången.
Citera
2020-10-28, 19:56
Medlem
Lånar hellre pengar till en nära vän än till någon bror eller kusin. Sist jag lånade ut pengar till min bror 10k.. Så fick jag tjata mig tilöbaka dom. Då sa han men du har ju över 200k hur kan du be om dom.
Citera
2020-10-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massey
Du måste vara en av dom sjukaste på flashback😂
Citera
2020-10-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japansktluder
Detta inlägg handlar om relationen mellan mig och min bror och relationen mellan min bror och hans fru (som jag avskyr som pesten för det är en lögnare och tjuv)

Min bror ringer aldrig mig utom när han behöver pengar eller något annat som jag äger. Denna gång behövde han, eller ville han låna 50 000 kr. vilket är ganska mycket pengar. När jag frågar honom när jag får tillbaka pengarna hör man hans fru skrika att (min bror ska säga till mig) att han inte vet när han kommer att betala tillbaka pengarna.

Om man inte "vet" när 50kSek ska betalas tillbaka för att man är fullmatad med lån och behöver få undan ett eler flera lån så att man kan låna mer innebär det att jag aldrig skulle få tillbaka mina pengar. Det skulle vara som ett svart hål. Så det blev inga pengar så då gick han till mina föräldrar och lipade om att jag inte *gav*, notera att ordet "gav" användes (som om jag var ett pengainstitut som delar ut pengar hej vilt) när han snackade med föräldrarna och de gav honom pengarna.

Så vad tycker du, är detta är bror man kan lita på när han blåser sitt eget blod och försöker blåsa sin egen bror? Vad tycker du? Sker detta bland andra familjekonstellationer nuförtiden?

Be hans sprutluder till kärring och din sk bror fara år helvete, är dom så kåta pengar kan hon alltid sälja lite sex så löser det sig nog
Citera
2020-10-29, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Är du miljonär eller dum i huvudet? Inte fan skall TS kasta iväg sina pengar så där.
Beloppet var ett exempel. Kan ju vara 500 kr också. Du lånar ju själv ut pengar upprepade gånger och får problem, varför gör du det?
Senast redigerad av Massey 2020-10-29 kl. 09:30.
Citera
2020-10-29, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Du måste vara en av dom sjukaste på flashback😂
I så fall är du ännu sjukare eftersom du faktiskt lånar ut 10 000 till bröder och får problem sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in