Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Jag är helt med på vad du säger men syftar kanske mer på situationer där frågeställningarna är likartade. Dvs där det inte i något av fallen finns ett klart rätt eller fel svar.
I psykologi och drogdelen är stämningen mer resonabel och framför allt ofta präglad av en hjälpsam attityd och en klar känsla av att man genuint vill varandra väl.
Medans kommentarerna om att man är en fullblodsidiot haglar i aktie och forumdelen.
Att ha fel på bilen och att vi tillsammans skulle kunna hjälpa varandra mot storkapitalet borde väl vara lika intressant som att hjälpa varandra vid val av drog eller med diagnosställning om allt annat är lika?
Där har du ju ett av problemen som du nämner. I aktier är inte stor kapitalet fienden... Så om du kommer med attityden att storkapitalet är fienden så kommer du göra varenda person som vet hur ett företag fungerar till din fiende.
Kapitalism har ingen fiende per definition då det bygger på verkligheten, marxister däremot ser kapitalism som sin fiende - då marxism bygger på en ideologi.
Varför du ser storkapitalet som en fiende har jag ingen aning om varför, världen fungerar på verkligt sätt inte ett ideologiskt sätt. Kapitalsminen drar nytta av det och idologismen (maxister) har svårt att acceptera det.
När det kommer till bilar så är felsökande och bil intresse 2 helt olika saker.
t.ex entusiater av volvosar bryr sig inte speciellt mkt om BMW'sar osv osv - samma upp delning som i sport.
För fel på bilar är det konstant samma dumma frågor "mitt avgas rör är trasigt - vad gör jag?"
Ingen bilmodell, årtal, bild, eller något att gå på alls... och man måste ställa 20 frågor innan man ens kan börja felsöka.. (samma på it delen av forumet)