Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-26, 23:21
Medlem
Varför är det så hetsig och aggressiv stämning i bil och aktieforumet medans det ofta är påtagligt trevligare och kamratligare stämning i tex psykologiavdelningen och inne hos knarkarna?

Håller ni med om att det är så?

Jag förstår att det är hetsigt i politikdelarna etc (vilket inte ska diskuteras här) men varför är det ofta det även i bil och aktieforumen?

Varför är narkomaner och folk med psykiska problem så mycket vänligare mot varandra?
Citera
2020-10-27, 01:39
Medlem
Jag är helt med på teorin om kunskap.
Narkotika och Psykologi är bägge psudo vetenskap.

Medans ekonomi & Bil är mer grundade i teknik och statistik.

Således får man alltså en lägre tolerans så fort någon kommer och flummar till det vs i en psudo-vetenskap där allt är möjligt och till och med individ relevant. Det fungerar inte på teknik och statistik.

Samma sak i politik forumet delen hör man samma idiotiska förklaringar i 20+ år.
Social demokraterna: "Mer ungdoms verksamhet sänker brottsligheten" i 20 år +++ Existerar inget bevis på att ungdoms verksamhet faktiskt sänker brottslighet.
Men byter dom mantra? Näe... fortsätter i 20 år+++
Någonstans blir man ju dum i huvudet...

"SD är rasistiska" - 20 år mantra trotts granskningar... 20 år senare Blähäää mina öron blöder av att ha hört samma argument i 20 år BYT SKIVA, Byt argument! Gör något annorlunda plzzzzzzzzzzzzzz!!
Klart man blir irriterad...
Senast redigerad av Chilledippen 2020-10-27 kl. 01:45.
Citera
2020-10-27, 01:43
Moderator
Psilosophers avatar
Handlar kanske om graden av självreflektion som följer av att förkovra sig i introspektiva discipliner?
Citera
2020-10-27, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Jag är helt med på teorin om kunskap.
Narkotika och Psykologi är bägge psudo vetenskap.

Medans ekonomi & Bil är mer grundade i teknik och statistik.

Således får man alltså en lägre tolerans så fort någon kommer och flummar till det vs i en psudo-vetenskap där allt är möjligt och till och med individ relevant. Det fungerar inte på teknik och statistik.

Samma sak i politik forumet delen hör man samma idiotiska förklaringar i 20+ år.
Social demokraterna: "Mer ungdoms verksamhet sänker brottsligheten" i 20 år +++ Existerar inget bevis på att ungdoms verksamhet faktiskt sänker brottslighet.
Men byter dom mantra? Näe... fortsätter i 20 år+++
Någonstans blir man ju dum i huvudet...

"SD är rasistiska" - 20 år mantra trotts granskningar... 20 år senare Blähäää mina öron blöder av att ha hört samma argument i 20 år BYT SKIVA, Byt argument! Gör något annorlunda plzzzzzzzzzzzzzz!!
Klart man blir irriterad...

Jag är helt med på vad du säger men syftar kanske mer på situationer där frågeställningarna är likartade. Dvs där det inte i något av fallen finns ett klart rätt eller fel svar.

I psykologi och drogdelen är stämningen mer resonabel och framför allt ofta präglad av en hjälpsam attityd och en klar känsla av att man genuint vill varandra väl.

Medans kommentarerna om att man är en fullblodsidiot haglar i aktie och forumdelen.

Att ha fel på bilen och att vi tillsammans skulle kunna hjälpa varandra mot storkapitalet borde väl vara lika intressant som att hjälpa varandra vid val av drog eller med diagnosställning om allt annat är lika?
Citera
2020-10-27, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Handlar kanske om graden av självreflektion som följer av att förkovra sig i introspektiva discipliner?

Ja det är ju en förklaring. Samtidigt gör ju vissa droger människor likgiltiga, känslomässigt avstängda och den som besöker psykologiavdelningen kan vara där för att livet ter sig hopplöst och utan mening.

En person med körkort, fin bil och en fulltankad aktiedepå borde ju efter i princip tio års uppgång vara mer tillfreds och därmed ha större utrymme för att bjuda till och vara trevlig.
Citera
2020-10-27, 07:27
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jävlar vilket påhopp så här på nattkröken.

Intressant också att du vet både mer om mitt sk "kändisskap" och framförallt hur jag försöker "mjölka" det än vad jag själv vet.

Jag var väl bara med i ett avsnitt? Eller har jag varit med i fler? Berätta gärna, jag är på riktigt intresserad. Jag försökte lyssna själv men tyckte dels att det fanns en liten distanserad underton av att dom gjorde sig roliga på vår bekostnad som inte var så trevlig i längden och framförallt bröts allt efter 15 minuter. Antar att man måste betala för att höra hela!?

Sen var ju jag lika "knäpp" och startade lika "knäppa" trådar innan det knappt fanns poddar och inläggen dom hänvisar till skrevs innan just den podden var officiell. Det lindrar förmodligen inte din irritation över min existens men kanske kan det bli lättare för dig att hantera att dom råkade ta med just mig där.

Och för att knyta ihop det hela med vad den här tråden handlar om så har jag väl varit ganska saklig i bil och aktieforumet, knappt diskuterat med narkomanerna eller dom psykiskt sjuka, mina iakttagelser är mest baserat på diskussioner jag överhuvudtaget inte deltagit i.

Faktum är att jag startade inte alls tråden ut i från hur jag själv känner mig behandlad utan enbart efter hur stämningarna är mellan alla forumanvändare.

Hur ser du själv på saken, om jag förstår dig rätt så håller du med mig i sak men ser den trevligare och vänligare tonen mer som ett utslag av högre tolerans som har sin grund i verklighetsfrånvänt leverne snarare än genuin vänlighet?

Med andra ord är det mer normalt och verklighetsförankrat att vara otrevlig enligt dig?

I så fall kan även jag tillstå att du verkar fullständigt normal.
Oroa dig inte för nonames och det där med flashbackpodden!

Jag är inte en så flitig besökare av varken bilforumet eller aktieforumet, men min uppfattning jag har fått av dessa forumsdelar du var inne på är att det är främst taxi-chafförer, blattar, wannabe”entrepenörer” som dras till dessa ännen.
Dvs. stora egon, små hjärnor, som försöker tävla om att vara störst bäst och vackrast mer eller mindre.
Citera
2020-10-27, 12:03
Medlem
Citat:
Jag är helt med på vad du säger men syftar kanske mer på situationer där frågeställningarna är likartade. Dvs där det inte i något av fallen finns ett klart rätt eller fel svar.

I psykologi och drogdelen är stämningen mer resonabel och framför allt ofta präglad av en hjälpsam attityd och en klar känsla av att man genuint vill varandra väl.

Medans kommentarerna om att man är en fullblodsidiot haglar i aktie och forumdelen.

Att ha fel på bilen och att vi tillsammans skulle kunna hjälpa varandra mot storkapitalet borde väl vara lika intressant som att hjälpa varandra vid val av drog eller med diagnosställning om allt annat är lika?

Där har du ju ett av problemen som du nämner. I aktier är inte stor kapitalet fienden... Så om du kommer med attityden att storkapitalet är fienden så kommer du göra varenda person som vet hur ett företag fungerar till din fiende.

Kapitalism har ingen fiende per definition då det bygger på verkligheten, marxister däremot ser kapitalism som sin fiende - då marxism bygger på en ideologi.

Varför du ser storkapitalet som en fiende har jag ingen aning om varför, världen fungerar på verkligt sätt inte ett ideologiskt sätt. Kapitalsminen drar nytta av det och idologismen (maxister) har svårt att acceptera det.

När det kommer till bilar så är felsökande och bil intresse 2 helt olika saker.
t.ex entusiater av volvosar bryr sig inte speciellt mkt om BMW'sar osv osv - samma upp delning som i sport.

För fel på bilar är det konstant samma dumma frågor "mitt avgas rör är trasigt - vad gör jag?"
Ingen bilmodell, årtal, bild, eller något att gå på alls... och man måste ställa 20 frågor innan man ens kan börja felsöka.. (samma på it delen av forumet)
Citera
2020-10-27, 12:07
Medlem
najass avatar
Trådrubrik ändrad från: Varför är det så hetsig stämning i ekonomi och bilforumet men trevligt i...

/mod
Citera
2020-10-27, 12:10
Medlem
Knarkare och psykiskt sjuka har typ hela landet emot sig ändå och har insett värdet av att hålla ihop. Muppar som ska bli börsproffs eller just köpt sin nya bil de vill glänsa med har mest bara hybris.

My 2 cents.
Citera
2020-10-27, 12:27
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Varför är det så hetsig och aggressiv stämning i bil och aktieforumet medans det ofta är påtagligt trevligare och kamratligare stämning i tex psykologiavdelningen och inne hos knarkarna?

Håller ni med om att det är så?

Jag förstår att det är hetsigt i politikdelarna etc (vilket inte ska diskuteras här) men varför är det ofta det även i bil och aktieforumen?

Varför är narkomaner och folk med psykiska problem så mycket vänligare mot varandra?

För att de som hänger i bil- och aktieforumen ofta är komplexfyllda personer som hänger upp sig på status och liknande skit, medan knarkare och psykiskt udda personer inser att det är fåfängt att bry sig och därför är avslappnat resignerade.
Citera
2020-10-27, 15:38
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trendman
Stämmer inte, jag vet flera välutbildade som hänger där.
Så du menar alltså att min uppfattning -stämmer inte- trots jag har varit aktiv på flashback betydligt längre än dig och antagligen känner till ansiktena bakom betydligt fler användare än dig?

Fascinerande. Om vi nu skall vara anekdotiska så säger min erfarenhet raka motsatsen.

Nejdu. Jag står fast vid att det är arbetarklass/pöbel som diskuterar bilar/aktier och dyl. på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in