Hej!
Jag är usel på matte och ränta och rörliga räntor osv, skulle någon kunna hjälpa mig komma i hamn med ett bra beslut?
Man ser just nu överallt i tunnelbanan affischer för att samla ihop sina lån/avbetalningar till bättre ränta och dessutom allt till samma ställe...
Jag tycker just nu att det skulle vara verkligen jättevärt men samtidigt är jag väldigt skeptisk till hur mycket jag får betala om det är mer eller mindre än vad mina utbetalningar kommer bli om jag inte skulle ta något samlat lån.
Så här ser mina nuvarande avbetalningar ut;
Webbhallen:
Komplett:
Företag som samlar lån är ju t.ex Sambla, Zmarta och typ alla banker.
Har ingen jättekoll, någon som skulle våga hjälpa mig med detta? Vet att det inte är så stora summor men skulle underlätta om jag betalade en faktura och dessutom så känns webbhallens ränta skyhög då jag i princip sänker beloppet endast med ca 200kr varje månad även om jag betalar in 469kr
Tack på förhand!
Jag är usel på matte och ränta och rörliga räntor osv, skulle någon kunna hjälpa mig komma i hamn med ett bra beslut?
Man ser just nu överallt i tunnelbanan affischer för att samla ihop sina lån/avbetalningar till bättre ränta och dessutom allt till samma ställe...
Jag tycker just nu att det skulle vara verkligen jättevärt men samtidigt är jag väldigt skeptisk till hur mycket jag får betala om det är mer eller mindre än vad mina utbetalningar kommer bli om jag inte skulle ta något samlat lån.
Så här ser mina nuvarande avbetalningar ut;
Webbhallen:
Citat:
2020-09-16 Kontoskuld vid föregående månadsfaktura 16 841,41
2020-09-22 Inbetalning -469,00
Ränta 207,32
Administrationsavgift 29,00
Kvarvarande kontoskuld vid utskick: 16 608
Lägsta belopp att betala: 469
Vi meddelar er härmed att Webhallen Sverige AB pantsatt och överlåtit samtliga rättigheter enligt kontokredit/köp på kredit
till Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) ("SEB"), 106 40 Stockholm. På grund av pantsättningen och överlåtelsen ska
betalning och övriga förpliktelser enligt kontraktet endast fullgöras till SEB. Betalning ska ske till bankgiro nr. 5054-8379.
Webhallen Sverige AB kommer dock fortsättningsvis till dess annat meddelas av SEB att ombesörja fakturering och övrig
kundservice.
Betalning på dina villkor - Betalar du in en lägre summa än enligt villkor (men lägst 469,00 SEK) görs köpet
automatiskt om till ett baskonto. Du betalar då 29 kr i administrationsavgift för varje månad, till 19.90% ränta.
2020-09-22 Inbetalning -469,00
Ränta 207,32
Administrationsavgift 29,00
Kvarvarande kontoskuld vid utskick: 16 608
Lägsta belopp att betala: 469
Vi meddelar er härmed att Webhallen Sverige AB pantsatt och överlåtit samtliga rättigheter enligt kontokredit/köp på kredit
till Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) ("SEB"), 106 40 Stockholm. På grund av pantsättningen och överlåtelsen ska
betalning och övriga förpliktelser enligt kontraktet endast fullgöras till SEB. Betalning ska ske till bankgiro nr. 5054-8379.
Webhallen Sverige AB kommer dock fortsättningsvis till dess annat meddelas av SEB att ombesörja fakturering och övrig
kundservice.
Betalning på dina villkor - Betalar du in en lägre summa än enligt villkor (men lägst 469,00 SEK) görs köpet
automatiskt om till ett baskonto. Du betalar då 29 kr i administrationsavgift för varje månad, till 19.90% ränta.
Komplett:
Citat:
Utestående kredit: 7 525,41
Minimum att betala: 679,00
Förfallodatum: 2020-10-27
Betalningsmottagare: Komplett Bank
Månadsfaktura - Komplett Bank Konto
Vänligen se över dina transaktioner för den senaste perioden.
Du väljer själv vilket belopp du ska betala. Du är inte skyldig att
betala mer än minimibeloppet innan förfallodatum.
Kontoöversikt för perioden
Saldo per 2020-09-01: 8 035,82
Kontohändelser: -640,00
Administrationsavgift: 39,00
Ränta: 129,59
Utestående kredit per 2020-09-30: 7 525,41
Kontohändelser i perioden Belopp
2020-09-03 Inbetalning -679,00
2020-10-01 Administrationsavgift 39,00
Du mottar faktura från Komplett Bank till följd av att du har valt finansiering från oss vid ditt köp från någon av våra samarbetsbutiker. Betalning ska vara oss
tillhanda innan ovan fastställt datum och med hjälp av de betalningsdetaljer som är specificerade ovan i detta brev. Vid utebliven betalning tillkommer
påminnelseavgift enligt lag, förseningsavgift, samt dröjsmålsränta om 24%. Tjänsten är undantagen mervärdesskatt. Har du frågor om din betalning kan du
besöka komplettbank.se eller kontakta Komplett Banks kundservice
36 månader delbetalning
Köpedatum:
2018-12-04
Köpesumma:
17 014,00
Månad:
23 av 36
Månadsbelopp:
640,00
Återstående skuld:
7 650,16
Minimum att betala: 679,00
Förfallodatum: 2020-10-27
Betalningsmottagare: Komplett Bank
Månadsfaktura - Komplett Bank Konto
Vänligen se över dina transaktioner för den senaste perioden.
Du väljer själv vilket belopp du ska betala. Du är inte skyldig att
betala mer än minimibeloppet innan förfallodatum.
Kontoöversikt för perioden
Saldo per 2020-09-01: 8 035,82
Kontohändelser: -640,00
Administrationsavgift: 39,00
Ränta: 129,59
Utestående kredit per 2020-09-30: 7 525,41
Kontohändelser i perioden Belopp
2020-09-03 Inbetalning -679,00
2020-10-01 Administrationsavgift 39,00
Du mottar faktura från Komplett Bank till följd av att du har valt finansiering från oss vid ditt köp från någon av våra samarbetsbutiker. Betalning ska vara oss
tillhanda innan ovan fastställt datum och med hjälp av de betalningsdetaljer som är specificerade ovan i detta brev. Vid utebliven betalning tillkommer
påminnelseavgift enligt lag, förseningsavgift, samt dröjsmålsränta om 24%. Tjänsten är undantagen mervärdesskatt. Har du frågor om din betalning kan du
besöka komplettbank.se eller kontakta Komplett Banks kundservice
36 månader delbetalning
Köpedatum:
2018-12-04
Köpesumma:
17 014,00
Månad:
23 av 36
Månadsbelopp:
640,00
Återstående skuld:
7 650,16
Företag som samlar lån är ju t.ex Sambla, Zmarta och typ alla banker.
Har ingen jättekoll, någon som skulle våga hjälpa mig med detta? Vet att det inte är så stora summor men skulle underlätta om jag betalade en faktura och dessutom så känns webbhallens ränta skyhög då jag i princip sänker beloppet endast med ca 200kr varje månad även om jag betalar in 469kr
Tack på förhand!