Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-25, 21:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn

En seriös enstaka rapport granskas dock noga och även om den råkar vara rapporterad för "fel" regel ser vi det lätt vid en kontroll av inlägget, det viktiga är att det kommer till vår kännedom.

Appropå ingenting agerar ni på användares rapporteringar eller läser ni trådar och letar regelbrott?
Jag förstår att ni inte har tid att läsa alla trådar, men är lite nyfiken.
Jag har tänkt att jag rapporterat ett par inlägg i en tråd, jag orkar inte rapportera samtliga.
Men det kanske jag borde.

I alla fall huvudfrågan är hur ofta ni själva aktivt letar regelbrott?
Citera
2020-10-26, 18:16
Moderator
Tinuviels avatar
Inlägg utbrutet till egen tråd.

// mod
Citera
2020-10-26, 18:19
Medlem
När jag modererade så var det väl mest att jag faktiskt läste väldigt mkt i de forum jag höll till i och tog regelbrotten i farten. Men till viss del bläddrar man ju igenom aktiva trådar också för att se hur det ser ut melkan varven.

Och när du rapporterar hjälper det om du skriver att det är fler inlägg också även om du inte rapporterar dem, det uppskattade iallafall jag.
Citera
2020-10-26, 18:50
Moderator
Allaballawallas avatar
Båda.

Läser massor med trådar/inlägg dagligen (Några hundratal/tusental inlägg en vanlig "lugn" dag och betydligt fler en hektisk dag när något speciellt har hänt som genererar masshysteri och en störtflod av nya inlägg.) och om jag då upptäcker regelbrott tar jag hand om dem, men självklart plockar jag även rapporter.

Den absoluta majoriteten av alla inlägg faller inom regelverkets ramar, så det är vanligtvis bara en "liten" mängd inlägg man behöver göra något åt och det är inte särskilt ovanligt att man missar regelbrott som medlemmarna uppmärksammar med en rapport.
Citera
2020-10-26, 18:50
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Appropå ingenting agerar ni på användares rapporteringar eller läser ni trådar och letar regelbrott?
Jag förstår att ni inte har tid att läsa alla trådar, men är lite nyfiken.
Jag har tänkt att jag rapporterat ett par inlägg i en tråd, jag orkar inte rapportera samtliga.
Men det kanske jag borde.

I alla fall huvudfrågan är hur ofta ni själva aktivt letar regelbrott?
Det enkla svaret är nog både och.
Citera
2020-10-26, 19:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Båda.

Läser massor med trådar/inlägg dagligen (Några hundratal/tusental inlägg en vanlig "lugn" dag och betydligt fler en hektisk dag när något speciellt har hänt som genererar masshysteri och en störtflod av nya inlägg.) och om jag då upptäcker regelbrott tar jag hand om dem, men självklart plockar jag även rapporter.

Den absoluta majoriteten av alla inlägg faller inom regelverkets ramar, så det är vanligtvis bara en "liten" mängd inlägg man behöver göra något åt och det är inte särskilt ovanligt att man missar regelbrott som medlemmarna uppmärksammar med en rapport.
Skulle man kunna tänka sig en striktare moderering i det du kallar hysteritrådar?

När nu forumet är så stort blir det omöjligt att hänga med om man har annat man måste göra.

Jag personligen har länge önskat en utvidgning av kvalitet före kvantitet. I hysteritrådarna är det mycket småkäbbel som inte för tråden framåt.
Vi har nu tre stora trådar.
En om Guilliani hur han nu stavas
En om Bidens son.
Och en om presidentvalet. Tillsamman närmare 5000 inlägg.

Vill man veta vad som är sant i de båda fallen och läsa om valet lär man få vika en hel dag eller 2.

Jag tänker på Stig-Björn Lundgrens berömda citat om att man får konturerna i msm och sanningen på flashback. Jag minns inte exakt ordalydelse men poängen är att det knappt går längre. Eller nej det går inte om man har andra åtaganden.

Jag har försökt att hjälpa till i mastodonttrådar och RPat men upplever sällan att det åtgärdas.
Det är dock bra när mod lägger in en varning för of topic som Tinuviel brukar göra.
Men tukta oss hårdare. Plz.
Senast redigerad av Gertrud1 2020-10-26 kl. 19:14.
Citera
2020-10-26, 19:10
Medlem
gato12s avatar
I vissa forumdelar är det tydligt att man inte beivrar regelbrott på eget bevåg.

Förmodligen främst på grund av man inte hinner med helt enkelt
Citera
2020-10-26, 19:12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
I vissa forumdelar är det tydligt att man inte beivrar regelbrott på eget bevåg.

Förmodligen främst på grund av man inte hinner med helt enkelt
Som exempelvis?
Citera
2020-10-26, 19:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Som exempelvis?
Min gamla käpphäst; Aktuella brott. Där finns det kvar en mängd onödiga oneliners om ras i allmänhet och svensk inrikespolitik i synnerhet.
I vissa fall en majoritet av en tråds inlägg.

Men som sagt, tror inte Modsen hinner med att kolla igenom störtfloden av trådar i forumet.

Och användarna vill uppenbarligen ha det så här då de inte RP:ar inläggen
Citera
2020-10-26, 19:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Min gamla käpphäst; Aktuella brott. Där finns det kvar en mängd onödiga oneliners om ras i allmänhet och svensk inrikespolitik i synnerhet.
I vissa fall en majoritet av en tråds inlägg.

Men som sagt, tror inte Modsen hinner med att kolla igenom störtfloden av trådar i forumet.

Och användarna vill uppenbarligen ha det så här då de inte RP:ar inläggen
Jag är helt med dig. Om jag läser så RP:ar jag ett gäng för att de ska ta sig dit.
I vissa forum verkar det ta ett par dagar. Minns inte vilka dock.
Men jag är helt enig. De större trådarna är ingen vits att ens försöka med. 4 sidor nonsens.
Citera
2020-10-26, 19:21
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Jag är helt med dig. Om jag läser så RP:ar jag ett gäng för att de ska ta sig dit.
I vissa forum verkar det ta ett par dagar. Minns inte vilka dock.
Men jag är helt enig. De större trådarna är ingen vits att ens försöka med. 4 sidor nonsens.
Tyvärr tror jag, som du är inne på, att folk undviker vissa trådar/forum.

Man vet att det är ingen idé
Citera
2020-10-26, 19:33
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Tyvärr tror jag, som du är inne på, att folk undviker vissa trådar/forum.

Man vet att det är ingen idé
Regulus antydde att Flashback hade problem och erbjöd sina lösningar.
Personligen tror jag att oläsbarheten gör att folk inte engagerar sig mer.
Det blir som i tråden med Hamid. Jag har bidragit med en del fakta men det drunknar i det allmänna kackalorumet. Nu behöver inte alla lyssna på mig alltid. Men det blir ju ingen diskussion om man inte hör varandra för allt brus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in