2020-10-25, 18:04
Medlem
Hej.
Tycker ni att det är viktigt att välja en attraktiv partner?
I mitt förra förhållande var min partner inte så attraktiv och funderar på om det är viktigt att välja efter utseende också?
Vad tycker ni?
Senast redigerad av Tysa 2020-10-25 kl. 18:48.
Citera
2020-10-25, 18:07
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tysa
Hej.
Tycker ni att det är viktig att välja en attraktiv partner?
I mitt förra förhållande var min partner inte så attraktiv och funderar på om det är viktig att välja efter utseende också?
Vad tycker ni?
Vad är attraktivt? Det viktigaste är ju att du finner din partner attraktiv på något sätt, inte hur de ter sig på en slags herr/damtidningsskala på 1-10.
Citera
2020-10-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Vad är attraktivt? Det viktigaste är ju att du finner din partner attraktiv på något sätt, inte hur de ter sig på en slags herr/damtidningsskala på 1-10.

Jag menar som jag tycker är attraktivt.
Senast redigerad av Tysa 2020-10-25 kl. 18:11.
Citera
2020-10-25, 18:11
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Jag menar vad jag tycker är attraktivt.
Men du förklarar inte på vilket sätt attraktiv? För mig är intellekt attraktivt, en söt näsa, ett skratt o s v. Jag skiter i vad andra tycker om min partner. Om det inte fanns något du fann attraktivt med din partner så förklarar väl det inte varför ni blev tillsammans, men varför ni inte är tillsammans nu. gör om. gör rätt.
Citera
2020-10-25, 18:12
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:

Jag går till 60% på hur vi fungerar ihop rent mentalt resten är på utseende. Om man enbart skulle gå på hur en person ser ut så skulle förhållandet bli ett rent helvete.
Citera
Medlem
Demetrioss avatar
Svaren blir olika för män och kvinnor.
Vems åsikt vill du veta?
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:

Något attraktivt har väl de flesta människor bara man tittar? Men jag antar att du menar fysiskt enbart?

Sådant är vanligtvis viktigare för killar än för tjejer. Alltså killar går mer på utseende medans tjejer går mer på andra kringliggande faktorer som de finner attraktiva, som en god ekonomi, "rätt värdegrund", status, långsiktiga mål osv.

Men sen är ju alla lite olika också, men det är väl klart att du ska välja någon du finner attraktiv på något vis, annars kommer du ju inte vilja ha sex med personen ellerhur?
Citera
2020-10-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Svaren blir olika för män och kvinnor.
Vems åsikt vill du veta?

Vad är det för skillnad?
Citera
2020-10-25, 18:24
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Hej.
Tycker ni att det är viktig att välja en attraktiv partner?
I mitt förra förhållande var min partner inte så attraktiv och funderar på om det är viktig att välja efter utseende också?
Vad tycker ni?

Det är väl egentligen ganska ointressant att veta vad någon annan än du själv anser om det. Om du trivs i en relation med någon du inte anser attraktiv - vad är då problemet? Om 100 andra personer vill vara i en relation med en attraktiv person, hur påverkar det dig?

Följ det som känns rätt och rimligt för dig. För det är ändå bara du som kan svara på vad som är attraktivt i dina ögon.
Citera
2020-10-25, 18:26
Medlem
Tribolts avatar
Vi tycker mycket olika om vad som är attraktivt.
Citera
2020-10-25, 18:27
Medlem
Japp. För mig är det viktigt, trots att jag är ful som fan själv. Har försökt med några väldigt fula och det funkar ett par gånger om jag blundar och tänker på någon annan. Men sen blir det ångest, äckelkänslor, gråta i duschen, fundera på självmord och allmänt omanligt patetiskt beteende.
Citera
2020-10-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Något attraktivt har väl de flesta människor bara man tittar? Men jag antar att du menar fysiskt enbart?

Ja. Någon som jag finner attraktiv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in