• 1
  • 2
2020-10-25, 19:53
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ok, så dom måste alltså inte, vilket stämmer med mina erfarenheter. Swish använder jag till höger och vänster, men har aldrig fått frågan. Konstigt att dom frågar på såna småsummor. Hade nån swishat 10, 20, 30 000 väldigt ofta hade jag kanske förstått det.
Just så är det. De vill inte fråga och bryr sig inte egentligen. Men som vi andra så är de ögontjänare som vill klara sig undan så gott det går. Trist är det.
Citera
2020-10-27, 00:56
Medlem
glajarns avatar
Behöver du hjälp med att säga upp bank kontot och be dom dra åt helvete? En sådan skit bank skulle jag bryta kontakten med omedelbart.
Citera
2020-10-27, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Behöver du hjälp med att säga upp bank kontot och be dom dra åt helvete? En sådan skit bank skulle jag bryta kontakten med omedelbart.

Så kan man ju göra tills det inte finns någon mer att bli kund i.

Inte bara i Sverige det blivit hårdare. En dansk pubägare fick sitt konto hos Dsnske Bsnk för att "de inte förstod hans verksamhet" och ingen annan bank ville ha honom heller:
https://ekstrabladet.dk/nationen/paa...tanter/8339142
Citera
2020-10-27, 17:21
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Så kan man ju göra tills det inte finns någon mer att bli kund i.

Inte bara i Sverige det blivit hårdare. En dansk pubägare fick sitt konto hos Dsnske Bsnk för att "de inte förstod hans verksamhet" och ingen annan bank ville ha honom heller:
https://ekstrabladet.dk/nationen/paa...tanter/8339142

Sen tror jag detta ändå är ovanligt så jag skulle i alla fall bryta med den banken. Om det nu inte är fler saker som ligger bakom som T.S inte har tagit upp här. Själv har jag aldrig råkat ut för något liknade inte hört något från vänner heller att någon har råkat ut för ngt liknande.
Citera
2020-10-27, 21:29
Medlem
SanGenarros avatar
Citat:
Sen tror jag detta ändå är ovanligt så jag skulle i alla fall bryta med den banken. Om det nu inte är fler saker som ligger bakom som T.S inte har tagit upp här. Själv har jag aldrig råkat ut för något liknade inte hört något från vänner heller att någon har råkat ut för ngt liknande.
Det är vanligare än du tror. Men de som blir avstängda går inte till tidningen eller till Flashback och berättar om det.

Det var ovanligt låga summor det handlar om. Jag gissar att vi inte fått hela historien och T.S är i bankens ögon är förknippad med väldigt hög risk. Ett annat alternativ är att någon uttråkad handläggare fått en lista med kunder att utreda och med halvslutna ögon skickat brevet till fel kund.
Citera
2020-10-29, 00:18
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanGenarro
Det är vanligare än du tror. Men de som blir avstängda går inte till tidningen eller till Flashback och berättar om det.

Det var ovanligt låga summor det handlar om. Jag gissar att vi inte fått hela historien och T.S är i bankens ögon är förknippad med väldigt hög risk. Ett annat alternativ är att någon uttråkad handläggare fått en lista med kunder att utreda och med halvslutna ögon skickat brevet till fel kund.

Det kanske är vanligt som du säger men jag har aldrig hört någon i min närhet som råkat ut för detta i all fall. Jag tror ändå det ska till mycket innan banken börjar få upp ögonen för något sådant här. Det som gör detta ännu konstigare är dom låga beloppen. Hade det varit större summor så hade jag haft förståelse.
Jag flyttar ganska stora belopp varje månad till andra banker men har aldrig fått några frågor om detta förutom dom vanliga frågor som alla får i början när man öppnar kontona.
Citera
2020-10-29, 14:00
Medlem
Araztras avatar
Kanske fastnade ts i en stickprovskontroll?

Att mindre summor swishas in och ut frekvent kan tex ha sin förklaring i att man köper/säljer på Tradera. Men med bankens lätt paranoida förhållningssätt så blir allt lätt penningtvätt, knarkaffärer, riggade matcher, darknet och fan och hans moster.
Citera
2020-10-29, 23:11
Medlem
SanGenarros avatar
Citat:
Det kanske är vanligt som du säger men jag har aldrig hört någon i min närhet som råkat ut för detta i all fall. Jag tror ändå det ska till mycket innan banken börjar få upp ögonen för något sådant här. Det som gör detta ännu konstigare är dom låga beloppen. Hade det varit större summor så hade jag haft förståelse.
Jag flyttar ganska stora belopp varje månad till andra banker men har aldrig fått några frågor om detta förutom dom vanliga frågor som alla får i början när man öppnar kontona.
Gissningsvis består ditt umgänge likt mitt inte av personer som blir ifrågasatta så ofta.
För har du svarat någorlunda sanningsenligt på bankens frågor och de överensstämmer med vad som kan förväntas av en person likt dig så får du inga frågor.
Citera
2020-11-02, 14:44
Medlem
Haha helt sjukt detta vad vill den här banken mig? Svarade på brevet med en förklaring att jag delat en restaurangnota med några vänner för 2 år sen och att jag inte kan inte bevisa dessa småtransaktioner närmare. Fick veta att dom inte godkände svaret och att jag måste besöka ett Forexkontor och avsluta mina konton (som att dom inte redan är avslutade?) genom att fylla i någon blankett och vänta några dagar och därefter ''ansöka om ett konto på nytt'', oklart om dem kommer godkänna ansökan då eller inte men jag ska tydligen göra det enligt deras kundsupport om jag vill bli kund ''igen''
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in