Citat:
Ursprungligen postat av
Adventurer6
Jag stör mig på att jag oftast är ganska/väldigt blyg/stel i många sociala situationer. Jag tycker att min personlighet är ganska konstig, vid ett par tillfällen har jag gjort personlighets test för introvert/extrovert och hamnat på noll. Alltså precis mitt i mellan. Jag har gjort många saker som skulle kunna beskrivas som väldigt modiga/oblyga men faktum är att jag ändå känner mig blyg i grunden. Jag kan förundras över personer som har extremt introverta jobb men som ändå lyckas föra sig socialt och oblygt i offentliga sammanhang, hur fan lyckas dom? Tidigare i livet har jag haft långa perioder (alltid) då alkoholen hjälpt mig med detta. Det är som att jag blir mer "normal" när jag dricker och väsentligt mycket mer modig. Dock har jag helt slutat att dricka nu.
Någon som har något tips?
Jag gissar att självkritiken är problemet, det är också det som dövas av alkoholen. När man är berusad tänker man inte "var det jag sa bra", "tycker de om mig" etc utan man kör på mer utan spärrar. För att du ska klara det utan alkohol behöver du bygga upp mer självrespekt och prioritera dig själv framför alla andra. Vad tror du om det?