• 1
  • 2
2020-10-26, 08:51
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jaha?

På vilket sätt berör detta personen som du citerar eller TS?

Fängelse finns alltså I straffskalan. Han jag citerade sa att läkarna bara hade skyldighet när fängelse normalt utdömdes.
Citera
2020-10-26, 09:25
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Fängelse finns alltså I straffskalan. Han jag citerade sa att läkarna bara hade skyldighet när fängelse normalt utdömdes.

"När det gäller misstanke om brott som ger mer än två års fängelse får hälso- och sjukvårdspersonal på eget initiativ anmäla till polis eller åklagarmyndighet"

"Ett positivt test för dopning hos läkare innebär inte anmälningsskyldighet eftersom det inte anses som grovt brott. Finns det dock barn med i bilden som kan fara illa så finns det en skyldighet att anmäla till socialtjänsten, enligt socialtjänstlagen."

http://dopingjouren.se/hjälpvård

Det är lätt att förbise detta med två år.
Citera
2020-10-26, 15:56
Medlem
tnems avatar
Citat:
"När det gäller misstanke om brott som ger mer än två års fängelse får hälso- och sjukvårdspersonal på eget initiativ anmäla till polis eller åklagarmyndighet"

"Ett positivt test för dopning hos läkare innebär inte anmälningsskyldighet eftersom det inte anses som grovt brott. Finns det dock barn med i bilden som kan fara illa så finns det en skyldighet att anmäla till socialtjänsten, enligt socialtjänstlagen."

http://dopingjouren.se/hjälpvård

Det är lätt att förbise detta med två år.

Bra, tack.
Det var skillnaden jag funderade över.
Citera
2020-10-26, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Fast vid doping- och narkotika-brott så kan polisen göra husrannsakan pga att fängelse finns i straffskalan.
Jag har erkänt andra brott som finns med i straffskalan också. Det handlar om allvarliga brott som de är skyldiga att polisanmäla.
Citera
2020-10-26, 18:08
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Strunt!

http://dopingjouren.se/hj%C3%A4lpv%C3%A5rd

Bra att veta... Tror du att det är lugnt att använda Werlabs i fortsättningen eller bör man oroa sig för eventuella problem? Har trots allt blivit pappa nu. Kör visserligen TRT nu, men kanske man ändå kommer upp i ca 40nmol.
Citera
2020-10-26, 18:17
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Bra att veta... Tror du att det är lugnt att använda Werlabs i fortsättningen eller bör man oroa sig för eventuella problem? Har trots allt blivit pappa nu. Kör visserligen TRT nu, men kanske man ändå kommer upp i ca 40nmol.

40 väcker ingen uppmärksamhet, det är bara ett lite högt Trt-värde.

Jag kan inte uttala mig om Werlabs, jag får min TRT genom den offentliga vården.
Senast redigerad av trottwell 2020-10-26 kl. 18:20.
Citera
2020-10-27, 11:44
Medlem
nero1s avatar
Jag får Elvanse och får lämna blodprov en gång om året som vanlig rutinkoll. Jag kör 250mg testo var andra till var tredje vecka som TRT. Gjort detta än längre tid och blodade mig i Augusti och fick ett brev för ett par veckor sedan om att allt såg bra ut utom mina blodvärden som var förhöjda (Hb 175, EVF - 0,5) Alltså precis på övre maxgränsen. Läkaren skrev att det kunde bero på om jag var uttorkad vid provtillfället men hon ville i alla fall följa upp det.
Skall lämna blodprov för vanlig rutinkoll så kollar dom aldrig dina testovärden om dom inte beställt det specifikt (typ vid misstanke eller nåt annat som motiverar det), däremot så kommer blodvärdena definitivt att påverkas vilket kan leda till spekulationer från deras sida. Även en väldigt liten dos kan ställa till det ordentligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in