2020-10-24, 15:25
Medlem
Två män i 20-årsåldern uppges ha blivit rånade på Storgatan i Ängelholm vid 02-tiden natten mot lördag. Flera gärningsmän (troligen fem) hotade brottsoffren genom att visa upp ett pistolliknande föremål. Gärningsmännen tilltvingade sig offrens mobiltelefoner samt en klocka.

Länk: https://polisen.se/aktuellt/handelser/2020/oktober/24/24-oktober-0207-ran-vapnat-angelholm/

Någon som vet mer om händelsen? Signalement på gärningsmännen? Har det skett fler, liknande grova rån i Ängelholm på sista tiden?
Citera
2020-10-24, 15:52
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Ängelholm är ganska lugnt. Men givetvis är ingen ort idag helt avskärmad från Det nya Sverige.
Citera
2020-10-24, 17:41
Medlem
Lasermopsens avatar
Var nån som fick luren ryckt ifrån sig på åpromenaden runt Pyttebron häromdagen. Men pistorån, ack ja... Tror dock det var en luftpistol, men man vet ju aldrig!?

Var själv o promenerade strax innan 21 till ICA Supermarket o har bara en laglig försvarsspray o har övat in lite enkla slag o trix, men 5 pers skulle jag inte börja mucka med...

Även om jag var ute relativt tidigt på kvällen så finns där mest 2 grupper;
De som står utanför krogarna o röker eller nått,
samt gängen med babbeluringar om 3-6 st som står i hörnorna...

O det är inte Kennet, Martin och Jörgen som fått lite för mycket i sig o får för sig att råna nån på sin mobil! Inget signalement? Troligtvis för att det var för mörkt...
Citera
2020-10-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Även om jag var ute relativt tidigt på kvällen så finns där mest 2 grupper;
De som står utanför krogarna o röker eller nått,
samt gängen med babbeluringar om 3-6 st som står i hörnorna...

O det är inte Kennet, Martin och Jörgen som fått lite för mycket i sig o får för sig att råna nån på sin mobil! Inget signalement? Troligtvis för att det var för mörkt...

Du har troligen rätt gällande sannolika gärningsmän. Men det hade ändå varit bra om det framkommit mera exakta uppgifter om detta specifika fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in