2020-10-24, 13:10
Medlem
BossModes avatar
Jag har ett billån kvar hos wasa kredit just nu på 89k.

Räntan : 3.95% och effektivt ränta 5.12%. Kan man få bättre ränta? Isåfall var?
Citera
2020-10-24, 15:22
Medlem
Det är inte så farlig ränta. Svårt att avbryta ett billån så och skaffa ett nytt då jag antar du tog det genom bilhandlare ?
Citera
2020-10-24, 15:24
Medlem
Prodelins avatar
Äger du nån fastighet? annars kan du ta lånet genom befintligt bostadslån och få det för samma ränta, dvs under 1%
Citera
2020-10-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Äger du nån fastighet? annars kan du ta lånet genom befintligt bostadslån och få det för samma ränta, dvs under 1%
Även om räntorna länge varit låga så är det nog sällsynt att du lyckas få något som är under 1%.
Citera
2020-10-25, 06:25
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin

Det är en bra idé men hur snabbt kan man betala av lånet då? Då kan man inte sälja bilen väl?
Citera
2020-10-26, 23:25
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossMode
Det är en bra idé men hur snabbt kan man betala av lånet då? Då kan man inte sälja bilen väl?

Så klart du kan sälja bilen, det är inte som ett blancolån som billån är, dvs lånet följer bilen.

Har du ökat ditt bostadslån med säg 500 tusen så skiter banken vad du ska använda det till, säljer du bilen så är inte bilen kopplad till lånet, du kan bara säga att du ska renovera bostaden, det köper dom lätt eftersom det ökar värdet, istället köper du en BMW eller nåt.
Citera
2020-10-27, 00:44
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossMode
Jag har ett billån kvar hos wasa kredit just nu på 89k.

Räntan : 3.95% och effektivt ränta 5.12%. Kan man få bättre ränta? Isåfall var?

Har du hus/ bostadsrätt så kan du självklart få bättre ränta om du belånar upp på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in