• 7
  • 8
2020-10-25, 21:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jane-K
Och vad är en slampa?
Jag ligger inte runt.

En slampa? Det är en kvinna som beter sig som en man.
Citera
2020-10-25, 22:14
Medlem
Sovjetunionen, säkert med fler länder hade specialtränade kvinnliga agenter som tydligen kunde knulla sig till känslig information. Det är en kvinnlig player på hög nivå det. Undrar hur utbildningen för sådana såg ut?
Citera
2020-10-25, 22:33
Medlem
Citat:
Och vad är en slampa?
Jag ligger inte runt.

Begreppet är vidare, är nog mer vad du anspeglar på.

Suka är kanske ett bättre ord.
Citera
2020-10-29, 17:41
Medlem
Ofrivilligtvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Jag tror ensamheten för män kommer öka mer och mer för varje år.
Det här är också deras egna problem eller sits som man satt sig i olikt deras förfäder som inte bara såg kvinnor som ligg eller porrstjärnor.

Kanske kommer man få tag på en kvinna här och var men det är säkerligen kvinnor som inte kan ta hand om sig själva. Kvinnor som kan ta hand om sig och försörjer sig själva kommer sällan vilja leva med en man mer och vi ser redan en ökning av ensamma män som blir mer och mer desperata.

Många kvinnor kommer behandla män som TS gör.
Det är ingen vinst att hämta en ny människa till ditt hushåll. Det är däremot en vinst att hämta hem en Bentley eller Tesla

Aldrig i många generationer har män varit så ensamma och blivit så avvisade oavsett ekonomi och utseendemässigt kvalitet. Det här kommer bara öka mer och mer för varje generation speciellt under denna kris då kvinnor numera lär sig att leva ensamma

Välskrivet Dixie

Min fru är 8 år äldre än mig och jag får ofta höra från andra män om hur man som man ska leda sin kvinna.

Jag tror dock många män och kvinnor lurar sig själva med att tänka att de sak hitta "the one".

För mig är en partner någon som kan stimulera mig intellektuellt, ha konversationer med, mål om framtiden, man kanske kan sätta upp som mål att skaffa en Bently eller Tesla men det är resan dit man kommer göra med en stabil partner... I slutet är objekten inte väsentliga.

En person som bara är ute efter sex har inget att tillföra, det viktiga är någon som kommer kunna hålla dig om ryggen och hjälpa dig mot ambitioner.

Sen är alla relationer oavsett byggda på kompromisser, man kan inte bedriva Gestapo i hemmet, kommunikation är nyckeln. Läst en del som säger att de vill bossa eller få andra att lyda deras kravlistor men man jobbar tillsammans, ligga rätt i energin och hjälpa varandra växa som personer.

Från mina egna erfarenheter så vet man att man är en bra man/kvinna så har man inga problem att hitta en lika bra partner.
Citera
2020-10-29, 17:45
Medlem
Citat:
Vad tycker ni om sådana?
Är det normalt att man ”playar” killar bara för att testa dom och se vart man kan få dom? Att man visar sitt bästa jag, ger dom all uppmärksamhet (men är samtidigt sig själv fullt ut) visar känslor och ger kärlek utan att man själv är kär om ni förstår hur jag menar?
Inte att man är ute efter sex då sånna relationer inte intresserar mig, men att man ibland vill se om killen faller för fort eller blir en utmaning eller om killen också är en player.

För mig kan det vara lite obekvämt om en kille tex blir kär för fort då han tror att han känner mig och faller endast för min typ ”charm” vilket gör att jag Omedvetet tappar intresse ganska fort men kan fortfarande vara trevlig mot honom tills han kallar mig player 🙄. Och är killen mer av en utmaning blir det kul ända tills han kommer med krav om hur vi ska ha det mellan oss, då känner jag att han bara var en utmaning för att komma mig inpå skinnet vilket gör att det känns onaturligt. Finns många jätte bra män vilket gör att jag inte lurar någon, men jag tar snabba beslut om hur det ska bli mellan mig och mannen jag har kontakt med beroende på vilken ”vibe” jag får.
Manliga players har jag haft mest kul med då de väldigt fort tror jag blivit kär i dom eftersom att jag är som jag är och uttrycker mig väldigt mycket och brukar pussas som de vill osv, men de blir typ förvirrade då jag ignorerar dom trots det jag visar och ”ger” dom (inte sexuellt men mest den där ”ego boosten” eller vad man kallar det)men bryr mig inte om deras ”spel” jag Vet om att de spelar. Blir aldrig svartsjuk heller vilket brukar störa dom då de från ingenstans ger mig massa detaljer om de tjejer de träffar som om jag ska reagera och bli arg, men då blir jag oftast mest nyfiken och ställer följdfrågor som jag bara får dumma svar på. Och vissa försöker till o me ragga på andra tjejer framför mig...
Men undrar mest varför man känner att man behöver skryta om att man är med andra till den man träffar. Aja.

Kär har jag varit några gånger och blivit sårad dessutom men jag har då bara fattat att det inte var rätt för mig. men tyvärr tänker jag mer med hjärnan än känslor när
Det kommer till kärlek då jag vet hur flyktiga känslor kan vara.

På nåt sätt kanske jag är en hopplös romantiker som egentligen vill hitta min egna ”the one” men har ej känt den ”kraften” än. Kan va helt mitt egna fel vet ej. Men harväldigt svårt att bli kär och känna det där äkta och hitta nån på min nivå.

Vet inte varöfr jag skrev detta men tänkte på just det här ikväll.

🙄

Nej det är inte normalt, varken för män eller kvinnor.

Hur svårt skall det vara att förstå? Springer du på manliga players har du bara sjukt dåligt omdöme att välja partner.

Men kvinnor är förstörd av feminismen som sprider en falsk bild om hur de tror män är. Så förstår att det är svårt med massa propaganda i tankarna som snurrar runt.
Citera
2020-10-29, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofrivilligtvillig
Välskrivet Dixie

Min fru är 8 år äldre än mig och jag får ofta höra från andra män om hur man som man ska leda sin kvinna.

Jag tror dock många män och kvinnor lurar sig själva med att tänka att de sak hitta "the one".

För mig är en partner någon som kan stimulera mig intellektuellt, ha konversationer med, mål om framtiden, man kanske kan sätta upp som mål att skaffa en Bently eller Tesla men det är resan dit man kommer göra med en stabil partner... I slutet är objekten inte väsentliga.

En person som bara är ute efter sex har inget att tillföra, det viktiga är någon som kommer kunna hålla dig om ryggen och hjälpa dig mot ambitioner.

Sen är alla relationer oavsett byggda på kompromisser, man kan inte bedriva Gestapo i hemmet, kommunikation är nyckeln. Läst en del som säger att de vill bossa eller få andra att lyda deras kravlistor men man jobbar tillsammans, ligga rätt i energin och hjälpa varandra växa som personer.

Från mina egna erfarenheter så vet man att man är en bra man/kvinna så har man inga problem att hitta en lika bra partner.

Du tycker Dixies ord är bra när hon mest skriver korkade feministiska saker i trådarna?

Hela hennes inlägg nu är typisk ultra feminism:

Pratar bara om "alla ensamma män" utan att nämna det uppenbara att det då finns i princip lika många ensamma kvinnor.

Sluta gå på dynga till tankar. Börja tänka själv!
Citera
2020-10-29, 19:23
Medlem
Ofrivilligtvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Du tycker Dixies ord är bra när hon mest skriver korkade feministiska saker i trådarna?

Hela hennes inlägg nu är typisk ultra feminism:

Pratar bara om "alla ensamma män" utan att nämna det uppenbara att det då finns i princip lika många ensamma kvinnor.

Sluta gå på dynga till tankar. Börja tänka själv!

Det var mer än jag visste om DD, jag går inte på titlar (försöker iaf) men ser inte rabiat feminismen i det du beskriver utan;
"Det här är också deras egna problem eller sits som man satt sig i olikt deras förfäder som inte bara såg kvinnor som ligg eller porrstjärnor." - Låter mer som något JB Peterson hade sagt i sin tingeling - peter pan liknelse.

Jag vill dock säga att kaka söker maka och vägen dit ser olika ut, men du givetvis helt rätt i att många män och kvinnor har svårt att finna varandra, än mindre forma fungerande relationer. DD påpekar individualism och materialism samt en osund inställning till sex som drivande, vilket för mig låter mer som något liberalkonservativt än neo-feministiskt.

"Det är ingen vinst att hämta en ny människa till ditt hushåll. Det är däremot en vinst att hämta hem en Bentley eller Tesla" - Detta kommer bli/är en trend bland de som har porr, eller om några år en A.I kompanjon, vilket kommer göra att vi bör se över vad vi faktiskt gillar med varandra.

Polariserande åsiktsmarkörer som att "hon är feminist, han är rasist, hon är svart, han är kristen" är för mig helt oväsentligt i en sakligt diskussion.
Citera
2020-10-29, 19:28
Medlem
Det räckte med att läsa hälften av din trådstart och huvudvärken kom direkt. Ingen vettig man vill ta i dig med tång ens...

Så kvar blir alla beta superstars och dom kommer ditt ego inte att vilja ha så din framtid är:

1) Singelmorsa

2) Blivande kattägare

Du kanske ska gå med i Facebookgruppen för singelmorsor redan nu?

Citat:
Ja vissa tycker jag är narcissist eller player när det kommer till dating. Inte för att jag vill va sån men har som sagt svårt för att bli ”kär”. men har lätt för att få uppmärksamhet pga ytligheter, vilket gjort att det är svårare för mig att bli intresserad på riktigt av nån då jag vill att nån ska förstå vem jag är på insidan utan att det ska behöva va ett jädrans jobb eller ens ett spel.
Citera
2020-10-29, 23:22
Medlem
Citat:
Vad tycker ni om sådana?
Är det normalt att man ”playar” killar bara för att testa dom och se vart man kan få dom? Att man visar sitt bästa jag, ger dom all uppmärksamhet (men är samtidigt sig själv fullt ut) visar känslor och ger kärlek utan att man själv är kär om ni förstår hur jag menar?
Inte att man är ute efter sex då sånna relationer inte intresserar mig, men att man ibland vill se om killen faller för fort eller blir en utmaning eller om killen också är en player.

För mig kan det vara lite obekvämt om en kille tex blir kär för fort då han tror att han känner mig och faller endast för min typ ”charm” vilket gör att jag Omedvetet tappar intresse ganska fort men kan fortfarande vara trevlig mot honom tills han kallar mig player 🙄. Och är killen mer av en utmaning blir det kul ända tills han kommer med krav om hur vi ska ha det mellan oss, då känner jag att han bara var en utmaning för att komma mig inpå skinnet vilket gör att det känns onaturligt. Finns många jätte bra män vilket gör att jag inte lurar någon, men jag tar snabba beslut om hur det ska bli mellan mig och mannen jag har kontakt med beroende på vilken ”vibe” jag får.
Manliga players har jag haft mest kul med då de väldigt fort tror jag blivit kär i dom eftersom att jag är som jag är och uttrycker mig väldigt mycket och brukar pussas som de vill osv, men de blir typ förvirrade då jag ignorerar dom trots det jag visar och ”ger” dom (inte sexuellt men mest den där ”ego boosten” eller vad man kallar det)men bryr mig inte om deras ”spel” jag Vet om att de spelar. Blir aldrig svartsjuk heller vilket brukar störa dom då de från ingenstans ger mig massa detaljer om de tjejer de träffar som om jag ska reagera och bli arg, men då blir jag oftast mest nyfiken och ställer följdfrågor som jag bara får dumma svar på. Och vissa försöker till o me ragga på andra tjejer framför mig...
Men undrar mest varför man känner att man behöver skryta om att man är med andra till den man träffar. Aja.

Kär har jag varit några gånger och blivit sårad dessutom men jag har då bara fattat att det inte var rätt för mig. men tyvärr tänker jag mer med hjärnan än känslor när
Det kommer till kärlek då jag vet hur flyktiga känslor kan vara.

På nåt sätt kanske jag är en hopplös romantiker som egentligen vill hitta min egna ”the one” men har ej känt den ”kraften” än. Kan va helt mitt egna fel vet ej. Men harväldigt svårt att bli kär och känna det där äkta och hitta nån på min nivå.

Vet inte varöfr jag skrev detta men tänkte på just det här ikväll.

🙄

Jaha... Finns många kvinnor i världen, du är inget speciellt i den benämningen.

Storhetsvansinne, skulle jag säga att du har. Men sedan får du försöka förstå att ta emot kritik och sedan konstruktiv kritik genom att du måste förstå att det där som du håller på med kommer få dig att förstå att det alltid finns någon som är mer känslokall än du genom att resoneras som du gör.

Pengar är makt, sedan om du är en kvinna och har pengar så kan du dirigera lite mer. Men genuint intresse måste du visa lite mer och det kan kanske vara svårare för en kvinna att visa.

Kvinnliga players, finns och de är oftast sexuella varelser. Ibland är det gott det med.
Citera
2020-10-30, 12:38
Medlem
Självklart kan tjejer / kvinnor precis som män kn’lla runt , speciellt idag med alla appar (vi ”stackars” män har inte alls samma möjlighet längre)

Sen tror jag tyvärr kvinnor i mkt större utsträckning använder sex som ett spel , att manipulera, som hämnd och till och med som ett självskadebeteende

Men om en kvinna mår bra , njuter , är ärlig så är det väl ändå inget problem om hon leker av sig lite
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in