2020-10-23, 00:57
Medlem
Grandiosos avatar
Man wanted for the rape and murder of a nine-year-old girl is beaten to death by a mob of 500 angry residents in Argentina

Citat:
A mob of angry residents beat a man to death before handing him over to the police, who were searching for him after he allegedly raped and murdered a nine-year-old girl in northern Argentina.
Video footage posted on social captured the shocking moment José Guaymas was being kicked while he was lying on the ground Wednesday evening in the San Miguel de Tucumán town of El Manantial.
Authorities had been looking for the 25-year-old who was accused of killing Abigail Riquel on Saturday.
Citat:
The defenseless girl's body was found naked on a vacant lot in the village of Villa Muñecas about 1,000 feet from her home. Riquel's head was covered with dirt and her clothes were found scattered on the ground.
A source with knowledge of the investigation told Infobae that Riquel tried to escape from Guaymas as he attempted to choke her to death. He later hit her over the head with a pile of hardened soil.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8868353/Man-wanted-rape-murder-girl-9-beaten-death-angry-residents-Argentina.html?ito=push-notification&ci=43531&si=12472832

Fick han vad han förtjänade eller skulle man låtit polisen ta hand om honom medan
han fortfarande i livet?
Citera
2020-10-23, 01:04
Avslutad
Vart är filmen??? Nån av dessa 500 har ju filmat.
Bilder på offret borde definitivt finnas.

Detta är rimligare än att han inte bestraffas och gör det igen. End of story.
Citera
2020-10-23, 01:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Man wanted for the rape and murder of a nine-year-old girl is beaten to death by a mob of 500 angry residents in Argentina

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8868353/Man-wanted-rape-murder-girl-9-beaten-death-angry-residents-Argentina.html?ito=push-notification&ci=43531&si=12472832

Fick han vad han förtjänade eller skulle man låtit polisen ta hand om honom medan
han fortfarande i livet?

Vet vi ens om han var den skyldige?
Citera
2020-10-23, 01:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vet vi ens om han var den skyldige?
Sista gången den mördade flickan, Abigail Riquel, sågs i livet var det i sällskap
med just honom. Han ska ha hållit henne i handen.
Citera
2020-10-23, 01:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Sista gången den mördade flickan, Abigail Riquel, sågs i livet var det i sällskap

Det är inte mycket till bevis.
Citera
2020-10-23, 01:14
Medlem
Citat:

Det där skulle dock aldrig hålla i rätten för fällande dom vad är bevisen?
Citera
2020-10-23, 01:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

han fortfarande i livet?

Jag ser inga problem med det, gör du?
Citera
2020-10-23, 01:24
Medlem
Onanikrems avatar
Vi får verkligen hoppas han var den skyldige! Och om så, var det helt rätt. Hoppas han fick lida ångest länge och vara medveten om att han skulle stampas ihjäl för vad han gjort med flickan. Hoppas han fick uppleva vad hon fick uppleva sina sista minuter i livet.
Citera
2020-10-23, 01:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag ser inga problem med det, gör du?
Ta lagen i egna händer, det är något jag tror blir allt vanligare att vi kommer att få se
runt om i världen. Till och med i lilla Sverige.
Men det har sina sidor och jag kan väl tycka att det är bäst ändå att rättsväsendet får
handlägga det hela. Så att inte vi riskerar att oskyldiga drabbas för det kan vara lätt
hänt när folk rusar åstad i vrede och hämndlystnad.

Nu tror jag i just det här fallet att han som slogs ihjäl också mycket riktigt var skyldig.
Det mesta tycks peka på det.
Men om han trots allt ändå inte var det?
Då står man där med ett misstag som inte går att reparera.

Edit: Man är tydligen mycket för att hämnas därborta i tangons hemland.
Och den här gången gick man bevisligen på fel person.
Father, 50, of a man WRONGLY accused of sexually assaulting a 12-year-old boy is beaten to DEATH by vigilantes who also set his house on fire as they hunt for his son
https://www.dailymail.co.uk/news/article-6856529/Vigilantes-Argentina-killed-father-man-cleared-sexually-assaulting-boy-12.html
Senast redigerad av Grandioso 2020-10-23 kl. 01:49.
Citera
2020-10-23, 01:41
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Vart är filmen??? Nån av dessa 500 har ju filmat.
Bilder på offret borde definitivt finnas.

Detta är rimligare än att han inte bestraffas och gör det igen. End of story.
Kanske finns på theync, såg någon som blev lynchad där idag och de kan stämma överens med detta.
Citera
2020-10-23, 01:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ta lagen i egna händer, det är något jag tror blir allt vanligare att vi kommer att få se
runt om i världen. Till och med i lilla Sverige.
Men det har sina sidor och jag kan väl tycka att det är bäst ändå att rättsväsendet får
handlägga det hela. Så att inte vi riskerar att oskyldiga drabbas för det kan vara lätt
hänt när folk rusar åstad i vrede och hämndlystnad.

Nu tror jag i just det här fallet att han som slogs ihjäl också mycket riktigt var skyldig.
Det mesta tycks peka på det.
Men om han trots allt ändå inte var det?
Då står man där med ett misstag som inte går att reparera.

Det händer redan nu, det är en sorglig utveckling av vårt samhälle. Jag tror att vi kommer att få leva med det, sad future.
Citera
2020-10-23, 01:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Kanske finns på theync, såg någon som blev lynchad där idag och de kan stämma överens med detta.
Det är väl detta: (Varning för att man visar den mördade flickan i början.
Hennes misstänkte baneman tycks bli medvetslös rätt snabbt vad jag kan uppfatta)
https://theync.com/killer-rapist-caught-beaten-by-unforgiving-mob.htm

Hur kommer nu polismyndigheterna tackla detta kan man undra?
Ser man "mellan fingrarna" på den ursinniga hämndakten eller ska man låta
lagföra folk här? Grannlaga uppgift kan det bli om man ska ha uppemot 500 pers
inför rätta...

Ps. Killen med ett tydligen mångårigt och svårt missbruk bakom sig, hade nyss blivit
frigiven från ett fängelsestraff, och hade avancerade planer på att ta livet av sig
medelst hängning, men istället kan han då ha valt att gå ut och locka med sig en
liten tjej att våldföra sig på och döda.
Senast redigerad av Grandioso 2020-10-23 kl. 02:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in