• 4
  • 5
2020-10-24, 01:53
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
”Ifall Twitter...ursäkta...migrations- och justitieminister Morgan Johansson...”

Detta var en rolig kommenterar från Tobias Andersson. Fick mig att dra på smilbanden.

Samma här, brast ut i garv då det var en sån oväntad kommentar givet omgivningen. Samma med Åkesson som brukar gå rätt hårt åt miljöpartiet som han ofta lyckas bra med, inte otrevligt men träffsäkert, bland annat nu i senaste debatten med hon finskan.
Citera
2020-10-24, 15:57
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Nej rättssystemet är åt helvete.
Samma med mordet på Tommie Lindh.
Tobias Andersson från SD tog upp ett brev från Tommies familj i riksdagskammaren mot Morgan Johansson.
Hur man kan ha förtroende för Morgan Johansson efter de senaste åren är för mig en stor gåta.

Jag anser inte att Morgan Johansson är inkompetent, svag eller passiv. Problemet är att hans mål är att behålla makten. Att tillhandahålla rättvisa, lag och ordning etc. är inte av intresse för honom.

Om invandring helt förstör landet är det inte s för honom.

Förhoppningsvis är han och Annika Strandhäll för gamla för att skaffa barn.
Citera
2020-10-24, 16:28
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Jag anser inte att Morgan Johansson är inkompetent, svag eller passiv. Problemet är att hans mål är att behålla makten. Att tillhandahålla rättvisa, lag och ordning etc. är inte av intresse för honom.

Om invandring helt förstör landet är det inte s för honom.

Förhoppningsvis är han och Annika Strandhäll för gamla för att skaffa barn.

Ja det ligger en del i det du säger. Juste makten.
Såg ett utspel idag från honom att att Sverige ej ska va en magnet för asylsökande(eller något i den stilen)
Men sen står han med MP nån vecka senare och vill öppna gränserna.
Sen hans twittrande är.... ja som strandhäll för några år sen, där tycker jag han visar sig inkompetent.

Det var ett tag sen de större kom med någon Opinionsundersökning nu va?
Oktober är snart slut..
Mogge är nog en rätt bra valarbetare åt SD.
Citera
2020-10-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Nej, just det.

Det jag ogillar mest med Morgan Johansson är hans hånfulla leende och överlägsna attityd. Därför var det en sådan befrielse att se honom bli verbalt krossad av Tobias Andersson. Jag tror faktiskt det sved ganska ordentligt hos Morgan, även om han naturligtvis är tillräckligt slipad för att inte helt tappa fattningen.
Mogge blev alldeles torr i munnen, blicken flackade och ögonen blev kolsvarta. Jag stannade upp bilden när han fick höra om brevet och jag blev mörkrädd när jag zoomade in hans ondskefulla ögon. Ser ut som Jack Nicholson i filmen The shining. Förövrigt blir nog detta youtube-klipp när Morgan får byxorna neddragna av Tobias Andersson en youtubeklassiker i storlek med riksdagsdebatten mellan Henrik Vinge och Leila Ali-Esbati.
Citera
2020-10-27, 21:58
Moderator
Tinuviels avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2020-10-27, 23:13
Medlem
Pungsvings avatar
Jaktgeväret fram.
Citera
2020-10-28, 16:51
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
I en interpellationsdebatt i riksdagen idag tog Tobias Andersson upp det hemska mordet på Tommie Lindh.

Morgan Johansson som inte gillar att man tar upp invandrares brottslighet försökte då kontra med att SD borde skämmas som utnyttjar en ung mans död för att plocka politiska poäng.
Morgan Johansson visste minsann också att Tommies föräldrar inte ville att mordet på Tommie utnyttjades av nazister och rasister.
Så han tyckte, nä han tillomed krävde att SD skulle sluta utnyttja Tommies död för att plocka politiska poäng.

Det lille Morgan inte hade räknat med var att Tobias Andersson hade ett brev med sig från Tommies pappa där han skuldbelägger regeringen för mordet på hans son.

Se klippet och säg om ni nånsin sett Morgan Johansson blivit så ägd?

https://www.youtube.com/watch?v=4cyVwQn_XEM

Det var extremt fult av Morgan att hänvisa till föräldrarnas önskan att nazister och rasister inte skulle utnyttja sonens död, och därmed indirekt mena att SD inte borde nämna händelsen, som om de vore något av detta.

(Man behöver givetvis inte vara rasist för att man (SD) inte tycker att vi ska låta ett oändligt antal utlänningar flytta till Sverige och här försörjas av andras skattepengar...)
Citera
2020-12-23, 20:19
Medlem
Amfomss avatar
Starta insamling till hitman ter sig som en mycket bra investering för Sverige.
Citera
2020-12-24, 07:35
Medlem
Mycket bra klipp.
Men något som jag reagerar på är att dvärgen som är förtroendevald som det så fint heter faktiskt står och ljuger och hittar på i riksdagen, en politiker som medvetet hittar på och sprider desinformation borde avgå med omedelbar verkan, i vilket land som helst hade detta skett, förutom i Sverige där det är en merit som politiker att vara falsk och manipulativ.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in