• 1
  • 2
2020-10-22, 09:34
Medlem
ListenersLeafs avatar
Jag har länge funderat på om man skulle kunna dra ner sina matkostnader genom att köpa foder för djur. Det borde innehålla alla vitaminer och mineraler som en människa behöver. Det djur som är mest likt en människa måste vara gris? Vad är billigast? Ska man blanda foder för olika djur?

Detta skulle ju kunna dra ner ens matkostnader något enormt.
Citera
2020-10-22, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ListenersLeaf
Jag har länge funderat på om man skulle kunna dra ner sina matkostnader genom att köpa foder för djur. Det borde innehålla alla vitaminer och mineraler som en människa behöver. Det djur som är mest likt en människa måste vara gris? Vad är billigast? Ska man blanda foder för olika djur?

Detta skulle ju kunna dra ner ens matkostnader något enormt.
Kan du inte bara idissla på någon kommunal gräsmatta?
Citera
2020-10-22, 09:42
Medlem
Djurmat är dyrt
Citera
2020-10-22, 09:47
Medlem
ListenersLeafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Djurmat är dyrt

Jag tänker att det måste vara billigare än den maten jag vanligtvis äter. ICA Basic typ. Jag tänker att man kan köpa pellets på i en butik för utfodring av djur som man har i djurhållning. Te.x gris, höns, får
Citera
2020-10-22, 09:47
Medlem
ListenersLeafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Kan du inte bara idissla på någon kommunal gräsmatta?
Nej, Jag är inte vegan och vill se till att jag får i mig alla näringsämnen.
Citera
2020-10-22, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ListenersLeaf
Nej, Jag är inte vegan och vill se till att jag får i mig alla näringsämnen.
Grisfoder är vegetarisk.
Citera
2020-10-22, 11:18
Medlem
En säck med doggy torrfoder kanske smakar
Citera
2020-10-22, 11:55
Medlem
Ponny-Hanss avatar
Har funderat på samma sak!

Har dock tänkt gå en någorlunda vegetarisk väg. Hästfoder från Granngården innehåller ju massor av energi (samt protein, fiber och annat bra), så det måste ju funka. Kostar dessutom bara 149kr för 20kg!

Nu måste jag bara komma på hur man ska äta det. Är ju pellets. Går säkert att göra gröt på det, eller ställa en "snacks"-skål på tv-bordet? Lessnar man på smaken får man väl slänga i lite kryddor och kanske nån färsk grönsak då och då. Kanske en sås? Med tanke på priset har man ju råd att lyxa till det ibland!

Sen tänkte jag lite på det med högtider och när man vill festa till det lite. Känns som de kan bli långtråkigt att leva på samma pellets dag in och dag ut. Toppa det med knaperstekt bacon eller liknande kanske?
Citera
2020-10-22, 12:01
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
En säck med doggy torrfoder kanske smakar
Är det inte köttavfall och sånt i det?
Citera
2020-10-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Är det inte köttavfall och sånt i det?

Det är det i varmkorv också..
Citera
2020-10-22, 12:09
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkpussy
Det är det i varmkorv också..
Ja jo men korv är ju gott men hunnmat kan ju inte smaka något gott fast det är inte kebab heller så det är väl samma skit antar jag
Citera
2020-10-22, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ponny-Hans
Har funderat på samma sak!

Har dock tänkt gå en någorlunda vegetarisk väg. Hästfoder från Granngården innehåller ju massor av energi (samt protein, fiber och annat bra), så det måste ju funka. Kostar dessutom bara 149kr för 20kg!
Passar ju bra till ditt användarnamn. Du kan ju äta dom som flingor, med mjölk. Finns pulver man blandar med vatten till kalvar i stället för riktig mjölk, blir billigare. Googla kalvnäring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in