Rubriken säger väl det mesta. Hur kan man klassa det mesta som parafilier typ dendrofili, zoofili m.m men homofili påstås vara något annat nuförtiden? Förstår inte riktigt hur "allt" som är sexuellt avvikande anses vara psykiska störningar men när två samkönade har sex är det någonting annat. Killen som knullar träd skall ha psykisk vård men killen som knullar killen är helt normal... Säg mig någon, lever vi alla i förnekelse eller finns det en annan förklaring?
Rubriken säger väl det mesta. Hur kan man klassa det mesta som parafilier typ dendrofili, zoofili m.m men homofili påstås vara något annat nuförtiden? Förstår inte riktigt hur "allt" som är sexuellt avvikande anses vara psykiska störningar men när två samkönade har sex är det någonting annat. Killen som knullar träd skall ha psykisk vård men killen som knullar killen är helt normal... Säg mig någon, lever vi alla i förnekelse eller finns det en annan förklaring?
Om jag inte är helt fel ute så ska homosexualitet disskuteras i just alternativa sexualiteter.
Alltså har flashback hetro som norm och du kan stoppa tummen i munnen och sova gott om nätterna
Jo och just därför postade jag denna tråd i alternativa sexualiteter... Detta har inget med Flashback att göra utan hur homosexualitet uppfattas i samhället.
Jo och just därför postade jag denna tråd i alternativa sexualiteter... Detta har inget med Flashback att göra utan hur homosexualitet uppfattas i samhället.
När tillräckligt många går runt och knullar träd så kommer det också att uppfattas som normalt av samhället.
Svaret är en massiv lobbyverksamhet. Hade vilken annan parafili som helst haft samma enorma resurser och kunnat jobba på samma sätt så hade den inte heller varit en parafili idag, utan en "normal" läggning.
Mja om man typ jämför med pedofili så innebär det ju att en äldre ska ha sex med en yngre å det anser dom flesta som förkastligt helt enkelt. Även nekrofili känns som långt borta å då den döde ej samtyckt så är det nog också moraliskt fel. Däremot är homo/bisexualitet rätt fridfullt.
Tror det är som garf är inne på, homosex är mellan två vuxna människor som är med på det...och ur det perspektivet är det ju helt annorlunda än de andra varianterna som nämns i tråden.