Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-19, 12:31
Medlem
Hej,

Rensat skåpen med lite ärvda smycken. Gick till en av de större pantbankerna och pantsatte det som var av värde.

Jag har inga intentioner på att hämta ut smyckena. Kan jag bara strunta i det nu? Eller kommer jag ändå få betala räntor osv?
Citera
2020-10-19, 12:45
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunky
Hej,

Rensat skåpen med lite ärvda smycken. Gick till en av de större pantbankerna och pantsatte det som var av värde.

Jag har inga intentioner på att hämta ut smyckena. Kan jag bara strunta i det nu? Eller kommer jag ändå få betala räntor osv?

Du kan strunta i det nu, det är synd att du inte sålde smyckena istället, du hade fått mera pengar men det hade tagit längre tid.
Citera
2020-10-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du kan strunta i det nu, det är synd att du inte sålde smyckena istället, du hade fått mera pengar men det hade tagit längre tid.

Okej, bra. Vill en tredjepart verifiera detta? Haha!

Ja, hade absolut kunnat sälja privat men tyckte detta var smidigt.
Citera
2020-10-19, 13:45
Medlem
Om du inte hämtar ut smyckena kommer de att säljas på auktion. Blir det något överskott sedan låneskulden, räntor och auktionsavgift är betalda får du ut dessa pengar.

Blir det ett underskott brukar pantbanken stå för det - det är ju bland annat därför de inte betalar "fullt pris" för pantsatta föremål.

Bäst är förstås att du går in på pantbankens hemsida och läser deras regler i detalj. Det skiljer sig säkert lite mellan olika pantbanker.
Citera
2020-10-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hunky
Okej, bra. Vill en tredjepart verifiera detta? Haha!

Ja, hade absolut kunnat sälja privat men tyckte detta var smidigt.

Om du äger ett hus men behöver pengar istället vad tror du ger mest:
1. Att sälja huset till någon som vill ha just ett sånt hus.
2. Ta ett bolån och skita i att betala så banken tar huset och säljer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in