2020-10-19, 12:31
Medlem
Hej,

Rensat skpen med lite rvda smycken. Gick till en av de strre pantbankerna och pantsatte det som var av vrde.

Jag har inga intentioner p att hmta ut smyckena. Kan jag bara strunta i det nu? Eller kommer jag nd f betala rntor osv?
Citera
2020-10-19, 12:45
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunky
Hej,

Rensat skpen med lite rvda smycken. Gick till en av de strre pantbankerna och pantsatte det som var av vrde.

Jag har inga intentioner p att hmta ut smyckena. Kan jag bara strunta i det nu? Eller kommer jag nd f betala rntor osv?

Du kan strunta i det nu, det r synd att du inte slde smyckena istllet, du hade ftt mera pengar men det hade tagit lngre tid.
Citera
2020-10-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du kan strunta i det nu, det r synd att du inte slde smyckena istllet, du hade ftt mera pengar men det hade tagit lngre tid.

Okej, bra. Vill en tredjepart verifiera detta? Haha!

Ja, hade absolut kunnat slja privat men tyckte detta var smidigt.
Citera
2020-10-19, 13:45
Medlem
Om du inte hmtar ut smyckena kommer de att sljas p auktion. Blir det ngot verskott sedan lneskulden, rntor och auktionsavgift r betalda fr du ut dessa pengar.

Blir det ett underskott brukar pantbanken st fr det - det r ju bland annat drfr de inte betalar "fullt pris" fr pantsatta freml.

Bst r frsts att du gr in p pantbankens hemsida och lser deras regler i detalj. Det skiljer sig skert lite mellan olika pantbanker.
Citera
2020-10-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hunky
Okej, bra. Vill en tredjepart verifiera detta? Haha!

Ja, hade absolut kunnat slja privat men tyckte detta var smidigt.

Om du ger ett hus men behver pengar istllet vad tror du ger mest:
1. Att slja huset till ngon som vill ha just ett snt hus.
2. Ta ett boln och skita i att betala s banken tar huset och sljer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in